أو

الدخول بواسطة حسابك بمواقع التواصل



https://adlat.net/showthread.php?t=271506
17425 316
#1

حصرياً {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

{لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}









أهلا وسهلا بيكم حبيباتى .......
اليوم ولأول مرة قررت أكتب روايه فى قسم أقلام عدلات الذهبية
لأنى من زمان تركت الكتابه ولكن المنتدى حببنى أنى أرجع أكتب مرة تانيه
هكتب لكم روايه أقتبست بعض أحداثها من روايه أخرى
أنا عدلت فيها كتيييييييــــــــــــــــــر
وغيرت معظم الأحداث فيهــا

........
أتمنـــــــــــى تعجبكم يااااارب
واللى تحب تتــــــــــابع معايا
تكتبلى فى التعليق
أنها تود المتابعة
عشان أبعت لها الرابط يومياً

بإذن الله



{لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}




تعالو نشوف القصه ونتعرف على ابطالها قبل أن ندخل فى أحداثها
اسم الروايه أو القصــة
{ لن أتمنى بعد الآن}
نوع الرواية
رومانسيه اجتماعية
زمن أحداث القصــة
الألفينيات .. زمننا هذا
أبطال الروايه
أبطال الروايه والتى تدور حولهم غالبيه الاحداث
هم أسرتين
جمعت بينهم مصالح مشتركة
أعمال وشركات
وتطور الى نسب وزواج!!
!!!


كيف ؟ ولماذا ؟

سوف نعرف بعد قليل ....بإذن الله

ولكن تعالو معى نتعرف الى اسماء هؤلاء العائلتين


عائله ( شوقى مراد) وتتكون من
شوقى مراد : الأب وهو رجل أعمال ناجح وله صيت على الرغم من رأسماله الضعيف
ناهد : زوجه شوقى وابنه عمه ربه منزل ولديها شهاده تعليم متوسط على قدر بسيط من الجمال والثقافه
مصطفى : الأبن البكرى ويعمل محاسب ومتزوج من ابنة خالته




مريم : الابنه الصغرى والاخيرة
ليلى : زوجه مصطفى وابنه خالتهم

أما الأسرة الثانيه
عائله ( صالح عاشور)

صالح عاشور : رجل أعمال فى الخمسينيات عصامى يملك رأس مال كبير
وتجارة ومجموعه شركات أكبر وأنجح
صفيه: زوجه صالح امرأة قويه وجميلة وتعشق زوجها وأولادها
ليس لديها إهتمامات أخرى

حسن : الابن الاكبر وهو طبيب صيدلى كان متزوج بعد قصه حب وانجب من زوجته طفله جميله وتوفت زوجته قبل أن تتم أبنتهم عامها الثالث
حسين : الابن الثانى وذراع أبيه الأيمن حيث يعمل مع أبيه فى شركاته
ويعشق عالم البيزنس ويتميز بشخصيه جادة وحازمه

رحاب : البنت المدللة والمحببه لأبيها تعشق السفر والرحلات والخروجات
وتتميز بقلب طيب وروح الدعابة
روان : الابنه الصغرى والتى لاتختلف عن رحاب فى الطباع والشكل
ملك : ابنه حسن الابن الاكبر تبلغ ثلاثه أعوام وهى مدللة من الجميع ويعشقها الكل وخصوصاً
الجد والجدة

::::::::::::
كفاية كدة .... وأنتظروا الحلقة الأولى غداً بإذن الله


{لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}



إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#2

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

حلوة اوووى يا عسل موضوعك تحفة
إظهار التوقيع
توقيع : انا دلوعة اوووى
#3

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

الله يوفقك يارب
#4

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

تسلم ايدك حبيبتى ومبروك اروايه الجديده
فى انتظارك
مبروك التكريم

إظهار التوقيع
توقيع : هبه شلبي
#5

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

روعةةة
إظهار التوقيع
توقيع : دوما لك الحمد
#6

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

روعة يا عسل ممكن اتابعك وتبعتيلى الرابط كل يوم
إظهار التوقيع
توقيع : كيوت متل التوت
#7

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}
#8

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

قمه الروعه والجمال
إظهار التوقيع
توقيع : princess weaam
#9

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

مشكورة و انتظر التكملة
إظهار التوقيع
توقيع : احبك رغما عنك
#10

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

ماذا عساني اقول انها راااائعة تسلم الانامل الذهبية شكرا شكرا و الف مبروك الرواية الجديدة انا انتظر جديدك
تقبلوا مروري

إظهار التوقيع
توقيع : sosobibicha
#11

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

كنت منسجمه وفجاه وصلت لاخر السطر اهيء اهيء
معاكي يا قمر

إظهار التوقيع
توقيع : صفاء الحياة
#12

افتراضي تنبيه اداري

تم نقل الموضوع من قسم قصص - حكايات - روايات.
بواسطة : صفاء الحياة

#13

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

انا بتمنى الكل يرى هدا الموضوع

كثير حلو ما شاء الله عنط

#14

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

ما شاء الله عنك
#15

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

حلوة اووووى ياقمر موضوعك تحفة
#16

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

بتمنى الكل يرى هدا الموضوع
#17

جديد رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

وووااااااااااووووووووو
#18

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}
#19

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

يا سلام
#20

جديد رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

روعة
#21

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

رووووووووعة

اود المتابعة

إظهار التوقيع
توقيع : أنٌثًى ٱسًتُثًنٌٱئيّة
#22

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

روعة
إظهار التوقيع
توقيع : نايلية وفخر ليا
#23

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

حلوووو كتييييير

#24

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

كتير حلوة او ظهرت الحلاوة من البداية
انا حب اكمل الرواية معاك لو سمحتي او ابثيلي الرابط كل يوم من فظلك حبيبتي

#25

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

مقدمة قصة جميلة ياترى صلب الموضوع ايه
اكيد رووووووووعة

إظهار التوقيع
توقيع : حياء حواء
#26

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

جميله جدااا

انا اتمني انك تكملي

^ـــــــ^


إظهار التوقيع
توقيع : مونه الامورة
#27

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

انا عايزها ياريت بسرعه
#28

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

تحححححفة..مشكورة
اود المتابعة

إظهار التوقيع
توقيع : انسانة الوجود
#29

مقبلات رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

واو قصة رائعة هههههههههههه جميييييييل
إظهار التوقيع
توقيع : mirasil
#30

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

مليووووووووووون مليون مبروك يا بدوووووووووورة تثبيت واحلا تقيم لعيونك
إظهار التوقيع
توقيع : حنين الروح123
#31

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

الف مبروك يا قلبى متبعاكى
إظهار التوقيع
توقيع : العدولة هدير
#32

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

حبايب قلبى
فرحتونى كتير بمروركم الراقى
وكلماتكم الرقيقة
تســلمولى ياارب
وانتظرو الحلقه الأولى هتنزل حالاً
بإذن الله

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#33

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

رووعة يا قلبي
متبعاكى

إظهار التوقيع
توقيع : نَقاء الرُّوح
#34

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


( الحلقة الأولى )

رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


صوت بكاء مكتوم أتى من إحدى غرف البيت العريق الدال على ذوق رفيع لأصحابه ..
ناهد( بصوت خافت) : حرام عليكى كدة يابنتىانتى عاوزة تفضحينا ولا انا ةلا ابوكى تجراله حاجه!!!
استهدى بالله ياحبيبتى عشان خاطرى
مريم ( وهى تواصل بكاءها) حرام عليكى انتى ليه مش حاسه بيا ومستكترة انى أزعل ياماما
دنا هتجوز غصب عنى مش حاجه بسيطه اغصب على نفسى فيها
ناهد ( بصوت أعلى قليلاً) : خلاص يامريم اللى حصل حصل وانتى قدام أمر واقع ياحبيبتى ومتعرفيش الخير فين
خلاص ياحبيبتى عشان خاطرنا
مريم ( منتحبة) : وانا مليش خاطر يعنى! دخلتونى فى مصالحكم ليه! بتبيعو وتشترو فيا ! و... تواصل بكاءها أكثر من ذى قبل
ناهد : مريم احنا عارفين الولد كويس والله شاب كويس جداً وبإذن الله هتعيشى فى هنا وامان معاه
وكمان ....
لولولولولولى
إنطلقت زغرودة عاليه من صوت مميز يعرفونه الاثنين جعلهم يصمتو منتبهين
فدخلت (ليلى) معلنه وصول الكوافيرة التى ستتولى العروس
فقالت لها (ناهد) : خليها فى الصالون ياليلى وقدميلها حاجه تشربها الاول لحد ماآجى
ليلى : حاضر ياخالتى
..............
خرجت ليلى وإستدارات ناهد لمريم بإبتسامه إستعطاف
خلاص يامريم خلاص ياحبيبتى إستهدى بالله
ومتفضحيناش
يرضيكى والدك بعد العمر دة كله يجراله حاجه
بعيد الشر
!!
مريم ( مستسلمة) خلاص ياماما متخافيش ....
ربتت ناهد على كتف بنتها : حبيبتى انا عارفه انك عاقلة ياحبيبتى .. وشيلى الافكار الوحشه من دماغك يابنتى
وكلنا اتجوزنا كده وأهو الحمدلله
واحتضنت إبنتها وهى تقول لها الف مبروك ياقلبى يارب تتهنى وتفرحى علطول
واشيل عيالك قريب يارب
ابتسمت مريم أخيراً من قلبها والدموع تملأ عيونها : حبيبتى ياماما الله يبارك فيكى
ناهد : خلاص ياحبيبتى انا هنزل اشوف اللى ورايا وهبعتلك الكوافيرة ماشى
مريم : ماشى ياماما
غادرت (ناهد) الغرفة وهى تتأمل وجة ابنتها مبتسمة
...................

نزلت الدرج وهى تتذكر كم إنها انتظرت هذا اليوم ..
وهاهو أتى لكن ليس كما كانت تنتظـــر ..
قاطع استرسالها فى التفكير صوت (ليلى) وهى تقول لها: خالتى الكوافيرة عاوزة تطلع
ناهد: شربت حاجه
ليلى : ايوة ياخالتى
ناهد: خلاص خليها تتفضل مريم فوق مستنياها وخليكى معاها ياليلى ربما تحتاج حاجه
ولا مريم تحتاج اى حاجه
ليلى: ماشى ياخالتى
............

