أو

الدخول بواسطة حسابك بمواقع التواصل



https://adlat.net/showthread.php?t=111261
59778 349
#201

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

حصل ايه بقى





#202

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

يتصفح الموضوع حالياً : 3 (3 عدلات و 0 زائرة) ‏عازفة على وتر الذكريات, ‏toty bakry, ‏الصوت المبتسم
إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#203

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

اي هي ياترى ؟؟؟؟؟؟؟
كملي كملي

إظهار التوقيع
توقيع : راوناالحديثي
#204

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

ليه كدة خلتيني انغمس فالقصة وفجاة ياترى ليه
يلا بسرعة

إظهار التوقيع
توقيع : رائعة
#205

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

يتصفح الموضوع حالياً : 2 (2 عدلات و 0 زائرة) ‏عازفة على وتر الذكريات, ‏zozoweza+
إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#206

افتراضي رد: قصة سارة ورهف


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة toty bakry
حصل ايه بقى
ههههههههههههه انتظرينى ياقمر فى جزء جديد

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#207

افتراضي رد: قصة سارة ورهف


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة راوناالحديثي
اي هي ياترى ؟؟؟؟؟؟؟
كملي كملي
من عيونى ياقمرى

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#208

افتراضي رد: قصة سارة ورهف


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رائعة
ليه كدة خلتيني انغمس فالقصة وفجاة ياترى ليه
يلا بسرعة
من عيونى ياقمرى

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#209

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

راااااااائع يا قمر اتاخرتى علينا
إظهار التوقيع
توقيع : هبه شلبي
#210

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

روعه بانتظار المزيد
تسلمى

#211

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

روعة كملى بسرعة كملى كملى
إظهار التوقيع
توقيع : SHARMOON
#212

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

جميله يا عازفة ........فى انتظار باقى القصة تسلم ايدك
إظهار التوقيع
توقيع : zozoweza
#213

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

حمد الله ع السلامة حبيبتي نورا
وحشتينا ووحشنا ابداعك
روووووووووعة حبيبتي
كملي ايه اللي حيحصل
ولا تطولي علينا

#214

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

قلبي بيقولي ان هند رخمت عليه قدام رهف
صح ؟

#215

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

شكرا نورا

رد: قصة سارة ورهف

إظهار التوقيع
توقيع : الملكة نفرتيتي
#216

افتراضي رد: قصة سارة ورهف


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شمس لا تغيب
قلبي بيقولي ان هند رخمت عليه قدام رهف
صح ؟
ههههههههههههه المفتش كرومبو ههه تابعينى ياقمرى

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#217

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

رائع حبيبة قلبى
يا ترى اية المفاجاة اللى ها تغير مسار القصة الجميلة دى
ما تتاخريش يا قمر

إظهار التوقيع
توقيع : توتى 1
#218

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

بانتظار المفاجاة يا عسل انتى
#219

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

كملى ياقمر

إظهار التوقيع
توقيع : صمت الورود
#220

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

رووووووووووووعه
#221

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

جميييييييل جدا عازفة كملي

إظهار التوقيع
توقيع : sho_sho
#222

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

نزل مازن مع البنات وكان الطريق كله ضحك وهزار لكن فجأة جات رسالة لسارة خلت ملامحها اتغيرت وكانت بتعيط بسرعة مازن اخدها وطلب من البنات يكملوا شوبنج وراحوا للعربية مازن حاول يهديها لكنه مفهمش حاجة وكمان مقدرش يشوف الرسالة فهداها لحد ماهديت خالص وقالت له ان واحد صاحب حبيبها بعت لها رسالة انه عمل حادثة مازن زعق لسارة وقالها فوقى من الى انتى فيه ده واحد صاحبه واشتغالات ايه ده عايز يشتغلك طب اساليه فى مستشفى ايه واحنا نروح ونتاكد سارة قالت له هو مش فى مصر هو فى اليونان مازن حس لاول مرة انه عاجز هدى سارة وقالها تقول للبنات ان واحدة صاحبتها عملت حادثة وانهم راحوا شافوها وبالفعل اخدمازن السيارة ولف واتصل شاف البنات خلصوا ولالا وقالهم انه عشردقايق ويكون عندهم ورجع وكان مركز مع سارة جدالدرجة خلت رهف حست ان مازن كان بيطاوعها بس عشان يعرف كانت بتكلم مين وزعلت وخلصوا وراحوا للصالون الى هتجهز فيه سلمى والبنات واتفقوا انهم يروحوا اليوم التانى وروح البنات سارة حاولت تظهر انها بتضحك عشان محدش يلاحظ عليها حاجة لكن رهف الى كانت فعلا باين عليها الزعل مازن لما روح كان هيتجنن مش عارف يعمل ايه عشان خاطر سارة ونسي ان رهف هتزعل لما مايتصلش مازن قعد يفكر كتير لحد مانام ومحسش بحاجة لكن الاجواء كانت مختلفة عندسارة ورهف رهف كانت زعلانة وبتعيط وزاد زعلها لما مازن طنشها فقررت انها تنساه وقامت راحت لمحمود عشان تهزر وتطلع من مودها لكن سارة كانت بتحاول تتصل بحبيبها وهتموت وتطمن عليه واخيرا حبيبها رد وطمنها انه بخير وانهم هيتقابلوا فى ميعادهم سارة اتطمنت وقامت صلت وشكرت ربنا واتصلت بمازن كتير عشان تطمنه لانها عارفة انه هيقلق عليها لكنه ماردش فعرفت انه نام فبعتت له رسالة ابقه كلمنى ضرورى ونامت وصحيت على صوت رهف بتقولها يلا ياسارة عشان منتاخرش على سلمى انتى نسيتى ان بكرة ليلة الحنا قومى ياكسلانة سارة قامت وهى فرحانة جدا لكن فرحها ده خلى رهف كانت هتعيط لان شكها اتاكدرهف كانت مفكرة ان مازن بيضحك عليها وانه كان بيستغلها سارة كانت بتكلم رهف وتقولها سرحانة فى ايه يارهوفتى رهف قالت لها ها مفيش ياسارسورتى يلا عشان سلمى وهنا رن تليفون سارة وكان مازن فردت بسرعة وهى فرحانة صباح الورد ياقمر رهف سابت الغرفة وجريت على اوضتها وعيطت وغيرت ومسكت نفسها وخرجت وكان مازن وصل تحت واما شاف سارة اتلهى معاها ورهف كانت هتموت وركبوا ورهف كانت حاطة سماعات فى ودنها وبتبص من شباك العربية اما وصلوا عند بيت سلمى سارة قالت لمازن انا هطلع اجيبها وقالت لرهف تيجى معايا لكن رهف مسمعتهاش فجريت لسلمى وهنا مازن كان بيكلم رهف وهى بردو مش سامعة فقام طلع لورا وشال السماعة من ودنها وقالها بعصبية انا بكلمك يارهف رهف طنشته وقالت له لوسمحت مسمحلكش تكلمنى كدة مازن اتضايق وقام قعد قدام تانى وهو بيفكر يعمل ايه وهو عمل ايه وهنا كانت سلمى وسارة نزلوا وبيضحكوا وراحوا البنات عشان صالون التجميل لكن محمود كان بيظبط غرفته الخاصة وبيغير الديكور عشان سلمى واتصل على سلمى عشان يسالها عن حاجات لكنها مارديتش وكذلك سارة فتصل على رهف والى ردت بسرعة وكانت صوتها على وشك انها تنفجر بالعياط محمود حس بيها وسالها فرهف قالت له يجى ياخدها وفعلا محمود جه اخدها واول ماشافته حضنته وعيطت صعبت على محمود اوى وهنا مازن اخد باله وراح لهم وكان ملهوف على رهف وبيسالها ايه يارهف حصل ايه وانت يامحمود ايه جابك رهف مارديتش فمحمود استاذن مازن
انتظرونى

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#223

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

جميل يا قمر
بس اكتبى جزء كبير شويتين

إظهار التوقيع
توقيع : توتى 1
#224

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

جميلة جدا حبيبتى بانتظارك
#225

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

جمييييييييييل حبيبتي واصلييييييي
#226

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

جميل جدا يا قمر كملى
#227

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

يلا كملي يا قمر عجبتنا كتيرررررر
إظهار التوقيع
توقيع : لولو سوف
#228

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

حلو اووووووووووى كملى بقى متشوقة اعرف لباقى
فى انتظارك

#229

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

احسنتي اكملي
إظهار التوقيع
توقيع : kouka.foula
#230

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

مازن اخد باله وراح لهم وكان ملهوف على رهف وبيسالها ايه يارهف حصل ايه وانت يامحمود ايه جابك رهف مارديتش فمحمود استاذن مازن واخد رهف وركبوا العربية ومشي محمود وساب مازن هيموت من القلق وفى العربية محمود حاول انه يفهم من رهف فى ايه بس هى كانت منهارة وسالها تحب تروح فين فطلبت انه يرجعها البيت وبالفعل رجعوا على البيت وطلعت رهف غرفتها من غير ماحد ياخدباله ومحمود رجع يكمل شغله لكن الاحوال فى صالون التجميل كانت مرحة جدا كانت سلمى وسارة فرحانين لدرجة انهم نسيوا رهف مفتكروهاش غير امامازن طلب سلمى سالها حصل ايه لرهف وحكى لها كل حاجة وهنا سلمى اتضايقت وقالت لسارة وقالت ان رهف بتحب تلفت الانتباه وسارة فعلا اكدت كلامها وحكت لها عن موقف مازن امااغمى عليه ولهفة ريم واسلام عليها سلمى كانت متضايقة وقعدت تجيب سيرة رهف بطريقة مش لطيفة خالص وسارة سكتت مقالتش لسلمى حاجة نرجع بقه لرهف والى اترمت على السرير وهى بتبكى لكن جات لها رسالة من مازن لكنها اماقريتها بكت اكتر
طب ماتيجوا ندخل ف الاحداث اكتر تعالوا
المشهد رهف نايمة بتبكى على سريرها الضوء خافت الموبيل جنب رهف على السرير وفجأة تيجى رسالة من مازن وهى

اناعارف انى لواتصلت مش هترد عليا زى ماعملتى براحتك يارهف انا مش عارف حصل ايه ياريت تطمنينى عليكى
رهف صعبت عليها نفسها اكتر وقالت لسه فاكرنى عيلة وبيضحك عليا مش لازم ابين له انى ضعيفة انا هبعت له رسالة وبعتت له
انا الحمدلله كويسة بس تعبت شوية
وهنا رد عليها مازن بلهفة باينة من كلامه
الف سلامة عليكى ياروحى مالكى فيكى ايه طمنينى طب ليه مش قلتى لى انتى نسيتى انى دكتور
ردت رهف عليه
ليت كل الاوجاع يستطيع الطبيب ان يضمدها احيانا يجب ان يترك الجرح لتضمده الايام
مازن استغرب وحس قلبه وجعه ورد
اذا هو ليس بتعب جسمانى لكن مش شايفة انكى لسة صغيرة على حكاية الاوجاع دى
رهف حست ان مازن استفزها ردت عليه
ليس للحب عمر ولاالقلوب تقاس بعمر اصحابها
وقفلت موبايلها وبكت اكتر لحد ماراحت فى النوم
نرجع بقه لمازن والبنات الى خلصوا ونزلوا لقوا مازن متعصب جدا ومتضايق وحصل بينهم حوار تعالوا نتابعوا
مازن:خلصتوا
سارة:اه خلصنا مالك
سلمى:اكيد متضايق من المستفزة رهف
مازن:اتلمى ياسلمى ومتجيبيش سيرة حد مش موجود
سارة:مالك يامازن متعصب كدة ليه
مازن:مفيش ياابلة سارة
سارة وسلمى فى نفس واحد:براحتك روحنا يلا
مازن:لم يتمالك اعصابه ومتكلمش مع البنات طول الطريق روح سلمى الاول واخدسارة روحها وروح على بيته لكنه كان حاسس بجرح كبير صلى ونام وصحى تانى يوم والى كان يوم الحنة واتصل بسلمى عشان يعتذرلها عن اسلوبه واتصل كمان بسارة واعتذلها واتصل برهف اكتر من مرة لكن تليفونها مغلق
ترتيبات كتير هتحصل اليوم ده وفى اكتر من مفاجأة انتظرونى

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#231

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

يتصفح الموضوع حالياً : 2 (2 عدلات و 0 زائرة) ‏عازفة على وتر الذكريات, ‏mycat+
إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#232

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

جميل يا نورا
شكرا ياعسل

إظهار التوقيع
توقيع : الملكة نفرتيتي
#233

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

جمييييييييل روووووعة
كملى فى انتظارك
ياريت بسرعة

#234

افتراضي رد: قصة سارة ورهف


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mycat
جمييييييييل روووووعة
كملى فى انتظارك
ياريت بسرعة
من عيونى ياقمرى

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#235

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

طبعا انا مش بكتب اسم للبارتات بتاعة القصة لكن هكتب البارت ده وهسميه يوم المفاجأت والصدمات
نكمل
مازن اتصل بسلمى وسارة واعتذرلهم واتصل على رهف لقى تليفونها مقفول فقام لبس ونزل لبيت سارة ورهف عشان ياخدهم عن سلمى عشان ادامهم يوم طويل تعالوا بقه ندخل نشوف مازن من لحظة وصوله ايه الى حصل دخل مازن البيت فقابله محمود واخده برة البيت عشان يكلمه لكن سارة قاطعته وقالت لمودى رايح فين ياعريس قالها هرتب شوية حاجات مع مازن خرجوا الاتنين للحديقة وال كانت شبه القصر بعدشغل محمودفيها عشان ليلة الحنة مازن انبهر
مازن :ايه الجمال ده يامحمود ماشاء الله مين الى عمل ده كله
محمود:انا ايه رايك
مازن:تحفة يابنى دى سلمى هتجنن
محمود:بمناسبة الكلام عن سلمى ان شاء الله انا هروح دلوقت اجيب ماما من البيت عشان تقعدمعانا هى رتبت كل حاجة وانا عرفتها المفاجأة وهى فرحت جدا
مازن:مفاجأة ايه هوانااخر من يعلم
محمود:ههههههه ياسيدى ابدا كل مافى الامر ان بابا قالى ان انا وسلمى هنكون لوحدنا لمدة 45يوم حول العالم
مازن :ربنا يسعدكم يارب اسيبك بقه واروح اشوف رهف وسارة
محمود:صحيح يامازن متعرفش حصل ايه لرهف امباراح
مازن:لايامحمود بس هحاول اعرف
وساب مازن محمود ودخل البيت تانى ولقى سارة ورهف بيتكلموا واما لمحوه سكتوا
مازن:صباح الخير يارهف مالك حصل ايه امبارح
رهف :صباح النور تعبت شوية واضح ان القولون تاعبنى
سارة :انتى هتضحكى علينا يارهف قولى مالكى
رهف :ايه ياسارة فى ايه
سارة :فى ان امباراح فاتتك حاجات كتير وكدة انتى هتاخرينا النهاردة
مازن :وايه يعنى ياسارة انا هستناها كدة كدة محمودهيجى عشان ياخد سلمى وانتى روحى معاهم
سارة :اوك يلابينا عشان منتاخرش وجريت وسابت رهف ومازن
مازن :انا مش عارف انا عملت ايه عشان ده كله يحصل
رهف:مفيش حاجة وخدبالك مودى بيبص علينا وسابته وجريت لمودى والى حضنها وقعديدوخها وهى بتضحك
مازن على قدماكان غيران على قدماضحك لبراءة رهف
ونادا على رهف وركبوا العربية وراحوا لسلمى
سلمى نزلت ولما شافت رهف حضنتها وقعدت تبوس فيها سارة استغربت
وسالت سلمى بصوت واطى فى ايه
سلمى :رهف كانت فعلا تعبانة امباراح ياسارة
الف سلامة عليكى يارهوفة قلبى
رهف سمعت كلمة رهوفة قلبى وافتكرت امامازن كان بيكلمها وضحكت
سلمى وسارة نزلوا بسرعة من العربية وطلعوا للصالون وبدأت الكوافيرة تعمل لهم ماسكات ومانيكير وكمان شعرهم سارة رفضت انها تلون شعرها لان العروسة بس الى المفروض تبان ايه طب رهف راحت فين مازن اخدرهف عشان يجيبوا عصاير حاجات عشان البنات وفى العربية الجو كان صامت خالص لكن مازن قرر انه يشوف رهف مالها لكن الحظ مساعدوش رهف جالها تليفون وقعدت تتكلم وكانوا اصحابها بتعزمهم على الفرح وفضلت تتكلم معاهم مازن نزل جاب الحاجة ورجع وهى لسة بتتكلم لكنه سمع اسم ولد طب ماتيجوا نشوف


إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#236

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

رهف :بجدمحمدمش مصدقة انتى بتكلمى جد طب لازم يجى النهاردة وحشنى اوى الفاشل ده مازنبعصبية:ممكن ياانسة رهف تخلصى
رهف:بعصبية اكتر طب سلام دلوقتى ياحبى ايه يامازن فى حاجة حصلت
مازن:لاخالص سيادتك شايفة ان فى حاجة محمد ووحشنى مفيش اى حاجة يلا انزلى
رهف :اوك دى حياتى وانا حرة فيها واخدت الحاجة ونزلت وطلعت الصالون وهنا قابلتها واحدة شغالة واخدتها بسرعة عشان تجهزها البنات كانوا متفقين ان كل واحدة تلبس براحتها يعنى مش شرط الوان معينة فقامت سلمى لبست فستانها والى اختارته
والى خلاها ملكة حقيقية مع المكياج لكنها ماحبيتش انها تغير لون شعرها عشان يبقى ليها طلة مميزة يوم الفرح سلمى كانت جميلة جدا بعد ملبست الفستان ولى خلى نقوشات الحنة الرقيقة فى جسمها تظهر بشكل راقى جدا وانثوى والكوافير ة رفعت لها شعرها بطريقة فوضوية خلابة وحطت لها الاكسسوارات الى تليق مع طقم الالماس الى سلمى لبساه
اماسارة والى رسمت الحنة على ايديها وعملت تاتوه بسيط من الحنة على كتفها عشان فستانها والى كان سيمبل جدا لكنه خلاها قمر14


الكوافيرة خلت شعر سارة سايب وزينته بسيط لان شعرها لانه اشقر مش محتاج غير انه يظهر بلمعته وطوله

سارة وسلمى خلصوا واتصلوا على مازن عشان يوصلهم لان الساعة كانت حوالى 7مازن اتصل على محمود والى كان مشغول جدا مع عاصم والده بيظبطوا كل حاجة وكانوا خلاص خلصوا تقريبا ومحمود رد على مازن وقاله انه قدامه ساعة وانه يجيب البنات وهو هيقابله فى مكان قريب من البيت وانه يتاخر وساله عن سلمى ومازن قاله انه فعلا مشافهاش محمود اتحايل على مازن يقوله لون فستان سلمى كان مفكر سلمى مخبية عليه هو بس لانه العريس مازن اكدله انه ميعرفش ووعده انه لمايشوفها هيبعت له رسالة وقفولا مع بعض ومازن اتصل على سارة كان تليفونها مشغول اتصل على سلمى ردت طلب منها انهم ينزلوا فنزلت سلمى لوحدها فسال عن رهف وسارة سلمى قالت ان رهف لسة مخلصتش وسارة هتستنى معاها مازن اتضايق لان كان نفسه يبقى لوحده مع رهف واخد سلمى للمكان الى اتفق عليه هو ومحمود
كفاية كدة بقه هكمل بعدين لما الاقى ردود كتير وتشجيع

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#237

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

جميل يا قمر
في انتظار البقية

إظهار التوقيع
توقيع : ام هنا
#238

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

يلا ياعسل كملي بسرعة
إظهار التوقيع
توقيع : رائعة
#239

2131 1168499165 رد: قصة سارة ورهف

يلا ياعسل كملي بسرعة
إظهار التوقيع
توقيع : رائعة
#240

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

يتصفح الموضوع حالياً : 2 (2 عدلات و 0 زائرة) ‏عازفة على وتر الذكريات, ‏رائعة+
إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#241

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

جميييييييييل جدااااااااااااا

كملي ياعازفة

إظهار التوقيع
توقيع : sho_sho
#242

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

بجد جميله كملى وبالتوفيق
إظهار التوقيع
توقيع : dont worry
#243

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

يتصفح الموضوع حالياً : 2 (2 عدلات و 0 زائرة) ‏عازفة على وتر الذكريات, ‏sho_sho
رد: قصة سارة ورهف
منورة ياقمر

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#244

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

فين الباقي بقى
ياللا بسرعة كملي

#245

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

يا بنتى انتى بتيجى فى المهم وتسكتى كملى بقى
حرااااااام عليكى
شجعتك اهو
فى انتظارك

#246

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

يتصفح الموضوع حالياً : 3 (3 عدلات و 0 زائرة) ‏عازفة على وتر الذكريات, ‏mycat+, ‏sho_sho
إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#247

افتراضي رد: قصة سارة ورهف


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mycat
يا بنتى انتى بتيجى فى المهم وتسكتى كملى بقى
حرااااااام عليكى
شجعتك اهو
فى انتظارك
هههههه على فكرة انا كنت هنزله بارت واحد لكن قلت اخليهم اتنين هاكل واجى اكتب بارت كبير اوى والله عشان خاطرك قعدت اكتب ياسمسمة

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#248

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

انا مش هتاخر على مارجع ياسمسمة فى حاجة ناقصة فى قصتى ماذكرتهاش لوجدعة قولى لى ايه هى
إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#249

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

يتصفح الموضوع حالياً : 4 (4 عدلات و 0 زائرة) ‏عازفة على وتر الذكريات, ‏ام الاء وبيان+, ‏mycat+, ‏sho_sho

بسم الله ماشاء الله منورات حبيباتى

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#250

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

زى ايه وانا اقول بس بسرعة علشان هقفل قصدك على هند

#251

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

ههههههه لا ياسمسمة فى شخصية محسوبة فى القصة لكن سيرتها لسة مجاتش
إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#252

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

الشخصية هى محمد صح برافو عليه شطورة من يومى
ههههههههههههه

#253

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

حبيبة قلبى جميل جدا
برافو عايزين اكتر يا حبى

#254
مازن اتضايق لان كان نفسه يبقى لوحده مع رهف واخد سلمى للمكان الى اتفق عليه هو ومحمودوالى اتفاجات بيه جايب لها بوكيه ورد لون فستانها تعالوا بقه نشوف الرومانسية الى بجد
وصلت سلمى ونزلت لقت محمود واقف وايده وراء ضهره استغربت وفضلت واقفة مكانها محمود اتقدم منها بكل رقة وجنتلة وقدم لها الورد الى فرحت بيه اوى زى الطفلة فى فرحتها بلعبة جديدة لكن محمود اخد البوكيه من ايديها وحطه على العربية ومسك ايديها باسها وباسها من راسها وقالها انابحسد نفسي عليكى ربنا مايحرمنى منكى يارب سلمى فرحت اكتر وحضنته وهنا مازن قاطعهم احم احم نحن هنا سلمى اتكسفت ومحمود استاذنها ثوانى وجرى وراء مازن عشان رخامته وقعدوا يضحكوا مازن وصى محمود على سلمى ووصى سلمى كمان وهنا محمود اخدسلمى فى العربية بتاعته وبسرعة راح على البيت فرحان بعروسته دخلها لوالدته ووالدتها الى كانوا فرحانين بيها جدا جدا وكمان نسيوا سارة ورهف لكن مازن ركب ععربيته ورجع على شقته غير هدومه ولبس بدلة شيك جدا ورجع للبنات بسرعة مع انه كان نفسه يكون هو ورهف لوحدهم مازن اتصل على رهف والى ردت عليه وقالت له جدقيقتين وهكون عندك وسالها عن سارة رهف اتضايقت لكن مابينتش وقالت له ان سارة نزلت من حوالى نص ساعة مازن قالها راحت فين رهف ردت بعصبية اسالها هى
نيجى بقه لرهف الملاك رهف كانت لابسة فستان قصير لونه بينك مارسمتش حنة غير على كتفها وعلى ايدواحدة بس وكانت لابسة مجموعة اكسسوارات ناعمة جدا وشعرها كان سايب على كتف واحد بس الميك اب كان عبارة عن بلاشر بينك خفيف جدا ورسمة عيونها كانت جميلة جدا وبسيطة جدا لكنها كانت ظاهرة عينيها بطريقة فاتنة كانت عبارة عن ملاك فى كل حاجة مازن كان بيحاول يتصل بسارة وتيلفونها كان مش بيجمع لكنه وقع تليفونه لماشاف رهف نازلة من الصالون شاف برنسيسة قام بسرعة من مكانه وفتح لها الباب وهو منبهر بجمالها ولسانه مش عارف ينطق يقول ايه ركبت رهف وركب مازن وشغل العربية وهو سرحان فى مخيلته لكن رهف سالته مش هنستنى سارة مازن رد بتلقائية انانفسي اكون انا وانتى لوحدنا فى الدنياكلها مستكترة عليا الكام دقيقة دول رهف اتكسفت خدودها احمرت من الكسوف والى زادمن جمالها اكتر مازن وقف العربية واخد ايد رهف الرقيقة وباسها وقال لها انامعرفش انا غلطت فى حقك فى ايه لكن اتمنى انك تسامحينى على كل حاجة رهف مسكت نفسها بالعافية عشان الميك اب مش يبوظ ومسكت تليفونها وكانت بتلعب فيه مازن كان بيتخيل نفسه وحياته مع رهف وايه ممكن يحصله لو مكملش معاها حياته وبسرعة جدا وصلوا مازن نزل بسرعة وفتح لرهف الباب واخد ايدها وحطها فى ايده عشان يدخلها كان فرحان اوى وهى مأنجشاه لكن رامى اخو رهف شافها وراح لهم بسرعة وحضنها وقعد يمدح فيها ومازن ياكدعلى كلامه وده خلى رهف اتكسفت اكتر رامى سال عن سارة رهف قالت له جالها تليفون نزلت بسرعة رامى استغرب لكن مازن فهم هى راحت فين رامى قعديهزر مع مازن ويقوله انما انت مش لاحظ ياعم مازن انك مأنجش اختى وانا واقف مازن قاله طب هو انا ممكن اطلب ايد اختك عشان أنجشها براحتى رامى قاله ده بعينك ههههه على اساس ان مازن بيهزر لكن مازن كان قاصد الى بيقوله رامى اخد اخته دخلها والى محمود اول ماشافها راح حاضنها مازن قاله يابنى ادم انت مش مكفياك واحدة الكل ضحكوا لكن الغريب ان سلمى كمان قامت حضنت رهف وقعدت تغازل فيها مازن سابهم وطلع برة حس ان محدش هياخدباله لومشي لان الكل مندمجين مع رهف لكن رهف نفسها كانت واخدة بالها ريم دورت على مازن وخرجت لقيته ماسك الفون ومتعصب شدت التليفون لقيته بيكلم سارة وتليفونها مقفول بقه هى سارة بقه الى واخداك مننا طب ياسيدى ربنا يهنيكم مازن قاطعها وقالها سارة دى اختى واحدصاحبى يارهف فى حدبيحب واحدصاحبه يارهوفتى ريم ضحكت ضحكة هادية وقالت له بس انا مش رهوفة ياحبيبى مازن فاق وحضن اخته وقالها ايوة ياريم انا بحب رهف اوى ريم حضنته اوى وقالت له بلاش رهف يامازن رهف لسة صغيرة مازن اتضايق لكنه ماردش لان سارة كانت بتتصل بيه ردبسرعة وعصبية:ممكن اعرف انتى فين بسرعة
سارة :ههههههههه انا مع حبيبى مش انت كان نفسك تقابله يامازن تعالى ل برة امشي شوية بالعربية هتلاقينى
وبسرعة مازن ركب عربيته لكنه اتفاجأبرهف بتفتح الباب وبتقوله رايح فين
مازن ردعليها بعصبية معلش يارهف سيبينى دلوقتى رهف سابته ودخلت لان الليلة كانت ابتدت هى فكرت ان مازن متعصب عشان سارة وده ضايقها اكتر ياعينى عليك يامازن يابنى متاخدفى الرجلين دايما
هههههههه انتظرونى

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#255

افتراضي رد: قصة سارة ورهف


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mycat
الشخصية هى محمد صح برافو عليه شطورة من يومى
ههههههههههههه
ههههههههه لاطبعا غلط جدا جدا ههه تابعينى بقه

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#256

افتراضي رد: قصة سارة ورهف


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نورى
حبيبة قلبى جميل جدا
برافو عايزين اكتر يا حبى
هههههه ياقمرى اوامرك مجابة قبل ماتفكرى حتى فيها

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#257

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

سلمت اناملك لما خطت
كملي حبيبتي

إظهار التوقيع
توقيع : راوناالحديثي
#258

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

كملى كملى
منتظراك

إظهار التوقيع
توقيع : SHARMOON
#259

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

تسلمى نحن بالانتظار
#260

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

ماشاء الله قصة جميلة
كملي بسرعة

إظهار التوقيع
توقيع : كاندي أم أنس
#261

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

يتصفح الموضوع حالياً : 2 (2 عدلات و 0 زائرة) ‏عازفة على وتر الذكريات, ‏كاندي2012
إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#262

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

روعععة ياحبى
إظهار التوقيع
توقيع : اوزاريس
#263

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

الله ينور حبيبتى قصه مشوقه
إظهار التوقيع
توقيع : هبه شلبي
#264

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

قصة جميله كملى فى انتظارك يا عازفة لمعرفة البقية مشوقة
إظهار التوقيع
توقيع : zozoweza
#265

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

ررررروعه يا قمرررر كملي

إظهار التوقيع
توقيع : حبيبة نوناا
#266

افتراضي رد: قصة سارة ورهف


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حبيبة نوناا
ررررروعه يا قمرررر كملي
الاروع مرورك ياقمر

