أو

الدخول بواسطة حسابك بمواقع التواصل



https://adlat.net/showthread.php?t=303769
2194 8
#1

افتراضي يوميات حماة الحلقة 9

وانا لسه بتكلم مع اسماء رن تليفون البيت ولقيت اللى بتتصل سناء زميلتى"خالة ندى"لقيتها بتقولى...

"ازيك ياايمان عاملة ايه؟؟"

"الحمدلله ياسناء ...اهو عايشين فى نكد بسبب الخطوبة السعيدة"

"بصى قبل ماتتكلمى فى اى حاجة ممكن تستقبلينا عندك "

انا اتفاجأت بالزيارة...وبصيغة الجمع اللى بتتكلم بيها

"اهلا وسهلا بس تقصدى مين جاى؟؟"

"انا واختى وندى ومش هنتكلم فى حاجة الا لما نيجى"

"اهلا وسهلا فى انتظاركم"

قمت قلت لاسماء على المكالمة وقلتلها غريبة اوى الحكاية دى ياترى جايين ليه؟؟؟

قالتلى"ياماما كلها شوية وهنعرف بس لو كان احمد معاه تليفونه كنا كلمناه يبقى موجود"

"معاكى حق...اما نشوف الجاية دى وراها ايه"

شوية والزوار وصلوا...ندى ومامتها وخالتها سناء

لقيت ندى بتترمى فى حضنى وبتعيط وبتقوللى

"انا اسفة ياماما...متزعليش منى وقوللى لاحمد مايزعلش منى"

"وانا ازعل منك ليه؟؟انا اصلا معرفتش ان حصل حاجة بينكم الا لما انتى اتصلتى من شوية"

لقيت البنت استغربت واتلعثمت

"يعنى احمد محاكاش حاجة"

قامت ام لسان زالف قالتلها

"احمد ماحاكاش لماما حاجة بس هو قاللى على حكاية القايمة وانا قلتلها بعد اتصالك"





طبعا واضح من كلامها ان الموضوع اكبر من القايمة وكانت فاكرانى عارفة...واللى غايظنى فى الموضوع كله ان امها مش بتتكلم الا كلام بسيط كده وبخوف بمعنى اصح مالهاش شخصية جنب بنتها...لقيت البنت بتكمل

"ياماما بعد مااحمد نزل انا اتخانقت مع بابا ازاى يطلب كده من احمد وقلتله انى راضية باحمد من غير اى حاجة"

بتقولى ماما ومن شوية كنت طنط...وماله...انا كنت ظالمة البنت دى ولا ايه؟؟؟ اهى شارية ابنى وبتحبه وانا هعوز ايه اكتر من كده

"طيب ياندى خلاص يابنتى حصل خير وانا لمااحمد ييجى هكلمه ان ينسى كلام باباكى ويعتبره محصلش"

لسه مخلصتش لقيت احمد داخل من باب الشقة واتفاجئ بوجودهم وقال السلام عليكم ودخل اوضته

لقيت ندى بتقولى "ممكن ياماما ادخل لاحمد اتكلم معاه وتيجى معايا تقوليله كلمتين"

"تعالى"

دخلت لاحمد الاوضة ولسه هيقوللى ايه اللى جابهم...لقى ندى ورايا

وقلتله"ندى جاية تعتذر عن كلام باباها وهو خلاص شال موضوع القايمة من دماغه"

"وكلامها هى؟؟؟"

"كلام ايه؟؟"

لقيت ندى جريت على احمد وطبطبت عليه

"خلاص بقى يااحمد انا اسفة وجيت اعتذرت لماما وبعتذر لك كمان...حصل خير وميبقاش قلبك اسود كده"

لقيته ضحك وحسيت الفرحة على وشه ففرحت لفرحتهم

وقلتله قوم بقى علشان تسلم على حماتك واختها وبكرة تنزل تحجز مكان كتب الكتاب علشان تلحقوا تجهزوا ونلحق نعزم الناس.

وقفلت الموضوع خالص ومتكلمتش فيه

تانى يوم حجز بعد 5ايام والايام كانت مليانة يدوب كل يوم بينزل هو وندى يشوفوا لبسهم ويحجزوا الاستوديو ويعزموا معارفهم وانا كمان يدوب انا واسماء بقينا ننزل نشوف فستان لاسماء وحجزت الكوافير هى وندى واعزم معارفى.....خلااااص بكرة كتب الكتاب





إظهار التوقيع
توقيع : mercy bird
#2

افتراضي رد: يوميات حماة الحلقة 9

روووعة مستنية الباقي
إظهار التوقيع
توقيع : amira alzlam
#3

افتراضي رد: يوميات حماة الحلقة 9


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amira alzlam
روووعة مستنية الباقي
الحلقه ال10 نزلت

إظهار التوقيع
توقيع : mercy bird
#4

افتراضي رد: يوميات حماة الحلقة 9

حلوة أوي
تسلم إيدك

إظهار التوقيع
توقيع : hadeel tarek
#5

افتراضي رد: يوميات حماة الحلقة 9


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hadeel tarek
حلوة أوي
تسلم إيدك
يسلم مرورك شرفتيني

إظهار التوقيع
توقيع : mercy bird
#6

افتراضي رد: يوميات حماة الحلقة 9

مشكورين
#7

افتراضي رد: يوميات حماة الحلقة 9


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زينة العمر
مشكورين
يسلم مرورك شرفتيني

إظهار التوقيع
توقيع : mercy bird
#8

افتراضي رد: يوميات حماة الحلقة 9

عاشت الايادي عالطرح القيم
إظهار التوقيع
توقيع : متفائله بالله
#9

افتراضي رد: يوميات حماة الحلقة 9


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة متفائله بالله
عاشت الايادي عالطرح القيم
يسلم مرورك شرفتيني

إظهار التوقيع
توقيع : mercy bird


قد تكوني مهتمة بالمواضيع التالية ايضاً
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى
يوميات عدلات ومحروس كاملة هـــدوء قصص - حكايات - روايات
يوميات حماة الحلقة 6 mercy bird قصص - حكايات - روايات
تحميل كتاب يوميات نائب في الأرياف للكاتب توفيق الحكيم ريموووو مكتبة عدلات
تحميل كتاب يوميات ألماني مسلم (مذكرات مراد ويلفريد هوفمان) ريموووو كتب اسلامية
تحميل ديوان يوميات جرح فلسطيني للشاعر محمود درويش ريموووو مكتبة عدلات


الساعة الآن 08:58 AM


جميع المشاركات تمثل وجهة نظر كاتبها وليس بالضرورة وجهة نظر الموقع


التسجيل بواسطة حسابك بمواقع التواصل