ذهبت ناهد ناحيه المطبخ لتطمئن على أحوال العشاء والمشروبات التى ستقدم للمعازيم
فالفرح سوف يقام فى منزلهم
وذلك بعد تصميم من والد العروسة
فى المطبخ الكبير كان هناك أكثر من سيدة وأكثر من رجل
أخذت ناهد تنظر لعمل كل منهم وتتأكد من أنهم يؤدونة جيداً

ثم ألقت عليهم تعليماتها وأكدتها عليهم أكثر من مرة
وردوا عليها كلهم مطمئنيننها
..........
وخرجت ناهد الى الخارج منادية إبنها مصطفى
وجائها مصطفى مبتسماً : نعم ياماما
ناهد: رتبت الكراسى ولا لسه !!
مصطفى : رتبت الكراسى والترابيزات والكوشه وكل حاجه متقلقيش أنتى ياأم العروسه
ناهد ضاحكه: طيب لما نشوف .. يارب الاقى حاجه كدة ولا كدة
مصطفى : قلنا متخافيش خليكى بس فى بنتك انتى هى دى اللى خايف منها
ناهد ( وهى كأنها لم تسمع) : هو أبوك فين؟
مصطفى ماطاً شفتيه: الله أعلم
ناهد وهى تمسك هاتفها : ده كلام ! ازاى يعنى !
تركها مصطفى وهى تتحدث مع أبيه
بعد أن سمع أحدهم ينادى عليه ورجع مرة أخرى لوالدته
خير ياماما .. بابا فين
ردت أمه: بيقول جاى فى السكة.. وانت رتبت الكراسى ولا لسه!!!
أطلق مصطفى ضحكه عالية وهو يقول : والله رتبتها رتبتهاهههههههههههه مش لسه سألانى
شوفيلك حد غيرى بقى.. سلام
وهو تاركها متجهاً للخارج
كانت ناهد لاتزال تضحك من ردة فعل إبنها
وأمسكت الهاتف مرة أخرى وهى تنظر حولها لتتأكد أنه لاأحد يراها
.........

ياترى من سوف تتحدث إليه؟؟
ولماذا السريه؟؟
وماذا سوف يحدث لمريم ؟؟

إنتظرو الحلقه القادمة بإذن الله




رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#35

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

كتير حلو الجزء
متابعه معاكي يا قمر

إظهار التوقيع
توقيع : صفاء الحياة
#36

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

الحلقة الجديدة نزلت يارب تعجبكو



[MENTION=104349]انا دلوعة اوووى[/MENTION]; [MENTION=100367]دمعة سورية[/MENTION]; [MENTION=24573]هبه شلبى[/MENTION]; [MENTION=93096]دنيا الأمل[/MENTION]; [MENTION=102231]كيوت متل التوت[/MENTION]; [MENTION=97998]amina zina[/MENTION]; [MENTION=78227]princess weaam[/MENTION]; [MENTION=95337]chaima 02[/MENTION]; [MENTION=92531]bibicha[/MENTION]; [MENTION=79672]صفاء الحياة[/MENTION];

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#37

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}



تعالووووا إنتو كمااااااااااااان
[MENTION=98000]كوت كوت[/MENTION]; [MENTION=104031]رضوة محمود[/MENTION]; [MENTION=101140]SALE SOSO[/MENTION]; [MENTION=93953]لحن حياة[/MENTION]; [MENTION=102539]ندين فلسطين[/MENTION]; [MENTION=100790]aya.sel[/MENTION]; [MENTION=84905]حياء حواء[/MENTION]; [MENTION=72021]مونه الامورة[/MENTION]; [MENTION=104256]مفتخره بدينى[/MENTION]; [MENTION=98811]aalya[/MENTION]; [MENTION=103962]mirasil[/MENTION]; [MENTION=77224]حنين الروح123[/MENTION]; [MENTION=83579]العدولة هدير[/MENTION]; [MENTION=89991]farah Abir[/MENTION];

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#38

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صفاء الحياة
كتير حلو الجزء
متابعه معاكي يا قمر
تنورينى حبيبتى
يسعدنى فعلاً متابعتك


إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#39

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

حلقه مميزة و رائعه فعلا ا بدوورتى
شوقتينا للجزء الجاآي

متبعاكى

إظهار التوقيع
توقيع : نَقاء الرُّوح
#40

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

اية الحلاوة دى كلها تتأخريش بقا بالجزء الجديد يا بطتى
إظهار التوقيع
توقيع : العدولة هدير
#41

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا جديدة فى الموقع الموضوع شكله حلو ممكن اتابع معك
#42

Dp120 رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة farah abir
حلقه مميزة و رائعه فعلا ا بدوورتى
شوقتينا للجزء الجاآي

متبعاكى
حبيبتى انتى منورة الموضوع ويسعدنى متابعتك


إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#43

Fly رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة العدولة هدير
اية الحلاوة دى كلها تتأخريش بقا بالجزء الجديد يا بطتى

حاضر يامزتى
كل يوم هنزل جزء بإذن الله
إنتظرينى



إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#44

129864 رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام عبده٢
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا جديدة فى الموقع الموضوع شكله حلو ممكن اتابع معك

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
يا أهلا وسهلا بيكـــــى معانا
أنتى تنورى الموضوع وتزيديه جمال
بمتابعتك
يسعدنى مرورك طبعاً شرفتينا ياقمر


إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#45

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

السلام عليكم الموضوع كتير حلو
#46

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

ممكن اكون صديقة
#47

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


#48

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

شكرا كتير حبيبتى
#49

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمر ابانا وعائشه امنا

حاضر يامزتى
كل يوم هنزل جزء بإذن الله
إنتظرينى


مستنياكى يا قطتى

إظهار التوقيع
توقيع : العدولة هدير
#50

130003 رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام عبده٢
ممكن اكون صديقة



يا ألف أهلا بيكى أكيد حبيبتى تسعدنى صداقتك
منورة


إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#51

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

ايه الجمال ده يا عسل قصة روعه متابعاكى
إظهار التوقيع
توقيع : هبه شلبي
#52

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

روووووعة متبعاكى يا بدورة
إظهار التوقيع
توقيع : حنين الروح123
#53

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هبه شلبى
ايه الجمال ده يا عسل قصة روعه متابعاكى
حبيبتى يابيبو يشرفنى متابعتك والله
تسلمى يارب


إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#54

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حنين الروح123
روووووعة متبعاكى يا بدورة

ياجــوجـووو ياقمر
منورانى حبيبتى
متابعتك شرف ليا



إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#55

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمر ابانا وعائشه امنا

ياجــوجـووو ياقمر
منورانى حبيبتى
متابعتك شرف ليا


تسلميلى يارب يا اجمل بيدو

إظهار التوقيع
توقيع : حنين الروح123
#56

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

روعة
إظهار التوقيع
توقيع : كيوت متل التوت
#57

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

[IMG]https://www.**- /vb/imgcache/2/12153alsh3er.gif[/IMG]
#58

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

تسلم ايدك في انتظارك
إظهار التوقيع
توقيع : الملكة نفرتيتي
#59

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

كتير حلو الجزء

متابعة معاكى ياعسل

#60

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

جميل اووي الجزء تسلمي

مستنيااكــي يا دودي

إظهار التوقيع
توقيع : مونه الامورة
#61

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

رووووعة
#62

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

الله يعزك من وين انتى
#63

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

جميلة
إظهار التوقيع
توقيع : دوما لك الحمد
#64

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

متابعاكي ياعسل انتي
إظهار التوقيع
توقيع : أنٌثًى ٱسًتُثًنٌٱئيّة
#65

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

ما شاء الله عليك
بجد تحفة
يعطيك الفين عافية
في انتظارك


إظهار التوقيع
توقيع : رحيق العفة
#66

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}
إظهار التوقيع
توقيع : يمين
#67

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

رووووووووووعة
إظهار التوقيع
توقيع : نسمات الطفولة
#68

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

منتظرين ابداعك
#69

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}










السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
كل عام وأنتم بخير ياحلوين
غداً يبدأ عام جديد
يارب يكون عام الخير والصحه والسعادة
يااااااارب
يارب يكون عام تحقيق كل أمانينا
ياااااااااااارب

......
بعتذر لكم على التأخير
ويلا بينا على حلقه مطوله تعويضاً منى
يلااااااااا

الحلقة الثانيــــة
رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


صوت موبايلها نبهها فتحركت متثاقلة من سريرها
واستغربت لما رأت إسم المتصل
( طنط ناهد)
ردت عليها وكانت المكالمة كالتالى
السلام عليكم
....
الحمد لله ياطنط أخبار عروستنا إيه؟
......
ليه ياطنط فى حاجة!!!
......
طيب هى جمبك
..
خلاص انا هجيلها وبالمرة هجيب هدومى وكل حاجتى
والبس عندكو وبالمرة الكوافيرة تظبطنى
هههههههههههه
..........
سلام
..........