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#267

افتراضي رد: قصة سارة ورهف


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zozoweza
قصة جميله كملى فى انتظارك يا عازفة لمعرفة البقية مشوقة
الاجمل وجودك ياوزتى

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#268

افتراضي رد: قصة سارة ورهف


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هبه شلبى
الله ينور حبيبتى قصه مشوقه
تسلم ياهوبة وحشتينى موت

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#269

افتراضي رد: قصة سارة ورهف


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اوزاريس
روعععة ياحبى
الاروع وجودك يابطتى وحشتينى اوى ياحبى

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#270

افتراضي رد: قصة سارة ورهف


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كاندي2012
ماشاء الله قصة جميلة
كملي بسرعة
تسلمى حبيبت منورانى بتشجيعك ووجودك

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#271

افتراضي رد: قصة سارة ورهف


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قصرالاحلام
تسلمى نحن بالانتظار
يسلم مرورك حبيبت ومتابعتك الله يوفقك يارب

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#272

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

يا بت حرام عليكى انتى ظالمة مازن دايما ليه كدة وهو عبيط بردة يسيب رهف ويروح علشان يشوف اللى بتحبة سارة يبقى عبيط ولا مش عبيط
وبعدين اوعى يتقدم لرهف واهلها يرفضوا علشان فرق السن ازعل منك على طول مفهوم هههههههههههه

#273

افتراضي رد: قصة سارة ورهف


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mycat
يا بت حرام عليكى انتى ظالمة مازن دايما ليه كدة وهو عبيط بردة يسيب رهف ويروح علشان يشوف اللى بتحبة سارة يبقى عبيط ولا مش عبيط
وبعدين اوعى يتقدم لرهف واهلها يرفضوا علشان فرق السن ازعل منك على طول مفهوم هههههههههههه
ههههههه اصله يااوختشي راجل مش مان وعايز يشوف حبيب سارة ده قبل مايحكم عليه بمعنى اصح كدة بيحتويها قبل ماحبيبها يضيعها هو شايف كدة ههههههههههههه وبعدين المفاجأة الى فى القصة هتقلب الاحداث تماما

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#274

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

يكونش يا اختشي حبيبها هو اخوها اسلام
غلط مش كدة ؟
ههههههههههههههه

#275

افتراضي رد: قصة سارة ورهف


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شمس لا تغيب
يكونش يا اختشي حبيبها هو اخوها اسلام
غلط مش كدة ؟
ههههههههههههههه
ههههههههههههه عسل ياشموستى والله وربالنسبة لريم مراته وبنته جنى ههههههه انا مش عايزة اعرف حبيب سارة مين اناعايزاكم تقولوا مين محسوب ومش موجود لحد دلوقتى

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#276

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

انا جيت كملي بقي باقي الأحداث احسن أقولهم يقطعوا النت تانى ههه
إظهار التوقيع
توقيع : مايا علي
#277

افتراضي رد: قصة سارة ورهف


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مايا علي
انا جيت كملي بقي باقي الأحداث احسن أقولهم يقطعوا النت تانى ههه
لاياستى قلبكى ابيض اناهكمل اهون

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#278

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

اخرجزء

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#279

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

طبعا لان الاجزاء كتروا وانا غلطت انى مارقمتش الاجزاء بس معلش انااول مرة اكتب قصة انارقمت الاجزاء هنا عشان الى عايزة توصل بسرعة
الجزء الاول

الجزء التانى

الجزء التالت


الجزء الرابع


الجزء الخامس


الجزء السادس


الجزء السابع


الجزء التامن



الجزء التاسع

الجزء العاشر

الجزء11

الجزء12

الجزء13

الجزء14

الجزء15

الجزء ال16

الجزءال17

الجزءال18

الجزء19

الجزء20

الجزءال21

وانا خليتها ف اول الموضوع عشان الكل يوصل بسرعة

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#280

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

مازن كلم رهف بعصبية وهى سابته ودخلت وهو راح عشان يشوف سارة وازاى سابت فرح اخوها عشان حبيبها مازن راح مكان ماسارة قالت له لكنه اتفاجأبيها هى لوحدها واتعصب عليها انها فى مكان زى ده لوحدها وبلبسها ده لكنه اتفاجأبرامى ايه ده بقه ايه الحكاية طب ماتيجو ندخل نشوف اكتر المشهد بنزينة على الطريق بعيدة قليلا عن منزل عاصم ومحمد سارة واقفة برة لوحدها مازن وصل لقاها لوحدها حصل بينهم الحوار التالى
مازن:انتى ايه موقفكى هنا
سارة مش انا قلت لك
مازن:قولتى ايه وهوفين ساعة البيه الغامض بسلامته
سارة :يامازن اهدا شوية عشان افهمك
وهنا قاطعه صوت رامى وهوبيقوله ايه ياجماعة فى ايه ايه يامازن جابك هنا فى ايه ياسارة
مازن اتصدم وفرح واستغرب وكان مذهول وبص لرامى وسارة انتم بتهزروا ولابتستعبطونى رام استغرب اكتر وبص لسارة فى ايه ياسارة ايه جاب مازن هنا ويقصد ايه
سارة :انت يارامى ايه جابك هنا
مازن:ههههههههه انامش فاهم حاجة لكن قاطعهم صوت مش غريب على مازن لكن سارة ورامى حافظينه كويس
مصطفى :انا هفهمك ياميزو وانت ياولا يارامى وانتى كمان ياسارسورتى
سارة اسبهلت ورامى جر على مصطفى وحضنه ومازن كان واقف مش مصد نفسه
هههههههههه حلو الجو ده هههههههههه
المهم مين مصطفى ده بقه
مصطفى:هو اخورامى ورهف الاكبرلكن مش من نفس الام عمره من عمر مازن ومحمود مسافر بقاله 15سنة مع جده والده مامته الله يرحمهااستراليا كان بيتعلم هناك واتولى شغل جده بعدوفاته بينزل مصر ف شغل لكنها بتبقى زيارات قصيرة اطولها 24ساعة كان بيقابل رام اخوه كتير رهف كلمته كتير وكانوا بيتواصلوا من على النت كتير لكنه مقابلهاش محمدعودهم انهم اخوات ويمكن رامى ورهف ميعرفوش ان مصطفى ليه ام متوفيه حنين بتحب مصطف جدا وكانت بتسافر له لانه ابن اختها الكبيرة سهام نرجع بقه مشهدنا
رامى جرى على مصطفى وحضنه
رامى: مصطفى حبيبي وحشتنى موت
مصطفى :انت ال وحشتنى اكتر ياروما والله ههههههه استنى بقه عشان الدنيا متخبطة
مازن:مصطفى محمد يااااااااااااااه عاش من شافك ياولا وحضن مصطفى
سارة كانت واقفة مستغربة ههههههههه ياعينى عليكى يابنتى
سارة:بس بس انت مين بالظبط وهماعرفوك منين ايه يامازن
مازن:هو ده بقه حبيبك
سارة:اه بس مش فاهمة حاجة
رامى مستغرب يابن الايه يامصطفى انت معرفتهاش انت مين
مصطفى :لايارامى هى ماديتنيش فرصة
مازن:انت نازل عشان الفرح ولاناويت تقعدمعانا
مصطفى :لاخلاص اناصفيت حساباتى هناك وجيت عشان خاطر حبيبتى
سارة :يعنى انت ابن عمى غريبة مشوفتكش قبل كدة
رام قالها خلاص ياسارة هحكى لكى بس بعدين يلابقه عشان كدة شكلنا وحش كلنا سبنا محمود فى ليلة زى دى يلابسرعة
مصطفى:رامى حاول تدخلنى من غير ماحديشوفنى عايز اظهرفجأة
رامى:اوك ياحبيبي يلا
مازن استريح لماعرف حبيب سارة لكنه متشوق يعرف ازاى وصلوا لبعض لكن رهف جات على باله وافتكر انه اتكلم معاها بعصبية فرجع بعربيته بسرعة عشان يظبط الجو عشان مصطفى وكمان يصالح رهف
الجو بقه
مازن دخل الكل سأل عن سارة قالهم جاية حالا مع رامى والى قاطعهم جينا يلا بقه كله على الفرح بعدين مودى يزعل الكل ضحك مازن خرج وقعد يدور على رهف والى لقاها واقفة مع ولدين وبنوتة جميلة لكن شكلهم اجانب وافتكر مكالمتها ومحمد الى جابت سيرته وراح لهم بسرعة عشان يعرف مين دول
مازن:رهوفة قلبى عاملة ايه
رهف:اهلا يامازن اعرفكم ياجماعة مازن وسكتت
مازن : اهلا ياجماعة انا مازن اخو ريم مرات اسلام
الجماعة الى مع رهف :اهلا يامازن
رهف :اعرفك يامازن محمد ويوسف وتوتة فاطمة ولاد خالى
مازن قلبه استريح فجأة وضحك اهلا وسهلا بيكم استاذنكم اخد رهف منكم ثوانى
واخدها وبعدشوية وقالها تعرفى انى كنت هموت من الغيرة لمالقيتك واقفة معاهم وغيرت اكتر لماقولتى محمد
رهف:دول ولاد خالى وانا سبق وقلت لك انا مش بعمل حاجة غلط
مازن:اوك ياروحى انا اسف على طريقتى معاك لكنى كنت مستعجل عشان فى مفاجأة هتعرفيها دلوقت رهف كانت لسة هترد لكنها شافت مصطفى وجريت عليه
مازن :استغربها وقعديضحك ويقول والله عال او كنت بغير من محمود دلوقت عندى العيلة كلها
رهف صاصا حبيبى وحشتنى موت
مصطفى:رهوفة قلبى وروحى وعمرى وحشتينى يابت ايه الحلاوة دى رهف اتكسفت
مازن كان جه وقالها ايه رايكى بقه
رهف من فرحتها وعدم وعيها جريت حضنت مازن وباسته من خده
مازن اسبهل وفرح وحمد ربنا ان محدش اخدباله لان الكل كان متجمع حوالين مصطفى
انتظروتنى بقه


إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#281

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

ماتخلصي بقي حتخلص روحى مع رواياتكم دي حرام عليكوا اللى انتوا بتعملوه فينا ده
انتى حتجنيني

إظهار التوقيع
توقيع : مايا علي
#282

افتراضي رد: قصة سارة ورهف


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مايا علي
ماتخلصي بقي حتخلص روحى مع رواياتكم دي حرام عليكوا اللى انتوا بتعملوه فينا ده
انتى حتجنيني
انا يامونى حرام عليك طب انا اعمل ايه هو نصيبكم بقه انى بجرب فيكم هههههههههههه

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#283

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

بانتضارك ياقطه
إظهار التوقيع
توقيع : راوناالحديثي
#284

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

حلو اووووووى فى انتظارك

#285

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

رووووووعة ياحبى استمررررى
إظهار التوقيع
توقيع : اوزاريس
#286

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

مشاالله الى الامام
#287

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

جميل
في انتظارك

إظهار التوقيع
توقيع : الملكة نفرتيتي
#288

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

جميييييييييل كالعادة يا عسل
معلش حتنزل المرة دي
هههههههه

#289

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

فينك يا بنتى

#290

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

جميل اوى كملى بقى وبسرعة
إظهار التوقيع
توقيع : توتى 1
#291

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

قصة روعة مشوقة شكرا اسعدتنــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــي
إظهار التوقيع
توقيع : bassouma
#292

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

مازلت انتظر البقية
اييي

إظهار التوقيع
توقيع : bassouma
#293

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

ونرجع تانى
واسفة بس انا روحت عندماما ورجع موال الفلاشة لكنى هروح بليل واكتب جزء كبير جدا
رهف من فرحتها وعدم وعيها جريت حضنت مازن وباسته من خده
مازن اسبهل وفرح وحمد ربنا ان محدش اخدباله لان الكل كان متجمع حوالين مصطفى
مازن كان فرحان اوى لانه اتاكد ان رهف بتحبه وكان واقف سرحان لقى موبايله بيرن وجات له رسالة فتحها لقاها من رهف بتقوله بجد احلى مفاجأة وبالمناسبة انت النهاردة زى القمر مازن وشه احمر من الفرحة وكمان انه نسي يقول لرهف قد ايه هى جميلة وهنا لقى مصطفى بيضحك وبيقوله مالك ياميزو مازن اتلخبط وقاله مافيش يادرش وحط تليفونه فى جيبه مصطفى قال لمازن ان سارة قالت له ان مازن كان بيطمن عليها وعايز يقابل حبيبها مازن قاله يابنى ده الواجب مصطفى قاله انت طول عمرك يامازن وانت ابن حلال وهتبقى جامد لوقلت لسارة متجيبش سيرة لحد الا اما اجهز نفسي مازن قاله انت قديم اوى انا فعلا قلت لها مصطفى فرح وقال لمازن ايه يابنى مش ناوى تفرحنا بيك ولاايه
مازن قاله قريب اوى وكويس انك انت الى قلت انا عايز احكيلك على موضوع كدة مصطفى قاله اوك وهنا جات رهف واتعلقت فى رقبة اخوها مصطفى واخدته عشان تتصور معاه مازن كان مركز مع رهف اوى مصطفى اخدباله وضحك ووشوش اخته وبصوا لمازن الى كان بيكتب رسالة ومش مركز غير فى التليفون الكل كان فرحان جدا
معلش جزء صغنن جدا هنكمل تانى بس اشوف الخناقة


إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#294

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

فى انتظارك يا قمر
متتاخريش علينا

#295

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

يتصفح الموضوع حالياً : 2 (2 عدلات و 0 زائرة) mycat, ‏jira+
#296

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

روووووعة حبيبتي
في انتظار البقية بشوق كبير

#297

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

مازن كان بيكتب رسالة ومش مركز غير فى التليفون الكل كان فرحان جدا لسلمى ومحمود وزادت فرحتهم بمصطفى اليوم خلص على خير مصطفى راح مع مازن عشان يبات عنده عشان كان كل الاهل فى بيت ام محمود عشان الفرح والى اعترضوا لكنه قالهم انه لازم يروح عشان كل حاجته هناك وفعلا روح مازن ومعاه مصطفى مازن كان بيفكر انه يقول لمصطفى لكنه مش عارف رد فعله ايه وكان سرحان وهنا مصطفى قاطع مازن وقاله انت قلت لى انى كويس انى انا الى فتحت الموضوع هو فى حاجة ولاايه ماتحكى مازن قاله طب استنى بس اشبع منك وبعدين اقرفك بمواضيعى مصطفى ضحك لكن مازن استاذنه عشان يصلى مصطفى استعجب لمازن وقاله يابنى العشاء كانت قبل الفرح انت ليه اخرتها مازن ضحك وقاله انا مش هصلى العشا لكنى هصلى شكر لربنا لانى النهاردة لقيت حياتى الى نقصانى مصطفى يمثل الغرور مكنتش اعرف انك بتحبنى ياميزو مازن سمع الدلع بتاعه الى محدش بينده له بيه غير رهف وسرح ومرة تانية مصطفى فوقه وقاله روح صلى مازن صلى ورجع لمصطفى وكان اتشجع بعدالصلاة ونوى انه يقول لمصطفى على حبه لرهف تعالوانشوف بقه حصل ايه
مازن:مصطفى ممكن نتكلم شوية بس اتمنى ان علاقتنا ماتتأثرش بالحوار ده
مصطفى:اكيد يامازن وانا هقصر عليك المسافة كتير
مازن:ازاى يعنى مش فاهم
مصطفى:انت ناوى على ايه مع رهف
مازن مسبهل :يعنى ايه
مصطفى ضاحكا من ملامح وجه مازن المتغيرة :هههههههه رهف حكت لى عن كل حاجة بس انا حابب اسمع منك انت
مازن:قالت لك ايه عنى
مصطفى :يابنى احكى انت الاول
مازن:انا بحب رهف يادرش ونفسي اكمل عمرى معاها لكنها متغيرة بقالها كام يوم ومكنتش واثق من حبها ليا غير النهاردة
مصطفى :ههههههههه انا عارف هى مالها
مازن بلهفة:مالها
مصطفى :تدفع كام واقولك
مازن ضحك وقاله :اقدر اقولك انى انا مفتاح سارة
مصطفى :ههههه احنا هنقضيها مصالح
مازن :هههههههه سارة دى طيبة اوى وعلى نياتها رغم ان الى يشوفها يقول انها مغرورة
مصطفى :وده الى خلانى مجنون بيها
مازن:يلا بقه قول رهف مالها
مصطفى :رهف زعلانة من علاقتك مع سارة
مازن:بتغير يعنى
مصطفى :مقدرش اسميها غيرة لانها مفكرة انك بتلعب بيها انك بتحب سارة وامابتزعلوا بتتسلى برهف
مازن:ياحبيبتى يارهف تلاقى لماجات لهارسالة من صاحب حبيبها وانا اتلهفت على سارة بس لهفتى دى كانت من دافع انى معرفش الى هى بتحبه انا كنت حاسس انه مجرد شاب منحط بيلعب بيها
مصطفى :احم احم
مازن:سورى يادرش انا مكنتش اعرف انك انت
مصطفى :انا عارف يامازن والله بس محبيتش انى اقول لرهف انى بحب سارة لانها كانت هتزعل من سارة عشان مخبية عليها وسارة كانت هتعرفنى على حقيقتى
مازن:وايه الغلط انها تعرفك على حقيقتك
مصطفى لانى كنت مفكرها مغرورة وكنت بختبرها وبشوفها تنفع زوجة ولالا
مازن :طب والعمل
مصطفى :حاول تلطف الجو مع رهف لكن ماتجيبش سيرتى مع سارة ونام بقه عشان اسرق تليفونك واكلم سارة
مازن ضحك وبالفعل دخل نام ومصطفى اخد التليفون وكلم سارة وعرفها القصة كلها وطلب منها انها متجيبش سيرة وسارة وافقت وجه يوم الفرح والكل كان فرحان والبنات كانوا كلهم عرايس العريس راح اخد عروسته من صالون التجميل سلمى استغربت ان الكل كانوا بعربيتهم واستغربت اكتر لما لقت مازن ماشي من طريق مختلف عن طريق البيت وسالت محمود
هو مفيش فرح ولاايه
محمود اصبرى وهتعرفى
مازن وصل بيهم المطار ومحمود طلب من سلمى انها تنزل من العربية سلمى استغربت ونزلت لقت امها بتبوسها وتقولها ترجعى لى بالسلامة سلمى قالت لها الله يسلمك ياماما ايه ده هو فى ايه الكل ضحك وقالوا لسلمى على المفاجأة
انتظرونى بجزء قريبا جدا

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#298

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

جميييييييييل
#299

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

قصة رااااائعة اختي العزيزة بجد انتي كتير مؤلفة شاطرة

بارك الله فيكي وفي قلمك ومن تألق لتألق ومن حسن لاحسن

إظهار التوقيع
توقيع : أم زهير
#300

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

سانتظر كثيرا يا ريموووووووووووووووو
فين البقية

إظهار التوقيع
توقيع : bassouma
#301

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

جميييييييييييل يا عسولة
فى انتظار الباقى

#302

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

ياعيني ياعيني بتكتبي من غيرماتبعتيلي الرابط أزعل بقي منك عموما مستنياكي تكملى
إظهار التوقيع
توقيع : مايا علي
#303

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

حبيباتى طبعا انا عارفة انى اتاخرت عليكم كتير فى القصة وانكم زهقتوا وانا مش هكتب تانى لانى معرفتش اكتبها كويس افتقد قلمى حاجات كتير
انااسفة جدا انا هكملها عشان يتلغى تثبيتها وشكرا لكل عضوة شجعتنى وجاملتنى بكلمة حلوة

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#304

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

عشان كدة انا هكتب الى اناكتبته عشان تقدروا تقروها كلها باذن الله
اسيبكم مع الاجزاء

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#305

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

المشهد غرفة صغيرة مزينة بالقلوب الروز والاثاث كذلك تحتوى الغرفة على سرير صغير وكامود ودولاب صغير بمرايا كانت الغرفة الصغيرة بمثابة جنة صغيرة من يدخلها يتمنى لو يمتلكها رهف نائمة كالاميرات الجميلات ولكنها أفاقت على صوت أبنة عمها سارة تويقظهاوتقول لها بصوت خافت وضوء خافت ايضا رهوفتى قومى عايزاكى
ففتحت الجميلة رهف عيونها فصرخت بشدة وركضت حتى استقرت فى حضن والدها فهدأت على اصوات الضحكات فنظرت حولها لتجد امها وعمها وزوجته وسارة تخلع الماسك المخيف والعباءة السوداء وضحكاتها تتعالى
نتعرف بقه على الشخصيات
رهف بنوتة هادية ورومانسية عمرها 18سنة حبوبة ابوها وحيدة على ولدين هى اصغرهم جميلة ذات عيون خضراء صافية جدا وتمتلك جسم رياضى رائع
سارة وحيدة ايضا على ولدين
هى اضغرهم يعنى دلوعة بكل المقاييس ذات العشرون ربيع فى جامعة خاصة كل الجامعة بتحبها جسمها رشيق ورياضى شقراء ذات عيون زرقاء هادية لكنها بعكس رهف تماما شقية جدا
عاصم ابوسارة رجل اعمال كبير جنى بنت ابنه الكبير كل حياته
محمد ابو رهف رجل اعمال وله فروع لشركاته فى كل انحاء العالم
سوسن ام سارة
حنين ام رهف ربات منازل
نكمل
فنظرت رهف حولها فعرفت انه مقلب من مقالب سارة فقامت اتنططت وجريت ورا سارة صعودا ونزولا ولكن فجأة توقفت رهف وخجلت واحمرت وجنتاها
_______________________
توقفت رهف عن اللحاق بسارة
وخجلت كثيرا وتحمرت وجنتاها جدا عندما رأت مازن فى وجهها وقد ركز بصره عليها وترك سارة تحكى مع حالها
مازن : أنتيم أسلام ومحمود أخوة سارة ومتربى معاهم فى البيت كان بيعامل رهف على انها بنته لانها اتولدت وهو كبير عمره 25 سنة وسيم جدا ومرح جدا نرجع لمودنا بقه
رهف كان على وشك انها تبكى من كسوفها ساد الصمت قليلا والعيون تايهة فى بعضها فسارة ضحكت وقالت لمازن ياابنى دى رهف انت متنح كدة ليه انت ففاق مازن من توهانه وقال لرهف ازيك يارهوفة قلبى هزت رهف رأسها ونظرت لملابسهافوجدت نفسها مازالت بملابس النوم وفى ثانية رهف كانت فى غرفتها ومكسوفة وبتضحك وتحت سارة ومازن بيتكلموا ومازن مبتسم وسارة مستغربة جدا نرجع لرهف اللى غيرت ولبست ملابس البيت والى كانت عبارة عن جيبة قصيرة وبدى بنص كم كان طقم جميل جدا بس اول مرة مازن يشوفه مازن مش كان بس انتيم اخوات سارة لكن كمان بتربطه صلة قرابة مع ابوسارة وابو رهف فنزلت رهف ووجها ملئ بالكسوف ومستنية تعليق مازن وهزاره كعادته لكن مازن خيب ظنها ومتكلمش جلس الاباء والامهات مع سارة واسلام وزوجته ريم ومازن ورهف فى انتظار محمود الى راجع من السفر وراح رامى يجيبه من المطار
ريم هى اخت مازن وكمان مرات اسلام اخوسارة الاكبر حياتهم الزوجية سعيدة جدا وعندهم جنى محبوبة من الكل وهى بتعشق رهف
رامى اخو رهف عنده 21سنة وبيموت فى سارة ورهف مش بيقول لهم غير يانور عيني فى الجامعة مع سارة
وسارة كعادتها اكلت الجو كله بهزارها ورهف كانت فرحانة بس كان فى حد مش مركز خالص والحمدلله محدش اخد باله غير سارة اومال هى مش بيفوتها فوتةواستاذنت سارة وخرجت تعمل مكالمة وموبيل مازن رن ياترى سارة كلمت مين ومازن مين كلمه
أنتظرونى
_______________
خرجت سارة لتتحدث فى الهاتف مع حبيبها والذى خطفها من بينهم جميعا عندما اهتز هاتفها فخرجت وغابت لساعة تقريبا واخدت تتجول شاردة الذهن حتى انتبهت ان مازن يتحدث اليها ويقول
مازن:احم احم نحن هنا روحتى فين ياسارة وبترغى بقالك ساعة مع مين سارة كانت بتعتبر مازن اكتر من اخوها وبتحكى له عن كل حاجة بس عمرها ماقالت له عن حبيبها ومازن اخد باله بس محبش يتقل عليها بينما سارة ومازن يتحدثون ويضحكون خرجت رهف لتنادى على سارة فردت سارة وقالت لها:تعالى يارهوفتى حبيب القلب جاى فى السكة أستأذن مازن ودخل البيت ورهف كملت كلامهامع سارة وقالت لها انامش مصدقة نفسي ياسارة انه اخيرا جاى وحشنى اوى قعدوا يضحكوا كتير فرهف قالت لسارة انتى ايه الى انتى لابساه ده معقول اخوكى حبيبكى جاى ولابسة كدة سارة اتكسفت وقالت لها انتى شايفة كدة رهف قالت لها ايون رهف استغربت اوى لان اول مرة سارة متبكش معاها وطلعت سارة تغير هدومها وقعدت كعادتها ساعة ونزلت على صوت بيقول سارسورتى حبيبتى فين
ياترى سارة مالها متغيرة ليه ولسة معرفناش مين كان بيكلم مازن
انتظرونى
________________


إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#306

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

نزلت سارة على صوت بيقول سارسورتى حبيبتى فين وجريت وحضنت اخوهامودى زى مابتدلعه كان الجميع يتحدثون الى محمود بعبارات سلام ولكن سكت الجميع عندما تحدث مازن الى سارة قائلا أش أش ايه الحلاوة دى يابت اومال فين الراجل الى كان واقف معايا من شوية قعدوا يضحكوا كلهم وسارة اتكسفت وجريت برة البيت ولحقتها رهف كانت الفرحة على وجوه الجميع ولكن مودى حس بكسوف اخته وحب يخرجها من المود ده وقعد يفكر لكن صوت حنين زوجة عمه وهى بتقوله يلا ياحودة عشان الغدا
رد عليها وقالها والله يانونى ماحد بيحسسنى انى كبرت وبقيت راجل غيركى وضحكوا وراحو لغرفة الطعام وطبعا محمود بيفكر فى سارة ومازن تايه فى دنيا تانية خالص ساد الصمت قليلا فقطعه محمود محدثا سارة ايه يابت ياسارسورة الحلاوة دى كبرتى وبقيتى عروسة سارة حست انه جه الوقت وردت عليه كبرت وبقيت عروسة ولسة بتقولى يابت ورجعت سارة لعادة اكل الجو لكن مازال مازن تايه لكنه سامعهم وفاق لما لقى محمود بيكلم رهف وبيقولها وحشتينى يارهوفة ووحشنى شعبتطك فى رقبتى اوى اتغيرت ملامح مازن تماما وحب يغير الموضوع لكن رهف مااديتلوش فرصة وردت وانت كمان وحشتنى اوى يامودى فرد عليها محمود يابكاشة هو انا كنت بسيبك ده انا كنت قرفك فى الفون والانترنت فرد سارة بسرعة اه ياعم ماهى الى فى القلب دلوقت ضحك الكل لكن عاصم ومحمد بصوا لبعض بصة غريبة وخلصوا الغداء ورهف كانت بتقدم البسكوت والكيك عشان الشاى وبتلف عشان تمشي لقت حد بيشدها بتبص لقته محمود وشالها وقعد يخوف فيها وهى وشها احمر لكن مازن قاطع ضحك محمود وقاله يابنى حرام عليك مقالبك دى وساب رهف واخدوه وطلعوا غرفة محمود ودار حديث بينهم خلى محمود ملامحه اتغيرت وساب البيت بسرعة وخرج مع رامى وده الى خلى الكل استغرب وحاولوا يكلموه لكن لاقوا التليفوات مقفولة
ياترى ايه الى حصل
مازن قال ايه لمحمود ومازلنا معرفناش مين كلم مازن
أنتظرونى
__________

خرج محمود مسرعا من المنزل واخذ رامى معه ولكن رامى استغرب زى ما استغرب الجميع وسأله ايه يامحمود احنا رايحين فين قاله سوق بس وانا هقولك الكل استغرب موقف محمود وحاولوا يكلموه لكن تليفونه كان مقفول الكل استغرب وسألوا مازن ايه الى حصل قالهم جاله تليفون تعالوا بقه نعرف ايه الحوار اللى دار بين مازن ومحمود
مازن:فى ايه يامحمود انت مش بتكلم سلمى ليه حرام عليك يابنى دى كلمتنى 100مرة اخرهم قبل ماتيجى على طول مالك
محمود:سلمى هى كلمتك دى بقت زنانة اوى يامازن وانا اتخنقت بتكلمنى عشان تنكد علياوخلاص ويانارها من سارة ورهف

