أو

الدخول بواسطة حسابك بمواقع التواصل



https://adlat.net/showthread.php?t=147453
4257 10
#1

129862 يوميات زوجه سعيده جدآآآ بقلمي .. ريم هشام ..

يوميات زوجه سعيده جدآآآ بقلمي .. ريم هشام ..
السلام عليكم






انا بحب اكتب قصص اوي

ويسعدني انكم تشاركوني فيها

بسم الله

نبدا بتعرف الشخصيات

ليلي: ست مصريه ربه منزل جدعه قوي
توفيق: زوج ليلي راجل طيب وعلي نياته
مريم: بنت ليلي الكبيره عندها 17 سنه
يوسف: ابن ليلي عنده 12 سنه

وشخصيات تاني جتبان مع مرور الاحداث

...

استنوني في المشاركه الجايه مع الفصل الاول

يوميات زوجه سعيده جدآآآ بقلمي .. ريم هشام ..



#2

افتراضي رد: يوميات زوجه سعيده جدآآآ بقلمي .. ريم هشام ..

فـ انتظاركـ يـ قلبي

إظهار التوقيع
توقيع : بحبكm
#3

افتراضي رد: يوميات زوجه سعيده جدآآآ بقلمي .. ريم هشام ..

رد: يوميات زوجه سعيده جدآآآ بقلمي .. ريم هشام ..

في صباح جميل مشرق في حي بسيط في القاهره

يرن المنبه ويصحي ليلي , اللي تقوم من سريرها وجري علي الحمام تغسل وشها

تخرج تفرد المصليه وتصلي صلاه الصبح

بعد كده تروح علي اوضه اولادها مريم ويوسف

وتفتح الشباك ويدخل شعاع الشمس

وتقوم رايحه علي سرير مريم

ليلي: يلا يا مريم علشان متتاخريش علي المدرسه

مريم ( بصوت ناعس ) : يا ماما شويه سيبيني شويه منمتش امبارح كويس

ليلي: من ايه يا تري ؟

مريم: يا ماما ما انتي عارفه علشان المتحانات فاضلها اسبوع

ليلي: يا بكاشه هي برضو الامتحانات ؟

وعمزت لبنتها غمزه

خدود مريم احمرت شويه وبعدين قامت من السرير للحمام

وبعد كده ليلي راحت لسرير يوسف وتخزه بحنيه

ليلي: يلا يا يوسف يلا يا حبيبتي ( وتبوسه علي خده )

يوسف: يوو يا ماما مش انا كبرت ليه تبوسيني مش انا بقيت راجل ؟ !

ليلي: يا حبيبي انا مامتك مش حد تاني

يوسف: برضو يا ماما عاوز احس اني كبرت

وتبتسم ليلي بنعومه وتهزه هزه خفيفه

ليلي: طيب قوم يلا ,, قوم يلا اتشطف وصلي والبس علشان الفطار

.....

وعلي سفره الفطار كان قاعد توفيق زوج ليلي

بالفانيله وبنطلون البجامه

توفيق: مش حنفطر بقي ولا ايه يا ليلي ؟ انا جعان اوي

ليلي: حاضر يا حبيبتي , انا بسخن الفول اهو وحجيبه حالاً

وتاكل الاسره الفول والطعميه


ويدور الكلام ده علي ترابيزه الفطار

توفيق: ( وهو باصص في السندوتش بتاعه ) : وانتي يا مريم عامله ايه في المدرسه ,, امتحاناتك الاسبوع الجاي خلاص

مريم: والله انا بذاكر اهو يا بابا, انت بس متنساش الدعوات

توفيق : ربنا معاكي يا بنتي انتي وكل اللي زيك


يوسف(بحبه غيظ ) : وانا يا بابا مش حتدعيلي ولا ايه ولا مريم بس ؟

ضحك توفيق وقال في سره : الواد ده مش حيبطل غيره ابدا !


....


بعد كده نزلت ليلي توصل يوسف ومريم للمدرسه وتوفيق نزل علي الشغل

....

رد: يوميات زوجه سعيده جدآآآ بقلمي .. ريم هشام ..


تابعوني في الفصل التاني

#4

افتراضي رد: يوميات زوجه سعيده جدآآآ بقلمي .. ريم هشام ..


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بحبكm
فـ انتظاركـ يـ قلبي
منوره

انا نزلت الفصل الاول اهو

#5

افتراضي رد: يوميات زوجه سعيده جدآآآ بقلمي .. ريم هشام ..

جمييييل يا قمر

فى انتظارك اكيد

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#6

افتراضي رد: يوميات زوجه سعيده جدآآآ بقلمي .. ريم هشام ..

حلوة يا قمر

تسلم الايادى

إظهار التوقيع
توقيع : ام سلمة
#7

افتراضي رد: يوميات زوجه سعيده جدآآآ بقلمي .. ريم هشام ..


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ريموووو
جمييييل يا قمر

فى انتظارك اكيد
الله يخليكي يا حبيبتي

احيرا حد جبر بخاطري

#8

افتراضي رد: يوميات زوجه سعيده جدآآآ بقلمي .. ريم هشام ..


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام سلمة
حلوة يا قمر

تسلم الايادى

الله يخليكي

وتابعيني في الفصل التاني

#9

افتراضي رد: يوميات زوجه سعيده جدآآآ بقلمي .. ريم هشام ..

ان شاء الله انزلكم الفصل التاني بكره

وجمعه مباركه عليكم

#10

افتراضي رد: يوميات زوجه سعيده جدآآآ بقلمي .. ريم هشام ..

يسلمو بدايه حلوه
وبإنتظار الجديد

إظهار التوقيع
توقيع : جويريه
#11

افتراضي رد: يوميات زوجه سعيده جدآآآ بقلمي .. ريم هشام ..

فيييييييين ياسكرة الجزء الجديد
إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى


قد تكوني مهتمة بالمواضيع التالية ايضاً
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى
ذكريات مسروقه ★بَـنٌـت العُ ــراق★ المنتدي الادبي
[قصص طويلة] رواية مالت عليه يوم حبيت انسان ما ينحب فتاة أنيقة قصص - حكايات - روايات
قصة حبي وذكرياتي كاملة بدون تقطيع رحيق أقلام عدلات الذهبية
دعاء الطفلة ريم ستسيل دموعك وانت تقرا القصة من جمالها منة الله احمد المنتدي الادبي
دعاء الطفلة ريم ... قصة واقعية قرآني نبض حياتي قصص - حكايات - روايات


الساعة الآن 04:22 AM


جميع المشاركات تمثل وجهة نظر كاتبها وليس بالضرورة وجهة نظر الموقع


التسجيل بواسطة حسابك بمواقع التواصل