أغلقت هاتفها وخرجت من غرفتها صعدت للدور الثالث فى الفيلا
وما أن خطت قدمها أول خطوة فية حتى شمت روائح جميله
وسمعت زغاريد وضحكات مختلطة
روان: صباح الخيرررررررر ياهانم
إستقبلتها أختها بسخريه
رحاب: صباح النور ياروان إيه دة كله
روان: بنظبط الشقه للعرايس ياختى وحضرتك نايمة وسيبانى لوحدى
رحاب: كنتى تعالى صحينى انا ايه اللى عرفانى.. المهم أنتى خلصتى ولا لسه
روان : فاضل حاجات بسيطة كدة وخلاص .. ليه انتى وراكى حاجة
رحاب: أبداً والدة مريم إتصلت بيا وعوزانى اروحلهم بتقول مريم قلقانه ومتوترة
ومحتاجه حد يبقى معاها وكدة فقلت اروح لها وكمان هى عندها كوافيرة
جتلها البيت فقلت البس عندهم بالمرة
روان : خلاص روحى وانا قربت اخلص ومعايا بنات خالك بيساعدونى
رحاب: خلاص هقول لماما واروحلهم .. صحيح هى فين؟
روان : تحت هى وملك
رحاب: خلاص هنزلها ..
...
نزلت السلم الرخامى الفخم مسرعة كعادتها واخذت تبحث عن والدتها
وجدتها فى غرفه الصالون تقرأ قرآن وملك تلعب حولها فى الغرفة
وقفت رحاب تنتظر والدتها حتى تنتهى
ولما إنتبهت والدتها لوجودها قطعت القراءة
وقالت: رحاب فى حاجة؟
رحاب: لا ياماما بس والدة مريم اتصلت بيا دلوقتى وعوزانى اروحلهم
أصل مريم متوترة شوية وقالتلى آروح أطمنها شويه
صفيه: ازاى يعنى .. وهو ينفع تسيبينا وتسيى اخوكى وتروحى هناك .. ميصحش يابنتى
رحاب: مفيهاش حاجة ياماما وبعدين اخويا هيعوز منى إيه يعنى؟
إنما مريم مش معاها حد زى منتى عارفه ووجودى معاها هيفرق
صفيه: يعنى هيفرق ف إيه؟؟
رحاب: متنسيش إنها قدى ف السن وكمان اتقابلنا كذا مرة واتقربنا من بعض
وهنفهم بعض وكدة ياماما خلاص بقى دى حتى جايبه كوافيرة ف البيت
يعنى هتمكيج واتظبط بلوشى ..هههههههههههه
صفيه: مكياج إيه يابنت!! لا ! إتظبطى ماشى .. مش عاوزين مشاكل
إنتى مش عارفه أخوكى حسين يعنى
رحاب: حاضر ياماما خلاص انا بهزر.. خلاص هروح انا سلام بقى
صفيه: سلام وسلميلى على مريم ومامتها
......
وصلت رحاب واستقبلتها والدة مريم مرحبه وشاكرة مجيئها
واخذتها الى غرفة مريم
تفاجأت بها مريم كثيراً وقالت لها: ايه اللى جابك
رحاب: ايه دة!! امشى يعنى !! دنا جاية عشانك يابت
مريم ضاحكة: لا مش قصدى بس اتفاجئت بيكى يعنى
رحاب: انا قالولى انهم مدلعينك وكدة وكوافيرة ف البيت وحركات
قلت آجى ارخم عليكى واعمل زيك ..عندك اعتراض
مريم: ههه لا خالص بس انا خلصت الماسكات وهرسم الحنه خلاص
رحاب: ياخسااااااارة
الكوافيرة مقاطعه: لا عادى انا هحط لك ماسك لوشك لحد ما ارسم الحنه للعروسه
ماشى.. ثوانى اجبهولك
تركتهم الكوافيرة وذهبت للحمام لتحضر الماسك
استدارات مريم لرحاب وقالت لها بصوت خفيض
ايه اللى جابك بجد يارحاب حصل حاجه ولا ايه
ردت رحاب: ياستى ابدا مامتك قالتلى انك متوترة ومرتبكه وقلت آجى
أشوفك وكدة غلطانه انا!!!
مريم: لا حبيبتى دنتى جيتى ف وقتك فعلاً محتاجه حد معايا
رحاب: وانا جيتلك اهو وكمان جبت هدومى يعنى هفضل معاكى لحد بالليل
والفرح طبعاً
مريم: ربنا يخليكى وعقبالك يارب
كانت ليلى تقف مستمعة لذلك الحوار وفجأة وضعت يديها فى وسطها
قائله بمزح: ياسلام ياست مريم يعنى انا مش مالية عينك
منا معاكى م الصبح كدة برضه مااااااااشى
ضحكوا الجميع حتى الكوافيرة التى أتت بأدواتها
وردت مريم وهى لا تزال تضحك : لالالا والله ابداً ازاى دنتى حبيبتى يالولا
بس برضه رحاب صحبتى وكدة
ليلى: ماشى ياعم وكمان هسيبهالكو خالص.. هروح اشوف خالتى بتعمل ايه.. وابقى اجيلكو تانى
........
نزلت ليلى الى الدور الارضى متجهه الى المطبخ
وجدت خالتها وزوج خالتها يفرغوا بعض العلب والاغراض
ليلى: اساعدكو ف حاجه؟
ناهد: تعالى ياليلى حطى معايا العلب دى ف التلاجه
عمك جاب جاتوة تانى رغم انى قلتله فى كتير من امبارح
شوقى: ياستى مش مشكله أحسن ما نتزنق ف الفرح بالليل
ليلى: عندك حق ياعمى كدة أحسن ياخالتى عشان متشيليش هم
ناهد: طيب يلا بقى بسرعة عاوزة اروح اشوف الواد مصطفى
تركهم (شوقى) وصعد للدور العلوى حيث العروس
كان ينظر لغرفتها بشوق متردداً فى الذهاب ولكنه
قرر أن يذهب فى نهايه الامر
طرق الباب.. وفتحت له رحاب
وهى تضع ماسك بلون أخضر أفزعه قليلاً
فضحكت رحاب وهى فى قمه الخجل واعتذرت له
وقالت: معلش والله كنت فكراك طنط
ضحك (شوقى) وقال لها : انا كنت جاى اشوف اخبار العروسه إيه؟؟
فى هذة اللحظه انفتح الباب سريعاً وظهرت مريم وهى سعيدة
بابا منا بقول دة صوتك
تركتهم رحاب ودخلت الغرفة ليكملوا حديثهم
إبتسم الأب لإبنته :
بسم الله ماشاء الله ايه القمر دة امال بالليل هتكونى ازاى يابنت
ضحكت مريم بخجل
وأكمل الأب:
خلاص يامريم بقى دى آخر ساعات ليكى هنا وبعدها تروحى بيت جوزك بقى
ربنا يسعدك يابنتى
مريم: ليه يعنى دنا كل شوية هنطلكم
الأب : عاوز اقولك كام حاجه يابنتى.. لازم تعرفى انك غالية عندى
وعمرى ما أفرط فيكى ولو بكنوز الأرض.. يعنى لازم تعرفى انك غاليه قوى
ومش عشان انتى هتتجوزى ابن شريكى يبقى جواز مصالح
لااا
لولا انى اعرف الولد كويس واخلاقه مكنتش هوافق
ولا كنت هوافق على الجواز بسرعه كدة
انا عارف انكم ملحقتوش تتعرفو على بعض
بس معلش مع الايام هتتعرفى عليه وهتعرفى أنه كان عندى حق
وهتيجى تشكرينى كمان
كانت مريم تستمع لأبيها وهى تغالب دموعها ولما أنهى كلامه
إحتضنته وهى تقول: ربنا يخليك يابابا وميحرمنيش منك
ظلت وقت وهى تحتضنه وقد شعرت بأحاسيس مختلفه
عما كانت تشعر بة منذ قليل
الاب: الف مبروك يابنتى وروحى يلا عشان معطلكيش
شوفى وراكى ايه
مريم: حاضر يابابا والله يبارك فيك
تركته مريم ودخلت غرفتها وهى تفكر فى كلام أبيها
وقررت أنها سوف تتقبل الامر وربما يكون كلام ابيها صحيحاً
ويكون فعلاً إنسان كويس تبدأ معه حياة جديدة
قررت أن تعطيه وتعطى لنفسها فرصة جديدة
ذهبت لرحاب وللكوافيرة لتستكمل تحضيراتها
ولكن هذة المرة كانت متحمسة أكثر فلاحظت رحاب ذلك
فقالت لها: أيوة ياعم شكلك كده متظبطه هو عم الحاج قالك ايه بسطك كدة
مريم: ابدا باركلى وكدة بسسسسس
رحاب: ولسه هتتظبطى كمان وكمان (وهى تغمز)
مريم: ازاى يعنى ليه هو فى ايه؟؟
رحاب وهى تغمزها فى كتفها : العريس محضرلك مفاجأة وااااو
مريم مبتسمة: بجد !! ايه هى قوليلى يارحاب ربنا يخليكى
رحاب: بقولك مفاجأة يبقى ازاى اقولهالك.. اصبرى بلليل وهتعرفى
مريم : ماشى بس هو ازاى يعنى يقولكو وميقوليش
رحاب: ابتدينا بقى يالهوووى
هههههههههههههه
ضحكو الاثنين معاً
.............
فى هذة الاثناء كانت والدة العروس(صفيه) وزوجه ابنها (ليلى)
قد إنتهوا من وضع علب الجاتوة فى الثلاجه
ولم يتبقى غير علي الشوكولاته فقالت (صفيه) لليلى أن تفرغهم
فى أطباق التقديم الخاصه بهم وهى سوف تذهب
لترى ( مصطفى) ماذا فعل
خرجت أم العروس وهى تندة لمصطفى إبنها
وقبل أن تتحدث.. رد مصطفى سريعاً
ياماما والله خلصت كل حاجه وكله تمام برة وانا هروح ارتاح شويه قبل الفرح بقى
صفيه: طب رتبت الترابيزات والكراسى
مصطفى : ايوة والله ايوة
صفيه: حطيت ترابيزات كتير ياواد ولا الناس هتقف
مصطفى وهو يضحك: حطيت كتير والله متخافيش
حتى بابا من شوية شافهم وقالى تمام
صفية: طيب اصل يبنى مش كل الناس بتحب تقف ف الفرح
المهم قبل ما تروح تنام روح قول لمراتك تغديك الاول
ونام بالمرة
مصطفى : ماشى على رأيك
صفيه: وانا هروح اشوف الجماعه فوق هعملهم غدا ولا شويه وكمان أشوف ابوك
إفترقو الاثنين كل منهم يكمل مهامة بكل سرعه لينتهوا قبل الفرح.....
ماهى إلا ساعات وبدأو الأهل والأقارب يتوافدوا على بيت العروسه
مهنئين مطلقين الزغاريد والمباركات والدعوات الخالصه للعروسين
............
ننتقل إلى بيت العريس حيث الجو أكثر هدوئاً
أم العريس وأخوته والقليل من أقاربه فقط هم الموجودين ولا اى شئ يدل على الفرحه
!!!!!!
وذلك بتعليمات من أم العريس بحجه قريب لها متوفى حديثاً
ولكن جائهم من يشاكس ويخالف أوامرهم دائماً
(حسن) الابن الاكبر وأخو العريس
إيه ياروان مبتعرفيش تزغرطى ولا ايه
روان:بالليل فى الفرح بقى بالمرة ياحسن ( وهى تغمز له ناحيه أمه )
حسن: طب انا هروح اشوف العريس وانتى قومى لبسى ملك
والبسى انتى كمان
روان : حاضر
وقامت تصعد هى واخيها للدور الثانى ذهبت هى غرفه (ملك) واتجه هو لغرفه العريس
(حسين) طرق الباب وفتح له حسين
حسن: ايه ياعريس انت لسه ملبستش
حسين: كنت رايح ألبس بس انت خبطت
حسن: مالك يابنى؟ فى حاجه
حسين: ولا حاجه ! المفروض يكون فى حاجه أصلا.. منتا عارف اللى فيها
حسن: خلاص بقى ياحسين الجواز قسمة ونصيب والبنت والله كويسه
وصدقنى والله أنسب واحدة ليك
حسين: خلاص بقى أنسب ولا لأ.. فات الاوان وانا رضيت بالامر الواقع
حسن: طيب ياعاقل البس بسرعة احنا كدة متأخرين
واتجه حسن لدولاب أخيه وهو يخرج البدله الفخمه منه
والتى من مظهرها يتضح أنها غاليه الثمن وتدل على ذوق رفيع
ومثلما إتجه العريس وأخواته لتبديل ملابسهم ولبس ملابس الفرح
كانت العروس وأخيها ووالدتها كذلك....
ولم تمر ساعة وكان العريس جاهزاً فانطلقوا جميعاً الى بيت العروس
ولما وصلوا وجدوا حديقه منزل العروس بأبهى منظر
كما وجدوا الكثير من المعازيم وصلو
وجائوا ورحبوا بهم وتبادلوا التبريكات
.........
دخل العريس ووالدة ووالدته واخته الى داخل الفيلا
فى انتظار العروس وأبيها ليزفوهم للخارج
..................
وهم كذلك إنطلقت زغاريد مدويه وظهرت بعض البنات
نزلوا السلم سريعاً ثم نزلت من ورائهم(ليلى)
وهى تبتسم وتزغرد
ثم أخيراً ظهرت العروس وهى تمسك بيد أبيها
وتنزل السلم ببطء وحرص شديد ومن ورائها (رحاب) وهى تمسك ذيل الفستان
نظرت العروس سريعاً لعريسها تتأمله
كان أنيق جداً ووسيم جداً جداً ولكن..
على وجهه بعض الجمود واللامبالاة الشديدة مما أزعجها
وحيرها كثيراً وجعلها تتراجع عن العهد الذى أخذته
من قليل من تأثير كلام والدها
........
إزدادت الزغاريد وانطلقت الاغانى بظهور العروسين
وأٌعدت لهم زفه جميله صاحبتهم حتى الكوشه
وبدأت مراسم الزفاف والكل سعيد
ومنبهر بالعروس التى كانت فى أبهى ما يكون وكذلك العريس الوسيم
رقص الجميع ورقص العروسان أيضاً
واستغربت (مريم) من عريسها فمنذ قليل كان جامد الوجه
والآن يرقص وهو فى منتهى السعادة
كيف ذلك؟؟ هل يمثل أمام الناس ؟؟ هل هو بارع الى هذا الحد!!
ياويلى .. من تزوجت أنا
قالتها مريم فى سرها
إنتهت مراسم الزفاف على خير وتوجه العروسان الى بيتهم
ومعهم قليل من أهلهم.. والده العروس وأخيها وزوجته
وطبعاً أهل العريس جميعاً
اطمئنت والدة العروس على ابنتها وباركت لها وهنئتها
ووصتها كثيراً على زوجها وأهلة ثم تركتها وذهبت
.................
ودعت مريم والدتها بالدموع .. وما إن ذهبت والدتها
حتى أحست بالخوف وبرعشه تسرى فى جسدها
وهى محتارة ماذا سوف تفعل الآن ؟؟
وكيف تتصرف؟؟



رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#70

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

جزء رائع جدا
معاكي يا قمر

إظهار التوقيع
توقيع : صفاء الحياة
#71

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

انا كل متخلص ازعل

اتمنى تكملي بسرعة يابدور
اصل متحمسة هيحصل ايه بمريم

إظهار التوقيع
توقيع : أنٌثًى ٱسًتُثًنٌٱئيّة
#72

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

متابعينك يا حبيبة

إظهار التوقيع
توقيع : انسانة الوجود
#73

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

رووووعه
#74

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

متابعة معاكى بدورة
إظهار التوقيع
توقيع : حنين الروح123
#75

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

رائع جدا انا رح انتظر الحلقة القادمة بفارغ الصبر

#76

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

روووووعة
إظهار التوقيع
توقيع : نسمات الطفولة
#77

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

حلقة كتيرة حلوة ورائعة

ممكن تعملي جزاء اخرى

إظهار التوقيع
توقيع : نايلية وفخر ليا
#78

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

شكرااااااا
#79

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

رووعة ،، بجد جزء مميز فعلا يا غاليه
متبعاكى

إظهار التوقيع
توقيع : نَقاء الرُّوح
#80

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

ابداع 44شكرا لكي

إظهار التوقيع
توقيع : sosobibicha
#81

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

متابعتك حتي الاخير منتظر ومتحمس للباقي القص . مشكورة ياقمورة
إظهار التوقيع
توقيع : Biby
#82

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

جزء رائع جداا جدااا
معاكى ياقمر

#83

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

كثير حلو ما شاء الله عنك
#84

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

بتمنى الكل يقرا هدا اموضوع الحلو
#85

جديد رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

رائعععععععع
#86

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

روعة روعة
#87

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

هده بالمغربية . زوين بزاف
#88

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

وهده بالهندية. बहुत अच्छी
#89

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

وهده بالانجليزية. Very beautiful
#90

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

وهده بالفرنسية.très belle
#91

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

وااااااااوووو

يا سلام عنك وكملي

#92

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

متابعتك حبيبت كملي
معاكي

#93

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

فعلا مشوقه جدا جدا
#94

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

جمييله اووي

روووعه يا روووعة

إظهار التوقيع
توقيع : مونه الامورة
#95

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

جميله أوي ومستنين المزيد
#96

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

واااااااااااو بجد تحفة تسلمي وامتعينا بالمزيد ياقمر
#97

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

متابعينك يا حبيبة
إظهار التوقيع
توقيع : mirasil
#98

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

متشوقين نقرا الجديد حبيبتي بجد حلوة زي حلاوتك يا عسل
إظهار التوقيع
توقيع : قرآني حياتي
#99

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

ليه ما كملتي روعة الله يوفقك
إظهار التوقيع
توقيع : جوان جولي
#100

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

ربنا يوفقك حبيبتي
انا في انتظار الجديد

إظهار التوقيع
توقيع : جزائرية فلسطينية
#101

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

جمييييييل
#102

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صفاء الحياة
جزء رائع جدا
معاكي يا قمر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SALE SOSO
انا كل متخلص ازعل

اتمنى تكملي بسرعة يابدور
اصل متحمسة هيحصل ايه بمريم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aalya
متابعينك يا حبيبة




كلماتكم تحمسنى وتشجعنى
رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#103

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Shimaa shemo
رووووعه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حنين الروح123
متابعة معاكى بدورة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amina zina
رائع جدا انا رح انتظر الحلقة القادمة بفارغ الصبر


متابعتكم شرف ليا
...متحرمش منكم

رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#104

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نسمات الطفولة
روووووعة
مرورك الاروع

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة لحن حياة
حلقة كتيرة حلوة ورائعة

ممكن تعملي جزاء اخرى
اكيد حبيبتى تابعينى هنزل حلقات


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فوفو فاطمة
شكرااااااا
كل الشكر لمرورك الرائع

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#105

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة farah Abir
رووعة ،، بجد جزء مميز فعلا يا غاليه
متبعاكى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bibicha
ابداع 44شكرا لكي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Biby
متابعتك حتي الاخير منتظر ومتحمس للباقي القص . مشكورة ياقمورة



بشكركم فعلاً لأن كلامكم يشجعنى
بارك الله فيكم
[IMG]https://www.imagesfb.com/photo/**- _1390235512_749.gif[/IMG]

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#106

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رضوة محمود
جزء رائع جداا جدااا
معاكى ياقمر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كوت كوت
كثير حلو ما شاء الله عنك
مروركم الاحلى حبيباتى اسعدتونى شكراً لكم

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#107

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كوت كوت
روعة روعة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كوت كوت
هده بالمغربية . زوين بزاف

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كوت كوت
وهده بالهندية. बहुत अच्छी

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كوت كوت
وهده بالانجليزية. Very beautiful

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كوت كوت
وهده بالفرنسية.très belle

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كوت كوت
وااااااااوووو

يا سلام عنك وكملي


حبيبتى ايه دة كله؟؟
الف شكر ليكى ياقمر
بس المرة الجاية اكتبى مشاركه واحدة بس كفايه
نورتينى ومشكورة

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#108

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ملاك فوق الارض
متابعتك حبيبت كملي
معاكي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام عبده٢
فعلا مشوقه جدا جدا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مونه الامورة
جمييله اووي

روووعه يا روووعة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عروسة‎'äñä'‎البحر
جميله أوي ومستنين المزيد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عروسة‎'äñä'‎البحر
واااااااااااو بجد تحفة تسلمي وامتعينا بالمزيد ياقمر

تسلمولى وتسلملى متابعتكم
[IMG]https://up.***- /uploads/13950597032.gif[/IMG]

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#109

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جوان جولي
ليه ما كملتي روعة الله يوفقك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جزائرية فلسطينية
ربنا يوفقك حبيبتي
انا في انتظار الجديد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amina sedco
جمييييييل
انتظرونى فى حلقه جديدة قريباً بإذن الله
نورتونى ياقمرات




إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#110

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mirasil
متابعينك يا حبيبة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ♥ريحانة الجنة ♥
متشوقين نقرا الجديد حبيبتي بجد حلوة زي حلاوتك يا عسل

الاحلى وجودكم وكلامكم الجميل
تسلمولى



إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#111

129878 رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

يابنات
انا كتبت حلقه كبيرة لكم من كام يوم
لكن للأسف حصل عطل عندى
ومعرفتش انزلها
وكنت تعبت فى كتاباتها
فاتضايقت كتير

وحسيت مجهودى راح هدر
واخدت كذا يوم مش قادرة اكتب ولا حرف
والنهاردة قلت لازم اكتب اى شئ
بتأسف لكووو
واتمنى تدعولى واقدر اكتب حلقه حلوة












إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#112

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}










الحلقة الثالثة
رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}





كانت لاتزال تقف فى مكانها منذ أن ودعت أهلها عندما جائها صوته
حسين: ايه مالك؟؟ وواقفه هنا ليه !!!
فاستدارات مريم لترد عليه فتفاجأت مما رأت ...
وجدته يمسك كوباً من الشاى!! استغربت وقالت هل انا اقف هنا
منذ كثير ... وكيف لم اشعر به عندما اعد الشاى
ولماذا يحتاج عريس يوم فرحه لكوب شاى
ّّ!!!!!
مريم: مين عملك الشاى؟
حسين : أنا.. صدعت من الفرح والدوشه.. كان لازمته ايه اصلا؟!!
قال جملته بلا مبالاة كبيرة جعلت مريم تريد أن تنفجر بكاءً
ولكنها فضلت أن تتحكم فى مشاعرها
وتركته ودخلت غرفه النوم
...........
أرادت مريم أن تغير ملابسها فأخذت تمسح مكياجها وتمحى كل آثارة بغضب
واعادت تسريح شعرها ورفعه وبقى أن تختار شيئاً ترتديه
ووجدت أنهم أعدو شيئاً لها لتلبسه
فأزاحته بعيداً وقررت أن ترتدى أى شئ آخر
وقفت طويلاً محتارة ماذا ترتدى وفى النهايه
إختارت عباءة جينز .....!!!
إرتدتها وهى تقول: فليقول مايقول علىَ لن أرتدى غير هذة
بعد أن إنتهت فتحت باب الغرفة لتخرج
ففوجئت به يقف أمام باب الغرفة تماماً
فشهقت متفاجئه منه مما جعله يضحك
ثم .... تغيرت ملامحه عندما نظر إليها والى ما ترتديه
فقال : ايه دة؟ لابسه كدة ليه؟ إنتى خارجه ولا ايه؟!!
تبسمت مريم رغماً عنها من كلامه ومن نبرة السخريه التى تحدث بها
فأكمل حسين كلامه قائلاً لها
حسين: شوفى انا عارف كويس انتى حاسه بأيه دلوقتى
لأنى حاسس بنفس اللى انتى حساة بالظبط
فنظرت له مريم متعجبه!!!
فضحك قائلاً : مش نفس اللى حساة بالظبط يعنى
ضحكت مريم كذلك
فقال بصوت هادئ رومانسى قليلاً
عشان كدة مش لازم نسيب نفسنا لإحساسنا
إحنا لازم نشوف الصح إيه ونعملة
ثم وضع يديه على ظهرها وادخلها الغرفة واغلق الباب
..............
فى الصباح إستيقظت مريم لتجد أن زوجها ليس بجوارها
تضايقت من ذلك
فأمسكت هاتفها لتحدث والدتها وتطمئنها
تحدثت مريم مع والدتها وجميع افراد اسرتها
فأخيها كان لازال هناك هو وزوجته
وكذلك أبيها الذى لم يذهب لعمله كالمعتاد
بعد أن شعر بالارهاق من مجهود الليله السابقه
أنهت مريم المكالمه ونظرت للساعه لتجدها
تخطت الحادية عشر
فقامت ورتبت فراشها.. ثم سمعت صوت الباب يُفتح
فراحت مسرعه لتغير ملابسها وهى كذلك
دخل عليها الغرفه فجأة
فصاحت فيه فزعة: ايه دة!! استنى عندك
رد حسين ( رافعاً صوته ): فى ايه مالك!!
مريم ( بصوت عالى ): المفروض تخبط ع الباب الاول
حسين: مكنتش اعرف انك صاحيه
مريم : مش شايفنى بغير هدومى!!
حسين: قلتلك مكنتش اعرف انك صاحيه انا سايبك نايمة
لم ترد مريم ولكنها نظرت له بحدة وغيظ وأخذت ملابسها
وخرجت بها الى الحمام .. غيرت هناك ملابسها
وخرجت لم تجدة بالغرفة واخذت تفكر فيما حدث بينهم
منذ قليل وشعرت أنها قد تمادت معه قليلاً
وقررت أن تذهب لتعتذر له
خرجت ووجدته جالساً فى الصاله ومعه القليل من الاوراق
اقتربت منه قليلاً وقالت له: هو انت كنت فين؟
حسين : كنت تحت عند ماما وبابا
( رد عليها بعدم اهتمام ولم يرفع عينه من الاوراق التى امامه )
مريم : اصل انا استغربت لما ملقيتكش الصبح وكمان انت خضيتنى
لما دخلت عليا الأوضه
ثم همست مريم: انا مش متعودة اغير هدومى قدام حد
حسين : طيب ....
مريم : يعنى انت مش زعلان
حسين ( ترك الاوراق التى معه ونظر لها بحدة) : دى آخر مرة
هسمح لك تعلى صوتك عليا
مريم : انا جاية اعتذرلك أهو وبعدين انا بس اتخضيت
حسين: تنهد قائلاً: حصل خير
مريم : طيب انت فطرت؟؟
حسين: لأ
مريم خلاص هروح احضر الفطار
تركته وذهبت وأعدت إفطاراً بسيطاً
جلست لتفطر معه لأول مرة كانت تشعر بالخجل الشديد
ولم تستطيع أن تنظر له ولم تتكلم بأى كلمه
وكذلك هو لم يتكلم معها
تناولو إفطارهم فى صمت رهيب لم يقطع هذا الصمت سوى أن تكلم هو أخيراً
حسين: اعملى حسابك مسافرين بكرة بالليل
مريم : فين؟؟
حسين : لندن
مريم : ليه؟؟
حسين : باستهزاء: لاابداً دى هديه بابا بمناسبة جوازنا
سكتت مريم ولم ترد وكانو فى هذه اللحظه انتهوا من افطارهم
فأخذت صينيه الفطار وذهبت بها للمطبخ
كانت مريم تغسل أطباق الافطار وهى حزينه
ماالذى جعلنى اعتذر اليه؟؟ فليس هذا من عادتى!!!
كيف سمحت له أن يتحدث الى بهذة الطريقه؟؟
ثم تذكرت كلام رحاب معها
وقالت هل هذة هى المفاجأة التى أعدها لى؟؟
وهل هذة طريقه ليقولها لى؟!!!
كل هذة الاسئله كانت تدور فى عقل مريم وهى تغسل اطباق الافطار
بعد أن انتهت مريم راحت لتتحدث لوالدتها لتخبرها
كلمت مريم والدتها واخبرتها بموعد سفرها
ووعدتها والدتها أن تزورها هى وجميع الاسرة
غداً لتودعها قبل سفرها
أغلقت مريم مع والدتها وتذكرت انها لم تصلى الظهر فذهبت توضأت وصلت
ثم جلست على سجادة الصلاه وأخذت تدعو الله كثيراً وتبكى
..................
قامت مريم لتعد حقيبه السفر
واحتارت فى البداية هل تعد له حقيبته أيضاً
!!!!!
ولكنها قررت أن تعد حقيبتها فقط
أعدت حقيبتها جيداً وتأكدت من أنها لم تنسى شئ
لأكثر من مرة
ثم إنها سمعت أحداً يطرق على الباب
وبعدها سمعت صوت رحاب تتحدث وتضحك
خرجت مريم سريعاً فقد أحست أنها جائت تنقذها
وما إن خرجت مريم حتى استقبلتها رحاب بالزغاريد والتهانى
وهى تضحك وتتحرك كثيراً كعادتها
ثم قالت: إتفضلوا يابهوات .. غدا ملوكى عاميل الست ماما
مخصوووووووص ووصايه
أى خدمه حضراتكو
ثم وضعت صينيه الاكل على ترابيز السفرة
ضحكت مريم من طريقه كلامها وقالت
طيب تعالى اقعدى
رحاب: لاااااا انا لازم انزل ورايا حاجات كتير تحت
وبعدين احنا جاين لكو بالليل بربطه المعلم
مريم: وايه يعنى تعالى اقعدى معايا شوية
رحاب : لا ياستى انا محبش ابقى عزول
وبعدين الواد حسين بيزغرلى
حسين: هههههههههه ايوة مش جبتى الاكل خلاص يلا مع السلامة
رحاب: شايفه جوزك يامريم الله يعينك عليه
هههههه
ضحكوا رحاب وحسين واكتفت مريم بالابتسام
تركتهم رحاب وكانت مريم مغادرة الصاله عندما حدثها قائلاً
مش هتاكلى.. انا جعت بصراحه
مريم: هحضرلك الغدا
واخذت الصينيه التى جاءت بها رحاب ودخلت بها للمطبخ
كان بها أصناف جميله من الاكل الذى تحبه مريم
ولكن فى هذة اللحظه لم تكن تشتهى شيئاً
دخل وراءها المطبخ واخذ يساعدها
جلسوا ليتناولوا غدائهم دون أى كلام فى صمت رهيب مثلما تناولو إفطارهم
بعد انتهائهم من الغداء حملت مريم صينيه الطعام للداخل
ونظفت منضدة الطعام جيداً ودخلت للمطبخ لتنهى بعض الاشياء
ثم خرجت لتصلى العصر
وقامت لتوضب البيت استعداداً لزيارة أهله ليلاً
لم تجد مريم الكثير لتفعله فالمنزل معد على أكمل وجه
ونظيفاً بشكل واضح
..............
مرت ساعات على مريم لاتفعل شيئاً غير أن تتجنب
المرور أمامه
فقد ظل طويلاً مع تلك الاوراق ثم فى هاتفة قليلاً
وكان بين ذلك يصلى كما كانت هى كذلك
ثم قامت مريم فى النهايه لتستحم
وقد اختارت عباءة جميلة بيضاءمطرزة
زادتها جمالا على جمالها ووضعت عطراً خفيفاً
وتزينت بعض الشئ
استعداداً لقدوم أهل زوجها




رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#113

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

جمييييييلة خالص يابدورة أنت بصراحة اشتقت لقراءة الروايات
أسلوبك سهل وشيق وبيخلينى مستنية أجزاءك بسرعة
ماتتأخريش عليا ابعتيلي الرابط انا حادخل مخصوص عشان اقرا بقية الرواية

إظهار التوقيع
توقيع : مايا علي
#114

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

كتبتي فأبدعتي غاليتي
اجزاء رائعه ومشوقه
متابعاكي وفي انتظارك بشوق بدوره


إظهار التوقيع
توقيع : جويريه
#115

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مايا علي
جمييييييلة خالص يابدورة أنت بصراحة اشتقت لقراءة الروايات
أسلوبك سهل وشيق وبيخلينى مستنية أجزاءك بسرعة
ماتتأخريش عليا ابعتيلي الرابط انا حادخل مخصوص عشان اقرا بقية الرواية
حبيبتى انتى وحشانى جداً
ووحشنى الكلام معاكى
عشان خاطر عيونك ياقمر هكتب جزء جديد حالاً
نورتى قصتى والمنتدى كله

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#116

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جويريه
كتبتي فأبدعتي غاليتي
اجزاء رائعه ومشوقه
متابعاكي وفي انتظارك بشوق بدوره

جوجو حبيبتى يسعدنى اعجابك بالقصه
ومتابعتك شرف ليا


إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#117

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

بليييييييييييييز بسرعه
شكرا حبيبتى

#118

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

شكرا جميل
مسنين ابداعتك

#119

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

[center [mention=104256]مفتخره بدينى[/mention];


حاضر حبيبتى هحاول بإذن الله
انتى منورانى ومشرفانى
تسلمى ياسكرة
[/center]

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#120

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

بجد جمييل اووووي

شوقتيني خلاص
انا عيزة جزء او اعيط طول اليوم

ماليش دعووة

انتى بجد راائعة ماشاء الله عليكي


إظهار التوقيع
توقيع : مونه الامورة
#121

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

الله جميلة زيك ومرتبه كمان انتى لازم تكونى اديبه انا هستنا الجزاء التانى تسلم الايدى
إظهار التوقيع
توقيع : زاهرة الياياسمين
#122

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

جزء رائع كالعاده
فعلا مبدعه انتي بكتابتك واسلوبك يا بيدو
معاك يا باشا بس انت شدلي حالك وخلي قلمك يتابع بالابداع