مازن:بصراحة ليها حق طب سارة واختك لكن رهف انت مش شايف انك بتأفور معاها وبعدين الاولى انك تكلم سلمى بدل رهف فشعر مازن ان محمود تغيرت ملامحه
محمود:هى كانت عايزاك فى ايه وبتكلمك ليه هى مش قالت انها مش عايزانى انامش فاهم حاجة
مازن:يامحمود انت نسيت انها بنت خالتى وانها مالهاش اخوات كمان ووالدها متوفى يعنى انا كل حاجة ليها يامحمود الحق سلمى عشان هى منهارة وشكلها هتعمل حاجة فى نفسها
تغيرت ملامح محمود جدا وقاله
محمود: انت بتستعبط ولسة فاكر تقولى هى فين دلوقت انطق ساكت ليه
مازن:في ايه يابنى كنت هقولك ازاى يعنى وانت لسة جاى وكلهم مستنيك
لم ينتظر محمود مازن ليكمل كلامه وتركه وخرج بسرعة
والكل استغرب ومسكوا مازن يسألوه لكن مازن كان قلقان ومرتبك وسخن ووقع على الارض
عرفنا مين كلم مازن ومحمود رايح فين هو ورامى انتظرونى بقه عشان اقولكم ايه حصل لمازن وهيحصل ايه مع رامى ومحمود
أنتظرونى
___________
والكل استغرب ومسكوا مازن يسألوه لكن مازن كان قلقان ومرتبك وسخن ووقع على الارض سارة ورهف أتخضوا عليه اوى زى الكل لكن رهف كمان أغمى عليها لما حاولوا يفوقوا مازن ومافاقش طب تيجوا نشوف الى حصل ساعتها
كان الجميع جالسون عندما نزل محمود مسرعا حاول الجميع سؤاله لكنه كان على عجلة من امره فلم يلحق به احد أستغرب الجميع موقفه وحاولوا الاتصال به لكنه كان هاتفه مغلقا فسألوا رهف ماذا حدث فقالت
رهف:مودى كان شايلنى وبيلعب بيا ومازن اخده وطلعوا فوق
وهى بتكمل لقوا مازن نازل ووشه متغير تماما فقالوا انهم اتخنقوا وسألت سوسن وريم مازن فى صوت واحد ايه يامازن حصل ايه محمود ماله مازن معرفش يكلم ومسك دماغه ووقع من طوله الكل اتخض عليه لكن سارة ورهف لان اول مرة تحصل حاجة زى كدة قدامهم اتخضوا اوى وعيطوا كمان عاصم ومحمد حاولوا يهدوا البنات شوية بس الغريب ان اسلام وريم بدل مايفوقوا مازن مع سوسن وحنين كانوا بيهدوا رهف حتى سارة استغربت موقف ريم اوى وقالت لها يابنتى شوفى اخوكى وريم بتقولها ياسارة هتلاقيه تعب عادى بتحصل كتير اسكتى بقه رهف مابقيتش بتنطق ولابتتحرك سارة اتخضت اكتر وحضنت رهف لكن الكل بعدوها عنها واخدوا رهف ونيموها على سريرها ونسيوا مازن تماما لكن سوسن ندهت على عاصم وقالت له مازن فاق مازن فاق لكن محدش رد عليها فقلقت وقالت لحنين فوقيه وانا هاجى تانى دخلت سوسن على رهف والجميع الغرفة واتفزعت لما لقت رهف وشها اصفر جدا وفاقدة وعيها ورجعت لورا وندهت على حنين الى كانت بتضحك مازن عشان يفوق بسرعة الحقى ياحنين بنتك محمد شدها وقالها اسكتى وشوفيها مالهامازن سمع سوسن وقام جرى من مكانه وسبق حنين ودخل الغرفة وقال
مازن:فيه ايه ياعمى ايه الى حصل رهف مالها ومنيمينها كدة ليه
محمد:انت فوقت اخيرا قلقت عليك واغمى عليها فجاة ومش عارفين نتصرف طب حنين قاطعت محمد وقالت:عايزين دكتور بسرعة رهف جسمها مثلج
هنا قاطعتها ريم وقالت لها ياطنط انتى نسيتى ان مازن دكتور ولاايه
الكل بصوا لمازن والى كان بالفعل خرج وعمل تليفون ورجع بسرعة قالهم ياجماعة ماتقلقوش بس عايز حاجة تقيلة نغطى بيها رهف عشان جسمها يسخن شوية وياريت تخرجوا كلكم برة والكل فعلا كانوا خارجين لكن سارة قالت له اعتبرنى الممرضة بتاعتك يامازن مازن كان باين عليه القلق اكتر وقال لسارة روحى هاتى لى برفان بسرعة وجريت سارة على غرفتها وفى اللحظة دى مازن قبل رهف على جبهتها واتكلم معاها وهو بيفوقها وسكت لما لقاها بالفعل بتتحرك وبتحرك عينيها وجرى ونده على الكل ياجماعة ياجماعة رهف فاقت ورجع لها ولقى سارة معاها وبتبوسها وبتحكي لها الى حصل وهى بتعيط ورهف اول ماشفته قالت له مازن حرام عليك خضيتنا عليك مازن تنح وبعدين قال لسارة اسكتى يابت انتى بتعيطى ليه قومى اغسلى وشكى واستاذن مازن لما طلع الجميع عشان يشوفوا رهف انه يمشي وبالفعل مشي وهرب من اسئلتهم وفتح تليفونه وكلم سلمى
سلمى :بنت خالة مازن وريم يتيمة الاب ووحيدة مع امها ومع سارة ورامى فى الجامعة وعندها 21 سنة
لكن تليفونها كان مغلق وده خلاه اتعصب تانى وساق بسرعة جنونية ادت الى انه عمل حادثة
ياترى ايه حكاية مازن ورهف مالها ولسة معرفناش حاجة عن رامى ومحمود ولا سلمى الى تليفوناتهم مقفولة
أنتظرونى


إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#307

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

فاقت رهف ومشي مازن بسرعة وحاول يكلم سلمى اللى كان قلقان عليها وقلق اكتر لما لقى تليفونها مقفول طب ماتيجوا نشوف ايه حكاية مازن وسلمى ومحمود
سلمى بتحب محمود جدا وهو كمان بيحبها جدا سلمى زى ماعرفنا قبل كدة انها مع سارة فى الجامعة لكن محدش يعرف انها بتحب محمود غير مازن ابن خالتها بس لانها بتعتبره اخوها وسلمى كان داربينها وبين محمود حوار عنيف فى التليفون لما قالت له انها بتغير عليه من رهف وسارة كمان وهو زعل منها لانهم اغلى من روحه وهى زعلت لكنها خيرته بينها وبينهم لكن محمود عشان بيحب عيلته جدا مكانش ينفع يختارها هى وقالها متخيرنيش عشان عمرى ماتخلى عن عيلتى انتى عارفة يعنى ايه عيلتى فانفعلت سلمى وقالت له انا بكرهك ومش عايزاك تكلمنى تانى جرحت كرامته اوى لكن هى مقدرتش انها تبعد عنه وكلمته كتير لكنه تجاهلها كرامة الراجل الشرقى متسمحش بانه يجى علي نفسه ولا على عيلته ولما كان محمود جاى فى السكة ومازن تليفونه رن كانت سلمى بتكلم مازن ومنهارة وكانت مكالمتهم كالتالى
مازن:الو ازيك يالومة عاملة ايه ردت عليه وهى بتعيط وبتقوله
سلمى:جه يامازن ولالسة
مازن مالك ياسلمى فى ايه وبعدين انتى صوتكى بيقول انكى تعبانة اوى مالكى استهدى بالله كدة وقولى لى مالكى على العموم كلهم مستنين ولسة مجاش يابنتى انتى المفروض تكونى فرحانة
سلمى :فرحانة محمود سابنى يامازن وقالى متكلمينيش تانى ابقه طمنى عليه امايوصل وحس مازن انها ممكن تعمل حاجة فى نفسها
وطبعا كان قلقان وزاد عليه قلقه من تصرف محمود وكمان قلقه على رهف وهو سايق العربية وماسك التليفون ومش مركز غصب عنه عمل حادثة بس الحمدلله جات سليمة العربية بس الى اتضررت بس هو حمد ربنا وراح لبيت سلمى ولقى عربية رامى هناك فطمن ان محمود فوق وخبط واول مادخل خالته قالت له ايه يامازن مالك قالها معلش ياخالتو بس رامى قالى انه جاى يطمن على سلمى عشان بقالها فترة مش باينة وانه لازم يكون فى راجل موجود فانا جاى بسرعة العربية اتخبطت ودخل غرفة الضيوف ولقى محمود ورامى والى اتفاجئوا بيه وسلمى مكانتش لسة قابلتهم فحمد ربنا ودخل لسلمى غرفتها وفعلا لقاها منهارة تماما واول ما قالها محمود برة قومى اجهزى لقاها قامت جريت واتنططت زى الاطفال بجد يامازن قالها والله وطبعا فى غرفة الضيوف كان محمود بيشرح لرامى الى حصل والى كان متفاجئ وزعلان لان محمود خبى عنه حاجة زى دى
واول مادخل عليهم مازن سال محمود انت جاى ليه فمحمود سأل عن ام سلمى والى كانت بتصلى لما اتاكدت ان فى راجل من البيت ومازن قاله انها بتصلى راح قال لمازن اصل ياعمى بحب بنتكم وقعدوا يضحكوا وسلمى طلعت عليهم وهى مكسوفة ورامى استلمها الله الله ايه يابت الجمال ده مازن قاله بس ياحيوان انا مش مالى عينك ولا ايه ومحمود منبهر بجمالها وكسوفها وتايهه فى عيونها الى دبلت من البكاء اتكسفت سلمى وقالت له بس ياروما ماتحرجنيش محمود اتعصب اوى ومازن حس ان الجو هيشعلل تانى راح قال لخالته انا هاخد سلمى معانا ونروح لريم وطبعا مامانعيتش
واخدهم مازن وراحوا بيت مازن الاول عشان يغير هدومه وكمان عشان يتصالحوا
هنشوف بقه ايه حصل تانى بس اريح أيدى شوية من الكتابة وانزل جزء كبيييير اوى ان شاء الله
انتظروووووووووونى
___________
رجع مازن مع سلمى ومحمود ورامى لبيت مازن وقعدوا كلهم وحلوا الموضوع وسلمى ومحمود اتصالحوا ومازن فهمها الوضع وكل حاجة بقت تمام مازن قالهم طبعا كل اتفزعوا على رهف وكانوا هيمشوا بس مازن قالهم يستنوه عشان يغير ويصلى بعد مامازن صلى وغير كان بيفكر فى رهف وانه يتصل يطمن عليها وكان متردد جدا
لكنه اتخض لما التليفون رن واتفاجأ لما لقاها رهف ورد بسرعة جدا وقال
مازن:ايه ياحبيبتى عاملة ايه
رهف اتكسفت اوى وسكتت وهو حس بيها وقال لها
مازن:رهوفتى انتى روحتى فين
رهف:ايوة يامازن سورى كنت بقفل باب الغرفة عامل ايه دلوقت
مازن: سيبيكى منى انا انتى عاملة ايه انا كنت هموت لما شوفتك تعبانة
رهف :بعد الشر عنك يامازن انا بس اتخضيت عليك اوى
مازن فرح اوى لكنه سكت
مازن:معلش ياحبيبتى انا بس دوخت شوية انتى اخباركى ايه دلوقتى
رهف:الف سلامة عليك اومال ايه الى حصل روما ومودى راحوا فين
مازن:مودى مين
رهف : محمود
مازن:اها هما عندى هنا احنا جايين دلوقتى وفى مفاجأة حلوة اوى
رهف: مفاجأة ايه
مازن:لو انا قلت لكى مش هتبقى مفاجأة
رهف : وحيااتى عندك ياميزو قولى يلا بقه عشا خاطرى
مازن فرح اوى وسكت قالها بتقولى ايه رهف عادت كلامها واخدت بالها انها دلعته واتكسفت اوى
مازن:انتى حياتكى عندى اغلى من روحى يارهوفة بس صدقينى مش هينفع احنا جايين اهو مع السلامة يارهوفة قلبى
رهف وهى مكسوفة:سلام
وصلوا البيت واول ماوصلوا الكل اتفاجأ واستغرب وجود سلمى حتى ريم لكنهم كلهم سلموا عليها ورحبوا بيها رامى قال سلمى جاية تطمن على رهف نزلت سارة وحضنت سلمى وطبعا رامى ومحمود كانوا طاروا لغرفة رهف وقالوا لها ان سلمى جات تطمن عليها فنزلت بسرعة وحضنت سلمى
نزل محمود وقعد جنب مازن وقال للكل ياجماعة انا عندى خبر حلو الكل سكتوا وبصوا له راح قايل ياجماعة انا حبيت اخطب الكل فرح مين يامودى
راح جنب مازن وقال بس ده متوقف على راى مازن باشا
الكل ضحك على محمود وقال لهم ياجماعة انا بحب سلمى ونفسي اخطبها ايه رايك ياعمى
اتعدل مازن فى قعدته وقال له والله يابنى انا معنديش مانع الكل قعد يضحك على اسلوب الولاد وسلمى اتكسفت الكل فرح وبارك لمحمود وقال محمدأبو رهف
سلمى بنت محترمة والكل يتمناها على بركة الله
وقال عاصم ابو سارة
حددى ميعاد مع ماما ياحبيبتى فى اسرع وقت الكل كان فرحان جدا لكن مازن حب يهزر راح اخد سارة من ايديها وكان خارج محمود وقفه وقاله على فين يابنى انت انت صدقت انك عمى ولاايه سيب اختى
مازن ضحك وقاله هتسكت ولا اقسي البت عليك
محمود رجع وقاله خد راحتك ياكبير احم احم الكل ضحك وخرجت سارة مع مازن

جزء كبير اهو اى خدمات وشوية وهنزل جزء تانى بس قولوا رايكم
___________

اخدمازن سارة خارج البيت ليتحدث اليها فى امر ما وغابا مايقارب النصف ساعة ورجعوا وهم يضحكون لم يستغرب احد موقفهم لان هذا هو حال سارة فجلس الجميع يتسامرون ويضحكون وقد قارب الوقت على منتصف الليل فاخذ مازن سيارة رامى ليرجع سلمى الى منزلها وليتحدث الى خالته بشأن موضوع خطوبة سلمى
نروح بقى لسلمى ومازن وهما فى السيارة
كانت سلمى فرحانة جدا ومازن كمان لكن كل واحد ساح بخياله فى دنيته لكن مرة واحد مازن اتكلم مع سلم وقال لها ومة تحبى افاتح ماما دلوقتى ولا انت تفاتحيها بصت له سلمى وهى فرحانة وقالت له انا اكسف قالها خلاص ياستى انا بكرة اطب عليكم واقولها فرحت سلمى جدا وقالت له انت احلى اخ فى الدنيا وضحكوا لكن مازن سرح تانى وهنا سلم اخدت بالها وقالت له بتحبها
فاق مازن وقالها ه مين دى
ضحكت سلمى اوى وقالت له سارة انا احساسى مابيخيبش مازن ضحك اوى وقالها ليه بتقولى كدة قالت له من طريقتك معاهامازن ضحك تانى وقالها ياسلمى دول اخواتى واختهم تبقى اختى وبعدين سارة دى واحد صاحبى مش اختى بس اومال اخدتها وخرجت ليه طب ماتيجوا نشوف ايه حصل صحيح
خرجت سارة مع مازن وهم يضحكون وقال لها ايه رايك فى المفاجأة الجميلة دى قالت له انت نفسك بتقول جميلة اهو قالها اه والله سلمى تعبت اوى مع اخوكى ربنا يخليهم لبعض قالت سارة يارب مازن قالها عقبالك سرحت سارة مازن قالها الله الله واضح ان فى حاجات مستخبية عليا بس انا طبعا ياسارة مش محتاج انى اقولك انى موجود اى وقت عشان اسمعكى سارة قالت له انا هكلمك ونتقابل يامازن بس مش عارفة ازاى مازن قاطعها وقالها يابت انتى عبيطة ولاايه يعنى ايه ازاى انتى ناسية انى انا اونكل مازن ولاايه ضحكت سارة اوى على كلمة اونكل وكمان مازن فسكت مازن وقالها خلاص ياستى انا هاجى ليكى بكرة واستاذن بابا ونخرج
سارة قالت له طب ومحمود قالها ايه ياسارة انتى بتعتبرينى غريب ولاايه قالت له انا بعتبرك اخويا زى مودى واسلام بالظبط وبعدين مازن افتكر سلمى ووصى عليها سارة وسارة قالت له انا بحب سلمى اوى واطمن عليهم وافتكروا محمود وقعدوا يضحكوا ودخلوا
نرجع بقه لمازن الى قال لسلمى انه كان بيوصى سارة عليها وبيشوفها بتحبها ولالا وسلم قالت له سارة دى حبيبتى والله بس رهف مش واخدة عليها اوى مازن سمع راى سلمى عن رهف وقالها ياسلم رهف طيوبة خالص وهتحبيها ووصلوا لبيت سلمى وطلعها حد باب الشقة ومامتها فتحت طمنها عليهم ومشي مازن كان بيكلم نفسه وبيقول ايه ياعم امازن انت طبيت ومحدش سمى عليك وهنا رن تليفونه ياترى مين
انتظرونى بقه انا روحت شقتى واول مادخلت فتحت حطيت لكم جزء
انتظرونى وجزء كبير اوى