إظهار التوقيع
توقيع : صفاء الحياة
#123

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

رواية جد رائعة
يعطيك مليار عافية
واصلي


إظهار التوقيع
توقيع : رحيق العفة
#124

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

جميل جداً مشكورة غاليتي على الرواية اللي تجنن

تقبلي مروري

#125

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

انا مستنية
هيحصل ايه
يسلموووو بدورا حبيبتنا

إظهار التوقيع
توقيع : أنٌثًى ٱسًتُثًنٌٱئيّة
#126

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

ايه الحلاوة دي شو هالكلام
رووووعة يسلمو انتي في كل حلقة
تجي افضل من الاخرى رائع رائع
انا انتظر فالقصة القادمة بفارغ الصبر
روعة روعة روعة روعة روعة
يسلمممممو

#127

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مونه الامورة
بجد جمييل اووووي

شوقتيني خلاص
انا عيزة جزء او اعيط طول اليوم

ماليش دعووة

انتى بجد راائعة ماشاء الله عليكي



لا مقدرش اخليكى تعيطى ياقمر بإذن الله فى جزء كبير قريب
بشكرك من قلبى على كلماتك حبيبتى


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زاهرة الياياسمين
الله جميلة زيك ومرتبه كمان انتى لازم تكونى اديبه انا هستنا الجزاء التانى تسلم الايدى
وجودك الاجمل ياياسمينه تسلميلى حبيبتى


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صفاء الحياة
جزء رائع كالعاده
فعلا مبدعه انتي بكتابتك واسلوبك يا بيدو
معاك يا باشا بس انت شدلي حالك وخلي قلمك يتابع بالابداع

حبيبتى ياميمو كلماتك وسام على صدرى
بشكر وجودك وتشجيعك ليا
متحرمش منك

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#128

130003 رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قطرة مطر
رواية جد رائعة
يعطيك مليار عافية
واصلي


تسلميلى يانوفى منورانى حبيبتى


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حنونه حياتي
جميل جداً مشكورة غاليتي على الرواية اللي تجنن

تقبلي مروري
مرورك اسعدنى حبيبتى الف شكر ياقمر


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sale soso
انا مستنية
هيحصل ايه
يسلموووو بدورا حبيبتنا


هيحصل كل خير ياسالى ... تسلميلى ياقمر

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#129

130003 رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amina zina
ايه الحلاوة دي شو هالكلام
رووووعة يسلمو انتي في كل حلقة
تجي افضل من الاخرى رائع رائع
انا انتظر فالقصة القادمة بفارغ الصبر
روعة روعة روعة روعة روعة
يسلمممممو

حبيبتى قد ايه كلامك أسعدنى الف شكر ليكى


إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#130

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

جميله اوى بس حزينه على مريم جدا ياااارب النهايه تكون سعيده
#131

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

ايه ده سلاسه جميله الله ينور بدور
متتاخريش علينا

إظهار التوقيع
توقيع : هبه شلبي
#132

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

جميله تسلم ايديكي
إظهار التوقيع
توقيع : princess weaam
#133

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

انا بحب اتابع معاكي
#134

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

جمييييييييييل ننتظر القادم
#135

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

شوقتيني حبيبتي يسلمو حستناكي على احر من الجمر الله يعينك
إظهار التوقيع
توقيع : جزائرية فلسطينية
#136

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

[IMG]https://www.**- /vb/imgcache/2/12164alsh3er.gif[/IMG]
إظهار التوقيع
توقيع : ✿غايتي الجنة✿
#137

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام عبده٢
جميله اوى بس حزينه على مريم جدا ياااارب النهايه تكون سعيده
بإذن الله النهايه هتعجبك بس لسه بدرى ع النهاية


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هبه شلبى
ايه ده سلاسه جميله الله ينور بدور
متتاخريش علينا
هههههه حلوة سلاسه دى يابيبو تسلميلى حبيبتى


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة princess weaam
جميله تسلم ايديكي
مرورك الاجمل ياقمر .. نورتينى

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#138

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حنونه حياتي
انا بحب اتابع معاكي

وانا بشرفنى متابعتك


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فوفو فاطمة
جمييييييييييل ننتظر القادم
مرورك هو الاجمل حبيبتى نورتى


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جزائرية فلسطينية
شوقتيني حبيبتي يسلمو حستناكي على احر من الجمر الله يعينك
تسلمى ياقمر مبسوطه بوجودك ومتابعتك



المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aya ayouta
[img]https://www.**- /vb/imgcache/2/12164alsh3er.gif[/img]



وفيك بارك الله
الف شكر ياقمر

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#139

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

روعة يا قمر انا اسفة مكنتش برد عشان مخريطش بين الصفحات ههه لانو الردود كثيرة ماشاء الله مستنية اشوف بقى اللي حيحصل مع مريم وكمان
مع حسين عشان لازم نعرف انو هو كمان زي وضعها والزواج مكنش ليهم ايد فيه

إظهار التوقيع
توقيع : ام الاء وبيان2
#140

قصة رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}








أهلا وسهلاً بكم مع حلقه جديدة وأحداث جديدة ممتعه بإذن الله

من

.
.
.



رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}





أترككــــــــــــــــــم مع الحلقــة الرابعة
رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}






لم تنتظــــــــر مريم كثيراً ورن جرس الباب وقفت لتفتح الباب ولكنه سبقها
ما إن فُتح الباب حتى ظهروا أفراد أسرته جميعاً
قضو معهم الكثير من الوقت بين التهانى والمزح والحديث عن لندن
وطبعاً لم يغفلو أحداث الفرح بين مواقف مضحكة ومؤثرة
وقامت مريم معهم بواجب الضيافه كاملاً
وهى فى كامل سعادتها فكم أحبتهم وأحبت حديثهم
وودت ألا يغادروا أبداً
وكذلك حسين الذى ألح عليهم كثيراً ليتناولو العشاء معهم
لكنهم رفضو وتركوهم متمنين لهم ليلة سعيدة
.....
نظرت مريم فى الساعة وجدتها تعدت منتصف الليل بقليل
فتفاجأت وقامت سريعاً لتنام فغداً يومُ حافل
إستنى يامريم عاوزك ثوانى
قالها بصوت هادئ
وقفت مريم مفكرة أنه لأول مرة يناديها بإسمها
حسين: اقعدى عاوز اكلمك شوية
مريم: خير ( وهى تجلس وتتجنب النظر له)
حسين: انتى ليه مش بتتعاملى معايا زى ما كنتى بتتعاملى دلوقتى مع أهلى
مريم لم ترد وهى تقول فى سرها
غريبه!!! انا عاوزة اقولك نفس الكلام
دنتا مبطلتش هزار وضحك معاهم

حسين أكمل كلامه) انتى مبطلتيش هزار وضحك ..
مريم لم ترد أيضاً
فسكت حسين قليلاً وقال: احنا بكرة مسافرين مع بعض
مش هينفع نكون كدة .. انا عارف اننا منعرفش بعض كويس
أو منعرفش بعض أصلاً
بس إيه رأيك نستغل الرحلة دى ونتعرف على بعض
مريم: موافقة
حسين مبتسماً: أخيراً أتكلمتى
ثم أكمل بصوت هامس
وعارف أننا مش متعودين على بعض
عشان كدة هسيبك على راحتك خالص
ماشى
مريم: ماشى
قام حسين وهو يقول لها طب يلا شوفى هتعشينا إيه
قامت مريم ودخلت للمطبخ لتعد عشاءً سريعاً
واثناء تناولهما العشاء
قالت له مريم أن أهلها سوف يزوروها غداً لتوديعها
رحب حسين بذلك
ثم قامت مريم ونظفت الاطباق والمطبخ سريعاً
ثم ذهبت لتغير ملابسها وتستعد للنوم فجائها
حسين قائلاً: نامى أنتى هنا وانا هنام فى الاوضة التانيه
أومأت مريم برأسها ولم تتكلم
وأخيراً وضعت مريم رأسها على الوسادة
وأخذت تتذكر أحداث يومها الحافل
الذى بدأ بخلاف عكر عليها مزاجها بقيه اليوم
ولكنها تذكرت النهايه فابتسمت
وأحست بارتياح كبير
فقد وجدت أهل حسين طيبين وودودين
وأحبتهم من أول مرة ولم تكن تتخيل ذلك
ثم كلام حسين معها والاتفاق الذى أتفقو عليه
أسعدها كثيراً وأراحها كثيراً وكثيراً وكثيراً
وشعرت مريم أن يومها ختم بهذة الأحداث الطيبه
ببركة دعائها وبكائها الى الله اليوم كله
وابتسمت مريم مرة أخرى وهى تهمس : ياكرمك يا الله
ثم جعلت تستغفر حتى راحت فى نوم عميييق
..........

استيقظت مريم من نومها وهى تحمد الله على النوم الهانئ الذى استمتعت به
واراحها من التعب والارهاق الذى كانت تشعر به
كالعادة رتبت مريم فراشها وامسكت الهاتف لتحدث والدتها
وتسألها عن موعد مجيئهم فقالت لها أنهم سوف يأتو لها عصراً
أنهت المكالمة مع والدتها وذهبت لتصلى وهى تشعر بعدم وجودة
فى المنزل
فلذلك أقامت صلاتها فى الصالة .. وما إن انتهت حتى شعرت بأن أحداً
يقف ورائها فنظرت ورائها ووجدته ينظر لها مبتسماً
فقال لها : حرماً
ردت مريم : جمعاً إن شاء الله
حسين: اتخضيتى برضه
مريم ضاحكه: لأ
ثم دخلت الى المطبخ وأعدت إفطاراً شهياً
خرجت به الى الصاله ولكنها لم تجد حسين
ذهبت لغرفه النوم وجدته خارجاً منها
فقالت له : انا عملت الفطار
ذهب حسين معها وفطروا سوياً كانوا لايتحدثو لكن كان هناك جواً من الارتياح
يسودهم .......
ثم تكلمت مريم: انا أهلى هييجو العصر عشان يسلمو عليا
حسين: طيب كويس يا أهلاً بيهم.. انا قلت لماما لما نزلت دلوقتى
مريم: انت كنت عندهم دلوقتى؟
حسين: آة
نهضت مريم من مكانها لترى ما ورائها
فتحدث هو مفاجأها
حسين: أنتى حضرتى الشنط
مريم(مرتبكة): الشنط!!!
حسين: أيوة امال هنسافر بطولنا كدة
وتذكرت مريم أنها لم تعد له حقيبته وأنها أعدت حقيبتها فقط
فتلعثمت ولم تعرف ماذا تقول.. ثم ردت
مريم: لأ محضرتهمش
حسين( ضحك ضحكه خبيثه) : امال ايه الشنطه اللى فى الاوضه دى
مريم( تبسمت وهى تدارى وجهها خجلاً) : أصل انا ..آ..آ.. معرفتش احضرلك شنطتك
ضحك حسين من قلبه وقال : طيب عموماً أنا بحب أحضر شنطتى بنفسى
وهروح دلوقتى أحضرها
ذهب حسين إلى الغرفه ليعد حقيبته وذهبت مريم للمطبخ
...........
مر الوقت بطيئاً ولم تكن تدرى مريم ماذا تفعل
غير أن تنتظر العصر حتى يأتوا أهلها
وفعلاً جائوا أهلها أخيراً
إستقبلتهم مريم بالأحضان فرحه بهم
وأستقبلهم حسين كذلك مرحباً بهم
وجلسو يتسامرو قليلاً ثم إستئذن منهم حسين ليتركهم مع بعضهم
وأكملو باقى جلستهم مع مريم وقد شعرو جميعاً
أنها أحسن حالاً من يوم الفرح والايام التى كانت تسبقه
قضو معها وقتاً كبيراً ثم قامو فى النهاية ليودعوها
وقبل أن يغادرو تحدث إليها والدها
شوقى: مريم أنا حولتلك مبلغ كبير ف الفيزا بتاعتك ربما تحتاجى أى حاجه
وانتى هناك .. ماشى يابنتى
مريم: ماشى يابابا متشكرة خالص
وسلمو عليها جميعاً وأوصتها والدتها كثيراً على نفسها وزوجها
كما أوصتها أن تحدثها يومياً لتطمئن عليها
.........