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#308

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

مازن كان بيكلم نفسه ولقى موبايله بيرن بيبص لقاه رامى
طب ماتيجوا نشوف المكالمة
مازن:روما حبيبى فى حاجة ولاايه
لكن المفاجأة بقه انه مكانش روما هى كانت رهف وبتكلم مازن
رهف:احم انا رهف يامازن مش روما روما اخد موبايلى وراح يعمل مكالمة من الجنينة برة وقالى اكلمك واقولك انه هيتعبك معانا بكرة وتيجى بدرى عشان تاخدهم وهما رايحين المول
مازن:طب هو ليه مكلمنيش قصدى يعنى
رهف قاطعته:الفون بتاعه بيفصل واخد الفون بتاعى عشان هو بيتكلم كتير
مازن حس ان رهف اتضايقت :اوك يارهوفتى انتى عاملة ايه دلوقتى وراح التليفون فصل فعلا
روح مازن بيته وغير ملابسه وصلى وراح عشان ينام وفعلا اول ماحط راسه على الوسادة نام وصحى على اذان الفجر
وصلى وفطر على السريع وكان قاعد بيشرب نسكافيه وافتكر سارة وقال يصحيها من النوم عشان يسالها هتقابله ولالا
واتصل بالفعل لكن بردو رهف الى ردت عليه مازن استغرب اوى طب تعالوا نشوفهم اتكلموا ازاى
مازن:صباح الفل والورد والياسمين على الناس الى لسة نايمين
رهف: يابخت سارة انهابتسمع الكلام الجميل ده صباح الفل يامازن انا رهف واسفة والله بس سارة مش راضية تصحى وانا ماسكة تليفونها اشغل نغمة عالية عشا تقوم فتحت غصب عنى انا اسفة جدا انا هقفل واخلى سارة ترد مع السلامة
وقفلت ف وش الواد ياعينى
مازن تنح واتصل تانى محدش رد عرف ان رهف سيبت غرفة سارة فاتصل عليها
رهف مارديتش اول مرة لكن مازن اتصل تانى وردت وهى بتقول
رهف:انااسفة يامازن والله غصب عنى
مازن وهوبيضحك:ايه يارهوفتى قفلتى ليه وبعدين كدة تاخدينى فى دوكة وتنسينى اصبح عليكى صباح الفل ياحبيبتى وبعدين مين الراديو الى كان بيكلمنى من شوية ده
رهف ضحكت:ههههههه راديو ربنا يسامحك انا اصلى اتكسفت
مازن :بتكسفى منى انا يارهوفة اوكى انتى ايه مصحيكى بدرى كدة
رهف: كنت بصلى الفجر وحبيت اخلى سارة تقوم تصلى لكن واضح انها مقتولة مش نايمة بس وقعدوا يضحكوا فرهف سمعت صوت محمود صحى فقالت لمازن انا استاذنك عشان مودىصحى وانا عملت فيه مقلب وشكلى هضرب
مازن:اوك يارهف صحى لى سارة
وقفلوا
جريت رهف على غرفة سارة عشان محمود ماياخدش باله منها وصحيتها وقالت لها مازن بيكلمك اصحى وفعلا سارة صحيت وكان محمود فى الوقت ده فى غرفة رهف وبيدور عليها وخرج وه بتقفل باب غرفة سارة ومسكها وهى بتصوت وبتقوله مين ضحك وقالها مين يعنى مش عارفة مين ضحكت وقالت له العريس صباح الخير
محمود ضحك وقالها مين دخل غرقتى وظبط المنبه وعلى الصوت رهف كانت هتضحك لكن كتمت ضحكتها ومحمود قالها يبقى انتى وشالها واكنه هيرميها وقعدوا يضحكوا واتفقوا انهم يصحوا البيت كله واه لما رهف ومودى يتفقوا
هههههه راحوا شغلوا نغمة المطار فى الكاسيت وعلوا الصوت والكل قام مفزوع لكن سارة خرجت من غرفتها وهى بتتكلم فى التليفون مع مازن وبتضحك وتقوله ده مودى ورهوفة المجانين
ده جزء عشان عيون القطة سمسمة اتمنى يعجبها وهاكمل باذن الله
_________
استيقظ الجميع عل صوت مفزع وهرع الجميع ليروا ماذاحدث ليجدوا رهف ومحمود يضحكون ويقولون صباح الخير جهز الجميع لتناول الفطور وتحدث محمود الى الجميع بشأن سلمى وجات سيرة مازن وانه الراجل بعد وفاة والد سلمى ون جرس البيت وطلع مازن الكل ضحك وقالواله حماتك بتحبك هومكانش فاهم حاجة فسارة قالت له كنا جايبين فى سيرتك يامازن انتهى الجميع من الفطور وذهب كل شخص ليؤدى اعماله لكن سارة بعدما اتفقت مع مازن يخرجوا قالت له خلينا نروح معاهم المول مازن عرف انها بتتهرب وسابها محمود ورهف كانوا مندمجين مع بعض خالص وكمان ريم واسلام وضحكهم على اوى وهما بيكلموا برة البيت ومستنين العربيات عشان يروحوا المول ومازن داخل عليهم سمع اسمه فقال مين جايب سيرتى فريم ضحكت وقالت له انا ياحبيبى فجه جنبها وحضنها وقاله ايه ياحبيبتى مالكى قالت له بفتكر شكلك انت ومحمود وانتم بتهزروا امباراح ربنا يخليكم لبعض ويحرسكوا ركب الجميع السيارات وتحركوا الى المول وفى المول الكل كان مشغول الارهف والى كانت بتكلم ف التليفون ومازن اخد باله وكمان محمود لكن اما مازن اخد باله وشاف محمود اخد باله راح ناحية رهف وكان رافع موبايله ومسك موبايلها وقفل من غير ماحد ياخد باله وقالها خلاص لقيتك ماتسيبناش تانى يلا رهف مفهمتش حاجة خالص وكان كل همها انها تاخد الفون من مازن وفعلا اداها الفون وقالها اسف بس طريقة فى الكلام شككت فيكى محمود ومينفعش انك تخلى حد يشك فى سلوكك سكتت رهف واتكسفت ومازن لق سارة بترن عليه فتح وقالها ايه ياسارة انتى فين قالها طيب جاى هف قالت له استنى جاية معاك اخدها وسالته هى فين سارة وبتتصل بيك فى حاجة
قالها لا بس هى اشترت طقم وعايزة رايي رهف قالت فى سرها للدرجة دى انت مهم عندها لك مازن سمعها واتضايق واما راحوا المحل الى سارة فيه ومازن داخل سارة قالت له كويس انك جيت وانتى كمان يارهوفة هدخل البس واخرج لبست سارة وخرجت ومازن اتفاجأ لما لقاها لابسة فستان وقال لها
بسم الله ماشاء الله ايه ياعروستنا الحلاوة دى قم يااخواتى ورهف مش مصدقة سارة لابسة فستان سارة اتكسفت وضحكت لهم وقالت عشان فرح مودى انتهى مشوار المول على خير والكل روح لكن مازن جات له مكالمة مهمة فى المستشفى بتاعته واتصلوا بيه فوصلهم وراح بسرعة لكن وهو فى الطريق سمع موبايل بيرن بص لقاه موبيل شيك اوى وبنانيتى خالص عرف انه بتاع رهف وبص عشان يشوف مين بيتصل لقى متسجل مودى حبيب روحى
فساب الموبايل ومارضيش يرد
لقى موبايله بيرن رد لقاه محمود وساله عن موبايل رهف قاله انه موجود ولما قاله مارديتش ليه قاله اسف بس د خصوصيات محبش اتدخل فيها وقفلوا ومر اليوم كله على مازن وهو فى المستشفى وقابل هناك هند وروح متاخر واخد تليفون رهف ووصله لها ومشى على طول
مين هند دى وايه حكاية تليفون رهف وكانت بتكلم مين وليه سارة مارضيتش تخرج مع مازن هنعرف كل حاجة
انتظرونى
_________
مر اليوم كله على مازن وهو فى المستشفى وقابل هناك هند وروح متاخر واخد تليفون رهف ووصله لها ومشى على طول نكمل
انتهى مازن من عمله بالمستشفى وكان الوقت قد تاخر فاتصل بمحمود ليتاكد انه لسة صاحى وبالفعل لقاه صاحى وكمان سمع صوت رهف جنبه فقاله خلى حد يخرج ياخد الموبيل وخرجت رهف بالفعل واخدته وكانت مكسوفة من مازن وقالت له يدخل قالها انه متاخر ولازم يروح ولكنه وهو فى الطريق لقى تليفونه بيرن رد لقاها هند استغرب جابت تليفونه منين قالت له من المستشفى وكانت بتكلمه عشان تشكره لانه انقذ مامتها من الموت مازن قالها ان ده واجبه وقفل معاها واما روح غير واكل ونام على طول لكنه صحى قبل الفجر على صوت التليفون بيرن فرد لقى هند تانى لكنها بتعيط مفهمش منها حاجة خالص غير تعالى المستشفى بسرعة وقام بالفعل المستشفى بسرعة لقى مامتها تعبانة ودخلت الانعاش فكشف عليها وقال لهند انها محتاجة تسافر برة وعرض عليها مساعدة لكنها قالت له ان جوزها هيتكفل بكل حاجة طب ماتيجو نعرف مين هند دى
هند:كانت مع مازن فى الجامعة وكانوا بيحبوا بعض جدا لكنها مادية جدا وكان مازن واعدها انهم يتجوزوا لكنها اتخلت عنه لما جالها عريس متريش وسابته فى اكتر وقت محتاجها فيه واتجوزت قبل ماتخلص شهادتها نكمل بقه
فوافق مازن وانهى لها الاوراق سريعا حتى تتمكن من السفر وبالفعل تم نقل والدتها بطائرة خاصة لمستشفى فى المانيا وهنا مازن حس انه خلص وعمل الى عليه وكان المغرب قرب ياذن راح صلى العصر وغير هدومه وروح بيته ونسي ان موبايله كان عامله صامت ولقى محمود رن عليه فمسك التليفون ورن عليه وقاله انه بيطمن عليه عشان مسالش وكدة مازن كان بيقفل فى الكلام مع محمود عشان ينام ونام فعلا ومصحيش لتانى يوم على اذان الفجر وصلى وقعد يفطر لقى هند بتكلمه فرد وكانت بتفتح فى مواضيع كتير لكنه كان بيقفله وقالت له انت ليه بتقفل كدة قالها انا اسف يامدام هند الحالة ومبقيتش معايا ولا متابعها ارجوكى متتصليش تانى وقفل وهند عرفت انه فعلا مش عايز يكلمها مازن كان متضايق لكنه لقى سارة بترن عليه وبتكلمه فرد عليها تعالوا نشوف مكالمتهم
مازن:ازيك ياسارة عاملة ايه
سارة باستغراب:سارة اوكى الحمدلله يامازن انت عامل ايه ومجيتش ليه عندنا انت زعلان فى حاجة
مازن:انااسف ياسارة لكن كان عندى حالة واخدة كل وقتى معلش انتم عاملين ايه
سارة:الحمدلله امباراح كان ناقصك والله انت وسلمى رهف ومحمود موتونا من الضحك انت هتيجى تاخدنى امته عشان نخرج
مازن: اخيرا
سارة:معلش يامازن مكانش ينفع اننا نخرج وكلهم خارجين
مازن:اوكى ياقمر هاجى لك النهاردة واخدك ونروح لسلمى وبعدين نخرج بس متعرفيش محمود اننا هنروح لسلمى
سارة: اوكى هستناك مع السلامة
قفل مازن معاها واتصل على سلمى عشان يصحيها وقام نزل وراح لبيت سارة وهناك حنين فتحت له وقالت له الجملة المعتادة حماتك بتحبك ودخل مازن والى لقى الكل بيساله انت فين وهنا حس مازن انه ليه حد مهتم بيه وبيحس بغيابه وفرح وفطر معاهم وقال انه هيستاذن انه يروح مشوار لحد المول وهنا سارة شبطت وقالت له انا عايزة اجيب شوية حاجات قالها طيب قومى البسي وانا هقول لبابا وقاله وبالفعل اخدها وخرجوا وهما فى العربية
ايه ياست سارة بقه مالكى سارة وبدون مقدمات انا بحب يامازن واحد وهو كمان بيقولى انه بيحبنى وعايز يجى يتقدم لى لكن ظروفه متسمحش وانا مش عارفة اعمل ايه
مازن عرفتيه ازاى وسنه كام ومستواه ايه ومعاه ايه وشغال ولالا
سارة قالت له هو اكبر منى وعلى قدحاله وعرفاه من فترة طويلة جدا
مازن قالها طيب تمام الفقر عمره ماكان عيب ربنا يوفقه الى بيحب حد ياسارة بياكل الزلط عشان يسعده
سارة وهى فرحانة بيغير عليا اوى حتى من رامى
مازن ياسارة فى حاجات مينفعش تتقال للحبيب بخصوص العيلة غير اماتكونى واثقة فيه واما يكون جوزك واتمنى انك ماتقوليش لحد ولاحد يعرف انى اعرف
سارة قالت له اوكى يامازن هنروح امته لسلمى قالها دلوقتى بس ناكل ايس كريم لحسن تقولى عليا بخيل ولاحاجة وراحو عند سلمى والى اتفاجات بسارة وكدة اتاكدت انهم بيحبوا بعض ودخل مازن وسارة ومامت سلمى ضيفتهم ومازن قال لسلمى خدى سارة وادخلى جوة
اسفة مرة تانية على تاخيرى وهنزل جزء تانى باذن الله
انتظرونى

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#309

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

دخلت البنات الغرفة وجلس مازن مع خالته ليحكى لها عن محمود وموضوع خطبته من سلمى ووافقت ام سلمى ونده على سلمى وقالها وقالها متقولش لمحمود خالص وقال لسارة كمان واستاذن خالته عشان يروح سارة وروحت سارة واصرت ان مازن يدخل يقعد معاهم شوية وكانوا بيضحكوا لحد ماتليفون مازن رن ولقى رقم واستاذن وخرج ورد وكان بيكلم بعصبية جدا رهف اخدت بالها وخرجت بتحسبه بيتخانق وخرجت لكن اما سمعته بيقولها سيبينى فى حالى بقه انا بحب واحدة وهخطبها قريب اوى رجعت تانى وراحت لغرفتها
مازن خلص مكالمته ودخل استاذن منهم انه يروح وروح وتانى يوم من الصبح بدرى كان عند محمود الى طلب منه انه يجي له بسرعة وبالفعل راح له والكل قعد فطر وكان باين على محمود انه متضايق وسارة ومازن عايزين يضحكوا واول ماخرج مازن برة لقى محمود وراه وبيقوله سلمى مش بترد عليا ليه مازن وبكل برود انا الى قلت لها
محمود:وهى تسمع كلامك انت ليه
مازن:انت نسيت انى هكون وكيلها يعنى ولى امرها
محمود:وانت عملت كدة ليه
مازن:عايز اعرف انت بتحبها ولالا
محمود:يعنى انت مش عارف
وبعدين لومش بحبها مكنتش عرفت اهلى انى بحبها كدة ياسلمى عشان كدة كل ماسالها فى موضوع الخطوبة فاتحت مامتها ولالا تقولى لا
مازن مقدرش يمسك نفسه اكتر من كدة وقاله يعنى انت بتحبها
محمود والله بحبها
مازن :وانا موافق انك تتقدم رسمى محمود من فرحته حضن مازن وباسه وقاله عقبالك ومازن فرح ان محمود فرح وحدد محمود ميعاد مع مازن وكان فى نفس اليوم واتصل مازن بخالته عشان يعرفها انه رايح لها وراح ومازن عرف سارة قالت له انها لازم تيجى معاه هى ورهف لانهم هيكونوا اخواتها

اخذمازن البنات وذهب الى منزل سلمى لكى ياخذهم الى مركز التجميل وبالفعل ذهبوا الى المركز وهناك اخذت الخبيرة تتكلم الى سلمى وتسالها عن اللوك الى هى عايزاه لكن سلمى رفضت انها تحط مكياج وطابت من الخبيرة انها تعمل لها شعر بس عشان يرجعوا البيت بسرعة سارة قالت لسلمى تاخد راحتها وتعمل الى عايزاه لكن سلمى اصرت وبالفعل عملت شعرها ونزلوا ركبوا العربية وسارة طلبت انها تقعد جنب مازن لانها كانت شايفة ان رهف وسلمى متكلموش واول ماركبوا قعدوا يكلموا وراحوا البيت وقعدوا انتظروا محمود والعيلة كلها وبالفعل كان الكل موجود وفرحان واكتر الناس الفرحانة كانت سوسن ام محمود والى كانت محضرة مفاجأة كبيرة اوى لابنها هى وابوه طب ماتيجوا نشوف ايه المفاجأة ونقعد معاهم
المشهد فى غرفة الضيوف بمنزل سلمى كان يجلس عاصم ومحمد ومحمود ورامى واسلام ومازن وكانت تجلس السيدات سوسن وحنين ومامت سلمى بالصاله يباركوا لبعضهم البعض وكانت غرفة سلمى بها ريم وسلمى ورهف وسارة وجنى الى كانت زى الملايكة بلبسها والكل فرحان واتكلم عاصم مع مازن وطلب ايد سلمى مازن طبعا لانه اصغر منهم قاله ياعمى سلمى اختى ومحمود اخويا وانتم الكبار وانا عارف ان سلمى هتكون زى سارة ومش ممانع فى اى حاجة عاصم رد ابن اصول يامازن خلاص خير البر عاجله نقرا الفاتحة ونحدد الفرح بعد العشاء ولامفيش عشا الكل ضحك على كلام عاصم ونده مازن السيدات والبنات ليقرأ الكل الفاتحة ولكن مامت سلمى كان ليها تعليق اوطلب هى طلبت ان سلمى ومحمود يسكنوا معاها وهنا الكل سكت لان ده موضوع يخص محمود لكن محمود قام من مكانه وباس راسها وقالها ياست الكل العيلة عزوة ومينفعش اسيب العيلة لكن هنفرح لو بقيتى معانا فى العيلة عاصم فرح بابنه وقالها طبعا ياام سلمى احنا مش هنرضى انك تقعدى لوحدكى انتى هتيجى تقعدى معانا لكن مازن قالهم ياجماعة انا محتاجها اكتر منكم انا لوحدى وهى هتعيش معايا ووافقت ام سلمى على طلب مازن لكن محمود قالها بشرط طول مامازن عندنا تكونى موجودة الكل وافق وقروا الفاتحة والسيدات راحوا يجهزوا العشا مع مامت سلمى والرجالة اتفقوا ان اخر الاسبوع يكون فرحهم لكن مازن قال طب ودراسة سلمى وكمان احنا لسة مجهزناش حاجة ولسة ملبسهاش الشبكة ايه ياعم محمود انت نسيت الخطوبة والشبكة
محمود قال لمازن يامازن انا اجيب لها الدنيا كلها وفترة الخطوبة دى مرحلة وعدت انا عايزها تبقى مراتى وهنا دخلت سوسن وقالت لمازن لوسمحت انده لى على سلمى وجات سلمى قعدت جنب سوسن والكل واقف عايز يعرف فى ايه سوسن قالت لسلمى انتى بتحبى ابنى سلمى اتكسفت وقالت اه هتقبلى تعيشي معاه على الحلوة والمرة قالت لها مرالدنيا مع حبيبى جنة الكل فرح بحب سلمى لمحمود لكن سوسن فاجات الكل بعلبة كبيرة فيه طقم الماس شيك جدا وقالت لمحمود لبس خطيبتك ام سلمى زغردت ومحمود اتفاجا وباس عاصم وسوسن ولبس سلمى الطقم والى كان هياكل منها حته لكن والكل اتجمع على العشاء واكلوا وراح كل واحد بيته عشان يجهزوا للفرح الى كان ناقص عليه 5ايام بس

انتهى اليوم سريعا وكان الجميع سعيدا جدا وذهب الكل الى منازلهم عدا مازن الذى انتظر ان يرحل الجميع ليرتب مع خالته كل مايخص سلمى وفرحها وبالفعل تم ترتيب كل شيئ واتفق مازن ان ياتى كل يوم لياخذ سلمى لتحضر كل شيء وجهز نفسه للذهاب الى منزله لكن سلمى استوقفته قائلة مازن ممكن سارة ورهف يكونوا معانا مازن فرح اوى واكد لها انه هياخدهم معاهم فى كل حتة وبارك لسلمى وذهب الى منزله غير ملابسه بسرعة جدا ونام من شدة تعبه حتى انه لم يستيقظ كعادته لصلاة الفجر لكن فى منزل محمود كانت الاجواء مختلفة جدا الكل كان فرحان جدا وبيرتبوا مع بعض التجهيزات والى كانت بسيطة جدا وهنا فاجأعاصم الكل ان محمود وعروسته هيسافروا 45يوم اى مكان يرغبوه حتى لو ارادوا ان يجوبوا العالم كله فرح محمود جدا ولكنه اكد على الجميع الا يخبروا سلمى بشيئ وان تكون مفاجأة ليلة الزفاف والكل احترم رأيه جدا وهنا بدأت البنات فى ترتيب امورهم للفرح وبقى الجميع مستيقظون حتى الفجر واجتمع الجميع فى الصلاة وانتهوا وأووا الى الفراش جميعا لكن سارة كانت تتحدث فى الهاتف الى شخص ما وخلدت الى النوم لكن متاخرة نرجع لبيت سلمى بقه والى كانت فرحانة جدا وهى بترتب البيت بعد مامشيوا الضيوف وتعبت وراحت نامت على طول اما مازن والى صحى الظهر ونط بسرعة من السرير عشان يلحق يصلى وصلى وفطر بسرعة واتصل بالبنات ومحدش رد عليه خالص فعرف انهم نايمين فسابهم وقام يجهز عشان يروح المستشفى لكن موبايله رن وكانت هند مازن ماردش لكنها اصرت انه يرد وقعدت تبعت له رسايل وهو طنشها حتى مافتحش الرسايل وبعدين جرب يتصل برهف لكن كان متردد لكن قال بينه وبين نفسه وايه يعنى واتصل على رهف والى ردت بسرعة جدا وكان الكلام بينهم كالاتى
مازن:صباح الفل يارهوفة قلبى
رهف:صباح الورد يامازن عامل ايه عقبالك
مازن :عقبالك انتى الاول يارهوفتى وبعدين انتى لسة صاحية ولاايه
رهف :لاانا صاحية من بدرى انا عايزة اكلمك فى موضوع يامازن تقدر تيجى تاخدنى
مازن:اكيد يارهف اقدر بس هنروح فين
رهف:اى مكان ومتخافش مش هعرف سارة
مازن:استغرب رد رهف وقالها اوك يارهوفة تحبى اجى امته
رهف :دلوقت لو تحب وممكن تقول لماما انى هشترى شوية حاجات
مازن:وهو متضايق انا مبحبش اكدب يارهف وماما عمرها ماهتقولى رايحين فين انا مش صغير والكل بيثق فيا
رهف:سورى يامازن انااسفة انا هقوم البس سلام
مازن قفل مع سارة وكان فرحان ومتضايق واستغرب نفسه جدا ولبس واتشيك ونزل لكنه اتفاجابهند فى وشه وكان ناوى يعمل معاها مشكلة لكن هند قعدت تقوله ايه الحلاوة دى عشان تلهيه لكن مازن اخدباله انهم فى الشارع فسكت وسابها ومشي هند اتضايقت جدا جدا مازن راح عشان ياخد رهف ولقاها جاهزة وكان امورة اوى مازن قلبه قعد ينبض اوى وكان فرحان اوى رهف كانت زى البرنسيسات فى العربية مازن كان عمال يضحك بس فى سره ورهف كانت مكسوفة اوى ومش بتكلم مازن حس بيهاواتكلم لكن سؤاله صدم رهف جدا
تعالوانشوف
مازن:رهف ممكن تردى عليا بصراحة ومن غير ماتتضايقى
رهف :وهى مصدومة اكيد يامازن
مازن:فاكرة واحنا فى المول كنتى بتكلمى مين انا عارف انه مش من حقى اعرف لكن انتى تهمينى اوى
رهف وكانت بتعيط ودموعها نازلة والله يامازن كانت ريهام صاحبتى
مازن : كان هيعيط لانه مش بيتحمل يشوف بنوتة بتعيط وقالها حبيبتى انا واثق فيكى لكن حبى ليكى بيخلينى اغير عليكى اوى وخايف يكون حبى ليكى من طرف واحد وتكونى بتحبى حد تانى
رهف: وهى بتمسح دموعها طب وسارة انا كمان بحبك بس انت بتحب سارة وهى بتحبك كمان
مازن كان هيطير من الفرحة اوى وقالها سارة يارهوفتى دى واحد صاحبى فى حد يحب صاحبه بحبك انتى يامجنونة
رهف :انا كنت بغير اوى لما تاخدها وتمشي كنت بقول لنفسي انى مش من حقى انى اغير لانكم بتحبوا بعض
مازن فرح اوى واخدرهف لمكان هو بيحبه جدا وروحها البيت وراح بيته وهو فرحان جدا واتصل على سلمى عشان يلغى ميعادهم اليوم ده وانهم يتقابلوا بكرة