بعد أن غادرو بقليل صعد اليها حسين
فسألته: هو معاد الطيارة إمتى؟؟
حسين: الساعه 11 بإذن الله
كان الوقت لايزال مبكراً ففكرت مريم أن تستريح قليلاً قبل السفر
دخلت غرفتها وغفت قليلاً
ورأت حلماً فيه حسين ورأت أيضاً رضوى
وقامت فزعه تنظر للساعة وجدت أنها الثامنه
فراحت تتجول فى المنزل وتتأكد من إغلاق النوافذ
وأن كل شئ فى مكانه ثم ذهبت لتستحم
وخرجت مريم من الحمام وجدت حسين فى الغرفه
حسين: يلا إجهزى وانا هروح البس
تركها وهو يمسك ملابسه فى يديه
إرتدت مريم ملابسها وأكملت زينتها ووضبت أغراضها
فى غرفة النوم
وأصبحت جاهزة.... ثم جائها حسين وأخذ الحقائب لينزلها
قائلاً: لما تخلصى اقفلى الباب وحصلينى
ولما كانت مريم جاهزة أصلاً نزلت ورائه مباشرة
بعد أن أغلقت باب المنزل
وجدت مريم أن أهله فى انتظارهم ودعوهم بالدعوات والقبلات
وذهب معهم حسن( أخو حسين) ليوصلهم
جلس حسين بجوار أخيه وجلست هى وحيدة
فى الكرسى الخلفى
سرحت مريم قليلاً وهى تنظر من شباك السيارة
وتذكرت الحلم الذى رأته
لم تتذكر أحداثه جيداً ولكنها فقط تتذكر أن به
حسين وأيضاً رضوى
.
.
.
.
ياترى من هى رضوى؟؟
وماذا ينتظر مريم فى لندن؟؟

تابعووووووووونــــــــــــــــــــــــــــــــــى

رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#141

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

ل
ك شو هاد
شو هالحلاوة ده منين جبتيها
لك شو هالقصة شو هالحكاية
جناااااااااااااااان
لك افتخري لانو عندك ذوق
حلووووووو
يسلمووووو
عن جد شكرا شكرا

#142

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

مشكورة غاليتي

بس لا تتأخرين علينا في تكملة الرواية

تقبلي مروري

#143

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

روعة يا عسل ممكن اتابعك وتبعتيلى الرابط كل يوم
https://adlat.net/images/smilies/new...new2013/30.gif

#144

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

رووووعه
إظهار التوقيع
توقيع : حياء حواء
#145

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

رووووعة
انا مستنياكي

إظهار التوقيع
توقيع : أنٌثًى ٱسًتُثًنٌٱئيّة
#146

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

جزء رائع ومشوق جدا
تسلم ايدك بدوره
تقبلي مروري واعجابي بقلمك المميز


إظهار التوقيع
توقيع : جويريه
#147

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

جزء كتير حلو كالعاده
وزي عوايدك دوما بتنتهي عند نقطه فيها تشويق اهيء اهيء
حلو ومعاكي يا ست الكل

إظهار التوقيع
توقيع : صفاء الحياة
#148

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

معاكي حبيبتي كملي
إظهار التوقيع
توقيع : لولو حبيب روحي
#149

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

تسلم ايدك يابيدو ومعلش بقا علشان تعبتي في كتابتها مرتين
إظهار التوقيع
توقيع : الملكة نفرتيتي
#150

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

متبععاكي يا دوودى
تسلم ايديكي

إظهار التوقيع
توقيع : مونه الامورة
#151

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

كالعادة جزء أحلى من الأول
يعطيك العافية وبارك الله في قلمك المبدع


إظهار التوقيع
توقيع : رحيق العفة
#152

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

روعة يا عسل ممكن اتابعك وتبعتيلى الرابط كل يوم
#153

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

الرواية بجد تحفة في انتظار الجزء الجديد
إظهار التوقيع
توقيع : مايا علي
#154

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمر ابانا وعائشه امنا
حبيبتى انتى وحشانى جداً
ووحشنى الكلام معاكى
عشان خاطر عيونك ياقمر هكتب جزء جديد حالاً
نورتى قصتى والمنتدى كله
انتى واحشانى قوى وواحشنى الكﻻم معاكى أكتر
ماتحرمش منك حبيبتى

إظهار التوقيع
توقيع : مايا علي
#155

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

حلوة جدا مشكورة
#156

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

شكرا لك المزيد من التميز
#157

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام الاء وبيان2
روعة يا قمر انا اسفة مكنتش برد عشان مخريطش بين الصفحات ههه لانو الردود كثيرة ماشاء الله مستنية اشوف بقى اللي حيحصل مع مريم وكمان
مع حسين عشان لازم نعرف انو هو كمان زي وضعها والزواج مكنش ليهم ايد فيه
ايه العقل دة ايوة كدة يانونى .. كلامك صح جداً
نورتينى

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#158

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amina zina
ل
ك شو هاد
شو هالحلاوة ده منين جبتيها
لك شو هالقصة شو هالحكاية
جناااااااااااااااان
لك افتخري لانو عندك ذوق
حلووووووو
يسلمووووو
عن جد شكرا شكرا


حبيبتى يامينو ربنا يرجعك بالسلامه يارب
متحرمش منك ولا من كلامك الحلوو
تسلمى يارب

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#159

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حنونه حياتي
مشكورة غاليتي

بس لا تتأخرين علينا في تكملة الرواية

تقبلي مروري

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كارمن احلام
روعة يا عسل ممكن اتابعك وتبعتيلى الرابط كل يوم
https://adlat.net/images/smilies/new...new2013/30.gif

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حياء حواء
رووووعه


كل الشكر لمتابعتكم وردودكم الطيبه
رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#160

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SALE SOSO
رووووعة
انا مستنياكي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جويريه
جزء رائع ومشوق جدا
تسلم ايدك بدوره
تقبلي مروري واعجابي بقلمك المميز


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صفاء الحياة
جزء كتير حلو كالعاده
وزي عوايدك دوما بتنتهي عند نقطه فيها تشويق اهيء اهيء
حلو ومعاكي يا ست الكل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة لولو حبيب روحي
معاكي حبيبتي كملي



تسلمولى يارب ومعلش استحملونى شوية
التأخير غصب عنى

رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#161

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الملكة نفرتيتي
تسلم ايدك يابيدو ومعلش بقا علشان تعبتي في كتابتها مرتين

تسلمى ياجوجى فداكو حبيبتى


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مونه الامورة
متبععاكي يا دوودى
تسلم ايديكي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قطرة مطر
كالعادة جزء أحلى من الأول
يعطيك العافية وبارك الله في قلمك المبدع



[IMG]https://up.***/upfiles/4DP54334.gif[/IMG]



إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#162

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احلام الحلوة
روعة يا عسل ممكن اتابعك وتبعتيلى الرابط كل يوم
حاضر حبيبتى يشرفنى متابعتك ليا


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مايا علي
الرواية بجد تحفة في انتظار الجزء الجديد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مايا علي
انتى واحشانى قوى وواحشنى الكﻻم معاكى أكتر
ماتحرمش منك حبيبتى
لو اعرف انك بتحبى القصص كدة وهتخليك تنورينا علطوول هنا كنت كتبت من زمان كل يوم قصه لعيونك

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#163

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khadija dz
حلوة جدا مشكورة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الاسلام ديننا
شكرا لك المزيد من التميز

[IMG]https://up.***/upfiles/4DP54334.gif[/IMG]

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#164

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

شكرااااااااا
#165

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

مبروك الرواية الاولى وان شاء الله ما تكون الاخيرة
تسلم ايدك ابدعتى

إظهار التوقيع
توقيع : zozoweza
#166

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

[quote=عمر ابانا وعائشه امنا;2268187]
ايه العقل دة ايوة كدة يانونى .. كلامك صح جداً
نورتينى
[/quote
طبعا يا قمر الراجل كمان وضعو صعب ولازم نقدر

إظهار التوقيع
توقيع : ام الاء وبيان2
#167

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

قمممممة يا قمر
متابعيييينك بشوق
لا تطولي علينا


إظهار التوقيع
توقيع : انسانة الوجود
#168

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمر ابانا وعائشه امنا
حاضر حبيبتى يشرفنى متابعتك ليا





لو اعرف انك بتحبى القصص كدة وهتخليك تنورينا علطوول هنا كنت كتبت من زمان كل يوم قصه لعيونك
ههههه فعلا أنا القصص والروايات متعتى بصراحة تسلم أيديكم همتك يالا معانا

إظهار التوقيع
توقيع : مايا علي
#169

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}







ازيكم يابنات .. وحشتونى
عارفه انى اتأخرت عليكم معلش غصب عنى
الايام اللى عدت مكنتش بكون فاضيه كتير
قبل ما أكتب الجزء الجديد فى القصه
عاوزة أشكر حبيبتى صفاء الحياة
على تصميمها لغلاف القصه ( وآسفه انى نسيت اشكرها من زمان)
متحرمش منك ياميمو يارب
الف الف شكر حبيبتى

رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}









وصلوا إلى المطار وودعو (حسن) ذهب (حسين) لإنهاء الاجراءات
ولم ينتظرو كثيراً وكان النداء على طائرتهم
توجهوا مباشرة الى الطائرة وكانت ( مريم) خائفه قليلاً
فهى لا تحب المرتفعات والطائرات
وكانت عادة عندما تسافر مع أهلها فى الطائرة
تتشبث بذراع أبيها حتى تنتهى الطائرة من الإقلاع
ولكن اليوم .. !!
لن تجرؤ على ذلك ....
الرحلة من مصر الى لندن .. تستغرق خمس ساعات ونصف
(كان كابتن الطائرة يتحدث لهم)
ثم تلا لهم درجه الحرارة هنا وهناك
وطبعاً دعاء السفر
ثم تحدثت لهم المضيفه عن دواعى الامن وأرشدتهم الى مكان سترة النجاة
وطلبت منهم أن يحرصوا على حزام الامان
ثم فاجأتهم قائله: نحب أن نهنئ العروسين اللى معانا على متن الطائرة
ونتمنى لهم شهر عسل مميز .. واحنا بنقدم لهم هديه بسيطه مننا
وبنقلهم الف مبروك
صفق الجميع .. أما مريم وحسين كانو متفاجئين
ثم أحضرت لهم المضيفه جاتوة مميز مكتوب عليه الف مبروك
قطعوه مريم وحسين سوياً
شكرها حسين كثيراً وصمم أن يهدى جميع قطع الجاتوة للركاب
الآخرين والمضييفات
وكان فى الطائرة مكان مخصص للصلاة كلما حان موعد صلاة
ذهبوا ليصلوا فيه
كما كان هناك تلفاز وبعض المجلات ليقطعوا ملل الوقت
وهكذا حتى وصلوا أخيراً...
نزلوا فى المطار الرائع وأنهى ( حسين ) الاجراءات
وأخدوا سيارة خاصه أوصلتهم على الفندق
الفور سيزون هوتيل بلندن
الفندق فخم جداً وجماله خيالى ...
بعد ما سجل (حسين) المعلومات المطلوبه منهم
صعدوا إلى الجناح المحجوز بإسمهم
كان جناح ملكى كبير وفخم ومجهز على أكمل مايكون
واضح انه جناح خاص بشهر العسل
فهو يحتوى على غرفة نوم واحدة!!
تحوى بداخلها حمام كبير مجهز بكل وسائل الراحة
وصالة كبيرة تحتوى على كنبتين ولا أفخم
وطاولة طعام وتلفاز
كان من المقرر لمريم وحسين أن يقضو10 أيام فى لندن
وقد قضوها على أكمل وجه من النزة والتسوق
من شارع أكسفورد إلى الهايد بارك إلى نهر التايمز إلى متحف الشمع إلى ساعه بج بن الشهيرة
واشتروا هداياهم من : هارودز وسليفريج مول وأسواق لندن الشهيرة ووايت ليز مول
كانت مريم طوال الوقت تتحدث مع حسين بكل أريحيه وطمأنينه
وبدون أى تكلف وهو كذلك الأمر
تقربو من بعض كثيراً وزال الحرج والصمت الذى كان
وحان موعد رجوعهم إلى مصر
رتبت مريم حقيبتها وجهزت تماماً كما أعد حسين حقيبته أيضاً
وصلو إلى المطار وذهب حسين لإنهاء نفس الاجراءات المعتادة
وركبوا الطائرة
كان مقعد مريم بجوار نافذة الطائرة
وكانت غالبيه الوقت تنظر منها مستمتعه بمنظر الغيوم والبيوت والطبيعه
ثم سرحت مريم مفكرة فيما حدث لها خلال الايام القلائل الماضية
أحداث كثيرة لم تتمناها أبداً
بدايه من اليوم الذى دخلت إليها والدتها غرفتها لتخبرها
بتقدم حسين ابن عم صالح لخطبتها
وأن والدها وأخيها موافقين عليه وخصوصاً أبيها
فهو شاب ممتاز وفى مركز مرموق وهو صاحب أخلاق عاليه
كما إنه يكفى أنه إبن صديقه وشريكه (صالح عاشور)
ولا أخفى عليكى يا ابنتى أن الايام القادمه ستشهد شراكه جديدة
بين أبيكى وعمك صالح سوف تحدث فرقاً كبيراً مع والدك
ولذلك هو يخشى أن يرفض طلبهم فتتأثر شراكتهم
كانت مريم تسمع كلام والدتها وهى متفاجأة
ولاتعرف ماذا تقول
تناقشت كثيراً مع والدتها كيف أنها لازالت صغيرة
وأنها لاتعرفه أصلاً
لكن مناقشاتها أنتهت بخيبه أمل ورفض تام
وأنهت والدتها كلامها قائله: صلى استخارة يامريم وعموماً انا هبلغ والدك أنك موافقه
ردت عليها مريم وهى فى قمة غضبها: خلاص لما أنتى هتقوليلو كدة أصلى استخارة ليه؟؟
تركتها والدتها ولم ترد عليها
ماهى إلا أيام حتى كان عقد القران والزواج
وهاهى آتيه من شهر عسلها الذى لم تتمناة يوماً
صحيح أنها قضت أياماً جميلة ورأت أماكن أجمل
وتعرفت بزوجها وتقربت منه قليلاً وفعلاً لمست فيه أخلاقاً عاليه
فقد قضى الايام العشر وهو نائماً فى صاله حجره الفندق
وكانت هى محرجه من ذلك إلا انه لم يشعرها بأى شئ ابداً
بالعكس لم يقصر معها فى أى شئ
كان كريماً معها حيث انه كان يرفض أن تدفع ثمن أى شئ
حتى الهدايا التى إشترتها لأهلها
رغم أنها كانت تصمم عليه وتريه الفيزا التى تملكها
وأن أبيها وضع لها مبلغ كبير بها
إلا أنه كان يرفض تماماً
رأت منه أيضاً حرصه على صلاته وعلى سنن الرسول
صلى الله عليه وسلم
كل تلك الاشياء جعلت مريم ترتاح له وتترك نفسها على طبيعتها معه
وحدث بينهم قرب ومودة قليلاً فتبادلوا الحديث كثيراً
حكت له عن حياتها قليلاً وحكى لها عن حياته قليلاً
ثم ......
أغلقت مريم نافذة الطائرة وراحت فى نوم عميق
لم تستيقظ منه إلا على صوت حسين ويده التى هزت يدها بلطف
وهو يقول لها: إصحى يلا يامريم قربنا نوصل خلاص
فتحت مريم عيناها واستئذنت منه لتدخل الحمام
فى الحمام .. غسلت مريم وجهها وأعادت لبس حجابها من جديد
ورتبت ثيابها قليلاً
وخرجت وماهى الا دقائق
حتى سمعت صوت الطيار يهنئهم بوصلوهم بالسلامه أرض الوطن
والاستعداد للهبوط
هبطت الطائرة وذهب حسين لإتمام انهاء الاجراءات
ومشوا سوياً ..مريم وحسين..متجهين خارج الصاله
ولكن كان هناك مفاجأة فى إنتظار مريم بالذات


رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#170

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

كملي بسرعة
إظهار التوقيع
توقيع : جيهان جوجو 1
#171

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

واااااااااااو رعة بيدو حبيبتي
إظهار التوقيع
توقيع : احبك رغما عنك
#172

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

شو بعديها خبريني
إظهار التوقيع
توقيع : وِجَـعَ ـ قَلَبّـ..❤
#173

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

روووعة
كملي يابيدو اصل انا متحمسة

إظهار التوقيع
توقيع : أنٌثًى ٱسًتُثًنٌٱئيّة
#174

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

بيدو قليلي فقط الي بقية الورايه عالخاص ههههههههه
طيب ايه هي المفاجاه؟ وليه لمريم بالذات
صبايا تعالو نعتصم هنا
عاوزين نعرف المفاجاه هههههههه
فرمان عاجل الى الكاتبه بيدو
سيتم القبض عليك هنا لتكملة القصه وعدم حرق اعصاب صبايا عدلات
ان الروايه مشوقه يا بيدو

إظهار التوقيع
توقيع : صفاء الحياة
#175

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

جميلة أوي والأجمل أسلوبك يارب دايما في أزدهار وتقدم ومستنين المزيد
#176

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

واااااااااااو روووعة كلمينى اصل انا متحمسة
#177

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

ههههههههه المفاجاءه قامت مريم من النوم كانت تحلم صح
إظهار التوقيع
توقيع : زاهرة الياياسمين
#178

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

واو الكمالة زوينة بزاف
#179

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

يا سلام
#180

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

كثير هده الكمالة حلوة
#181

جديد رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

ووواااااااااوووووو
#182

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

كتير حلوة الحكاية او انا احب التكميلة بسرعة بلييييييييييز
#183

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

إظهار التوقيع
توقيع : رحيق العفة
#184

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

الجزء قليل بس شوقتيني أعرف ايه هي المفاجأة في انتظارك حبيبتى وجارى التقييم
إظهار التوقيع
توقيع : مايا علي
#185

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

شكراااااااااااااا
واصلي

إظهار التوقيع
توقيع : فوفو فاطمة
#186

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


ليش ما كملتيش انا مستنيا ربنا معك

إظهار التوقيع
توقيع : جزائرية فلسطينية
#187

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

جزء مشوق ورااائع يارائعه
كملي يابيدو عشان اعرف المفاجأه please


[IMG]https://www.**- /vb/imgcache/2/12156alsh3er.gif[/IMG]

إظهار التوقيع
توقيع : جويريه
#188

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

وااااو تجنن بس لا تتأخرين علينا اني ما عندي صبر خخخخ

تقبلي مروري

#189

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

جزء مشوق ورااائع ياقلبي

سلمت و سلم مدادكـــ

إظهار التوقيع
توقيع : نَقاء الرُّوح
#190

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

ايه يا بيدو انزلي بالمفاجاة بقى وطولي شوية الجزء
خليكي كريمة واحنا بنستاهل

إظهار التوقيع
توقيع : ام الاء وبيان2
#191

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

https://www.**- /vb/imgcache/2/12156alsh3er.gif
جزء ممتع جدآ
بارك الله فيك
يسلمو الأيادي
احنا في شوق لمعرفة المفاجئة

إظهار التوقيع
توقيع : طُمُوحي الجنّة
#192

129770 رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

كل الصور جميلة

#193

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

رووووووووووعة

#194

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

تسلمي يا بيدو
إظهار التوقيع
توقيع : الملكة نفرتيتي
#195

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

كملى بقى
#196

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

وااو جمييله اوي

تسلمي كملي جمييل اووي

إظهار التوقيع
توقيع : مونه الامورة
#197

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

https://adlat.net/images/smilies/new2013/05.gif
وينك انا في شوق لمعرفة المفاجئة

إظهار التوقيع
توقيع : طُمُوحي الجنّة
#198

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

استمري ياقلبي
#199

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

روعة بجد ومستنين القصة المشوقة لانعرف شو هي المفجأة
#200

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

روووووعة يا عسل
إظهار التوقيع
توقيع : Miss princess



الساعة الآن 03:57 PM


جميع المشاركات تمثل وجهة نظر كاتبها وليس بالضرورة وجهة نظر الموقع


التسجيل بواسطة حسابك بمواقع التواصل