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#310

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

كان مازن فرحان جدا ورهف كانت هتطير من الفرحة وروحت وطلعت غرفتها على طول وصلت وقعدت تفكر فى مازن اما مازن بقه فصلى ومسك التليفون وفتح رسايل هند ومسحها حتى قبل مايقراها ومسح رقم هند من تليفونه واتصل على رهف الى ردت قبل حتى مايسمع جرس والى خلاه يضحك طب ماتيجوا نقعد معاهم ونشوف الرومانسية يلا
مازن:هههههه حبيبتى حاسة انى هتصل ولاايه
رهف:هو انا اتصلت ولاانت
مازن:بضحك اكتر لاانا بس ملحقتش حتى اسمع الجرس
رهف:بكسوف اصل انا كنت بتصل عامل ايه
مازن:حاف كدة
رهف بضحك:ههههههه لابالجبنة هههههه عسل
مازن:حبيبتى الى عسل
رهف:احم احم مقلتش انت عامل ايه
مازن وهو بيضحك الحمدلله ياروحى شوفتى بقه انا مش بخيل ازاى
رهف:هههههههه يعنى انا بخيلة
مازن:وهو سرحان بحبك يارهوفة قلبى
رهف:بكسوف وانا مش كمان وتضحك
مازن:كدة يعنى طب انا زعلان
رهف:حق عليا ياميزو
مازن: الله اكبر قلتيها تانى اخيرا كنت هموت واسمعها منك تانى قوليها بقه تانى
رهف :هى ايه دى
مازن:والله هزعل لومقولتيش الكلمة دى تانى
رهف:انهى كلمة بحبك ولاميزو
مازن:قلبى الاتنين مرة واحدة كدة انا هيغمى عليا
رهف:سلامة قلبك ياحبيبى
مازن :أزغرط ولااعمل ايه ههههه بحبك يااحلى حاجة فى دنيتى
رهف وهى بتضحك :بحبك ياميزو
مازن:ربنا يخليكى ليا يارب ومنحرمش منكى بس تعالى هنا يابت ياحبيبتى انتى انتى مش بتذاكرى ليه
رهف:احم احم انا بذاكر بس النهاردة اجازة
مازن: عايزكى تنجحى عشان تفرحينى مش تقولى مازن لهانى عن المذاكرة ايوة بس كدة انا بقولك اهو
رهف:هههههه حاضر
مازن:يخليكى ليا ياروحى ويحضر لكى كل خير صحيح سلمى طلبت منى انى اخدك انتى وسارة معانا وهى بتحضر حاجتها
رهف:اوك قلت لسارة ولالا
مازن:لا لسة انا نسيتها اصلا
بس هتصل بيها دلوقت واتصل بالبت سلمى واكلمك تانى ياحبيبى اوك
رهف:اوك مع السلامة
مازن:بردو حاف كدة عموما ماشي ياروحى مع السلامة بحبك
رهف اتكسفت وقفلت وسرحت فى دنيا الحب ومازن اتصل على سلمى وقالت له انها نامت براحتها وممكن ينزلوا دلوقت وهو قالها خلاص هشوف سارة فاضية ولالا وارد عليكى
وبالفعل اتصل بسارة وسالها وقالت له ان موراهاش حاجة واتفقوا انهم ينزلوا وقالت له انها هتقول لرهف
لكنه طبعا مكانش ينفع ميتصلش بيها واتصل بيها وقام جهز واتشيك وراح اخد البنات سارة ورهف وراح لبيت سلمى وراحوا يشتروا الحاجة وكانوا طول الطريق فرحانين وبيضحكوا
وانتهى اليوم على خير ومازن روح البنات واتفقوا انهم يروحوا يناموا عشان يصحوا بدرى ونزلت سارة ورهف من العربية ومازن اخد سلمى عشان يروحها لكن جات له رسالة هو افتكر انها من هند فمفتحهاش واما روح البيت لقى رسالة تانية ودى فعلا كانت من هند وهو بيفتح لقى ان رهف هى الى بعتت له الرسالة الاولانية وكانت كاتبة له كان يوم جميل اوى ربنا مايحرمنى منك اما تروح طمنى عليك وفعلا رن عليها واتاسف لها انه كان سايق وماخدش باله من الفون وقفل معاها عشان يناموا ونام مازن وصحى عشان يصلى الفجروقبل مايتوضى رن على رهف عشان يصحيها عشان تصلى الفجر لكنه اتفاجا برسالة منها بتقوله أسأل الله ان يجعلك خير لى ويجعلنى خيرا لك مازن استغرب حس ان الرسالة كبيرة اوى على بنوتة صغيرة كدة راح صلى واما خلص بعت لها رسالة وقالها اللهم اجمعنا فى حبك واجعلنا زوجين صالحين
وكلم مازن سلمى وسارة عشان يجهزوا واتصل عشان يصبح على حبيبته ويخليها تجهز ونزل معاهم لكن حصل حاجة غريبة هتغير مجرى القصة خالص ياترى ايه
نزل مازن مع البنات وكان الطريق كله ضحك وهزار لكن فجأة جات رسالة لسارة خلت ملامحها اتغيرت وكانت بتعيط بسرعة مازن اخدها وطلب من البنات يكملوا شوبنج وراحوا للعربية مازن حاول يهديها لكنه مفهمش حاجة وكمان مقدرش يشوف الرسالة فهداها لحد ماهديت خالص وقالت له ان واحد صاحب حبيبها بعت لها رسالة انه عمل حادثة مازن زعق لسارة وقالها فوقى من الى انتى فيه ده واحد صاحبه واشتغالات ايه ده عايز يشتغلك طب اساليه فى مستشفى ايه واحنا نروح ونتاكد سارة قالت له هو مش فى مصر هو فى اليونان مازن حس لاول مرة انه عاجز هدى سارة وقالها تقول للبنات ان واحدة صاحبتها عملت حادثة وانهم راحوا شافوها وبالفعل اخدمازن السيارة ولف واتصل شاف البنات خلصوا ولالا وقالهم انه عشردقايق ويكون عندهم ورجع وكان مركز مع سارة جدالدرجة خلت رهف حست ان مازن كان بيطاوعها بس عشان يعرف كانت بتكلم مين وزعلت وخلصوا وراحوا للصالون الى هتجهز فيه سلمى والبنات واتفقوا انهم يروحوا اليوم التانى وروح البنات سارة حاولت تظهر انها بتضحك عشان محدش يلاحظ عليها حاجة لكن رهف الى كانت فعلا باين عليها الزعل مازن لما روح كان هيتجنن مش عارف يعمل ايه عشان خاطر سارة ونسي ان رهف هتزعل لما مايتصلش مازن قعد يفكر كتير لحد مانام ومحسش بحاجة لكن الاجواء كانت مختلفة عندسارة ورهف رهف كانت زعلانة وبتعيط وزاد زعلها لما مازن طنشها فقررت انها تنساه وقامت راحت لمحمود عشان تهزر وتطلع من مودها لكن سارة كانت بتحاول تتصل بحبيبها وهتموت وتطمن عليه واخيرا حبيبها رد وطمنها انه بخير وانهم هيتقابلوا فى ميعادهم سارة اتطمنت وقامت صلت وشكرت ربنا واتصلت بمازن كتير عشان تطمنه لانها عارفة انه هيقلق عليها لكنه ماردش فعرفت انه نام فبعتت له رسالة ابقه كلمنى ضرورى ونامت وصحيت على صوت رهف بتقولها يلا ياسارة عشان منتاخرش على سلمى انتى نسيتى ان بكرة ليلة الحنا قومى ياكسلانة سارة قامت وهى فرحانة جدا لكن فرحها ده خلى رهف كانت هتعيط لان شكها اتاكدرهف كانت مفكرة ان مازن بيضحك عليها وانه كان بيستغلها سارة كانت بتكلم رهف وتقولها سرحانة فى ايه يارهوفتى رهف قالت لها ها مفيش ياسارسورتى يلا عشان سلمى وهنا رن تليفون سارة وكان مازن فردت بسرعة وهى فرحانة صباح الورد ياقمر رهف سابت الغرفة وجريت على اوضتها وعيطت وغيرت ومسكت نفسها وخرجت وكان مازن وصل تحت واما شاف سارة اتلهى معاها ورهف كانت هتموت وركبوا ورهف كانت حاطة سماعات فى ودنها وبتبص من شباك العربية اما وصلوا عند بيت سلمى سارة قالت لمازن انا هطلع اجيبها وقالت لرهف تيجى معايا لكن رهف مسمعتهاش فجريت لسلمى وهنا مازن كان بيكلم رهف وهى بردو مش سامعة فقام طلع لورا وشال السماعة من ودنها وقالها بعصبية انا بكلمك يارهف رهف طنشته وقالت له لوسمحت مسمحلكش تكلمنى كدة مازن اتضايق وقام قعد قدام تانى وهو بيفكر يعمل ايه وهو عمل ايه وهنا كانت سلمى وسارة نزلوا وبيضحكوا وراحوا البنات عشان صالون التجميل لكن محمود كان بيظبط غرفته الخاصة وبيغير الديكور عشان سلمى واتصل على سلمى عشان يسالها عن حاجات لكنها مارديتش وكذلك سارة فتصل على رهف والى ردت بسرعة وكانت صوتها على وشك انها تنفجر بالعياط محمود حس بيها وسالها فرهف قالت له يجى ياخدها وفعلا محمود جه اخدها واول ماشافته حضنته وعيطت صعبت على محمود اوى وهنا مازن اخد باله وراح لهم وكان ملهوف على رهف وبيسالها ايه يارهف حصل ايه وانت يامحمود ايه جابك رهف مارديتش فمحمود استاذن مازن
مازن اخد باله وراح لهم وكان ملهوف على رهف وبيسالها ايه يارهف حصل ايه وانت يامحمود ايه جابك رهف مارديتش فمحمود استاذن مازن واخد رهف وركبوا العربية ومشي محمود وساب مازن هيموت من القلق وفى العربية محمود حاول انه يفهم من رهف فى ايه بس هى كانت منهارة وسالها تحب تروح فين فطلبت انه يرجعها البيت وبالفعل رجعوا على البيت وطلعت رهف غرفتها من غير ماحد ياخدباله ومحمود رجع يكمل شغله لكن الاحوال فى صالون التجميل كانت مرحة جدا كانت سلمى وسارة فرحانين لدرجة انهم نسيوا رهف مفتكروهاش غير امامازن طلب سلمى سالها حصل ايه لرهف وحكى لها كل حاجة وهنا سلمى اتضايقت وقالت لسارة وقالت ان رهف بتحب تلفت الانتباه وسارة فعلا اكدت كلامها وحكت لها عن موقف مازن امااغمى عليه ولهفة ريم واسلام عليها سلمى كانت متضايقة وقعدت تجيب سيرة رهف بطريقة مش لطيفة خالص وسارة سكتت مقالتش لسلمى حاجة نرجع بقه لرهف والى اترمت على السرير وهى بتبكى لكن جات لها رسالة من مازن لكنها اماقريتها بكت اكتر
طب ماتيجوا ندخل ف الاحداث اكتر تعالوا
المشهد رهف نايمة بتبكى على سريرها الضوء خافت الموبيل جنب رهف على السرير وفجأة تيجى رسالة من مازن وهى

اناعارف انى لواتصلت مش هترد عليا زى ماعملتى براحتك يارهف انا مش عارف حصل ايه ياريت تطمنينى عليكى
رهف صعبت عليها نفسها اكتر وقالت لسه فاكرنى عيلة وبيضحك عليا مش لازم ابين له انى ضعيفة انا هبعت له رسالة وبعتت له
انا الحمدلله كويسة بس تعبت شوية
وهنا رد عليها مازن بلهفة باينة من كلامه
الف سلامة عليكى ياروحى مالكى فيكى ايه طمنينى طب ليه مش قلتى لى انتى نسيتى انى دكتور
ردت رهف عليه
ليت كل الاوجاع يستطيع الطبيب ان يضمدها احيانا يجب ان يترك الجرح لتضمده الايام
مازن استغرب وحس قلبه وجعه ورد
اذا هو ليس بتعب جسمانى لكن مش شايفة انكى لسة صغيرة على حكاية الاوجاع دى
رهف حست ان مازن استفزها ردت عليه
ليس للحب عمر ولاالقلوب تقاس بعمر اصحابها
وقفلت موبايلها وبكت اكتر لحد ماراحت فى النوم
نرجع بقه لمازن والبنات الى خلصوا ونزلوا لقوا مازن متعصب جدا ومتضايق وحصل بينهم حوار تعالوا نتابعوا
مازن:خلصتوا
سارة:اه خلصنا مالك
سلمى:اكيد متضايق من المستفزة رهف
مازن:اتلمى ياسلمى ومتجيبيش سيرة حد مش موجود
سارة:مالك يامازن متعصب كدة ليه
مازن:مفيش ياابلة سارة
سارة وسلمى فى نفس واحد:براحتك روحنا يلا
مازن:لم يتمالك اعصابه ومتكلمش مع البنات طول الطريق روح سلمى الاول واخدسارة روحها وروح على بيته لكنه كان حاسس بجرح كبير صلى ونام وصحى تانى يوم والى كان يوم الحنة واتصل بسلمى عشان يعتذرلها عن اسلوبه واتصل كمان بسارة واعتذلها واتصل برهف اكتر من مرة لكن تليفونها مغلق
ترتيبات كتير هتحصل اليوم ده وفى اكتر من مفاجأة انتظرونى


إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#311

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

مازن اتصل بسلمى وسارة واعتذرلهم واتصل على رهف لقى تليفونها مقفول فقام لبس ونزل لبيت سارة ورهف عشان ياخدهم عن سلمى عشان ادامهم يوم طويل تعالوا بقه ندخل نشوف مازن من لحظة وصوله ايه الى حصل دخل مازن البيت فقابله محمود واخده برة البيت عشان يكلمه لكن سارة قاطعته وقالت لمودى رايح فين ياعريس قالها هرتب شوية حاجات مع مازن خرجوا الاتنين للحديقة وال كانت شبه القصر بعدشغل محمودفيها عشان ليلة الحنة مازن انبهر
مازن :ايه الجمال ده يامحمود ماشاء الله مين الى عمل ده كله
محمود:انا ايه رايك
مازن:تحفة يابنى دى سلمى هتجنن
محمود:بمناسبة الكلام عن سلمى ان شاء الله انا هروح دلوقت اجيب ماما من البيت عشان تقعدمعانا هى رتبت كل حاجة وانا عرفتها المفاجأة وهى فرحت جدا
مازن:مفاجأة ايه هوانااخر من يعلم
محمود:ههههههه ياسيدى ابدا كل مافى الامر ان بابا قالى ان انا وسلمى هنكون لوحدنا لمدة 45يوم حول العالم
مازن :ربنا يسعدكم يارب اسيبك بقه واروح اشوف رهف وسارة
محمود:صحيح يامازن متعرفش حصل ايه لرهف امباراح
مازن:لايامحمود بس هحاول اعرف
وساب مازن محمود ودخل البيت تانى ولقى سارة ورهف بيتكلموا واما لمحوه سكتوا
مازن:صباح الخير يارهف مالك حصل ايه امبارح
رهف :صباح النور تعبت شوية واضح ان القولون تاعبنى
سارة :انتى هتضحكى علينا يارهف قولى مالكى
رهف :ايه ياسارة فى ايه
سارة :فى ان امباراح فاتتك حاجات كتير وكدة انتى هتاخرينا النهاردة
مازن :وايه يعنى ياسارة انا هستناها كدة كدة محمودهيجى عشان ياخد سلمى وانتى روحى معاهم
سارة :اوك يلابينا عشان منتاخرش وجريت وسابت رهف ومازن
مازن :انا مش عارف انا عملت ايه عشان ده كله يحصل
رهف:مفيش حاجة وخدبالك مودى بيبص علينا وسابته وجريت لمودى والى حضنها وقعديدوخها وهى بتضحك
مازن على قدماكان غيران على قدماضحك لبراءة رهف
ونادا على رهف وركبوا العربية وراحوا لسلمى
سلمى نزلت ولما شافت رهف حضنتها وقعدت تبوس فيها سارة استغربت
وسالت سلمى بصوت واطى فى ايه
سلمى :رهف كانت فعلا تعبانة امباراح ياسارة
الف سلامة عليكى يارهوفة قلبى
رهف سمعت كلمة رهوفة قلبى وافتكرت امامازن كان بيكلمها وضحكت
سلمى وسارة نزلوا بسرعة من العربية وطلعوا للصالون وبدأت الكوافيرة تعمل لهم ماسكات ومانيكير وكمان شعرهم سارة رفضت انها تلون شعرها لان العروسة بس الى المفروض تبان ايه طب رهف راحت فين مازن اخدرهف عشان يجيبوا عصاير حاجات عشان البنات وفى العربية الجو كان صامت خالص لكن مازن قرر انه يشوف رهف مالها لكن الحظ مساعدوش رهف جالها تليفون وقعدت تتكلم وكانوا اصحابها بتعزمهم على الفرح وفضلت تتكلم معاهم مازن نزل جاب الحاجة ورجع وهى لسة بتتكلم لكنه سمع اسم ولد طب ماتيجوا نشوف
رهف :بجدمحمدمش مصدقة انتى بتكلمى جد طب لازم يجى النهاردة وحشنى اوى الفاشل ده مازنبعصبية:ممكن ياانسة رهف تخلصى
رهف:بعصبية اكتر طب سلام دلوقتى ياحبى ايه يامازن فى حاجة حصلت
مازن:لاخالص سيادتك شايفة ان فى حاجة محمد ووحشنى مفيش اى حاجة يلا انزلى
رهف :اوك دى حياتى وانا حرة فيها واخدت الحاجة ونزلت وطلعت الصالون وهنا قابلتها واحدة شغالة واخدتها بسرعة عشان تجهزها البنات كانوا متفقين ان كل واحدة تلبس براحتها يعنى مش شرط الوان معينة فقامت سلمى لبست فستانها والى اختارته
والى خلاها ملكة حقيقية مع المكياج لكنها ماحبيتش انها تغير لون شعرها عشان يبقى ليها طلة مميزة يوم الفرح سلمى كانت جميلة جدا بعد ملبست الفستان ولى خلى نقوشات الحنة الرقيقة فى جسمها تظهر بشكل راقى جدا وانثوى والكوافير ة رفعت لها شعرها بطريقة فوضوية خلابة وحطت لها الاكسسوارات الى تليق مع طقم الالماس الى سلمى لبساه
اماسارة والى رسمت الحنة على ايديها وعملت تاتوه بسيط من الحنة على كتفها عشان فستانها والى كان سيمبل جدا لكنه خلاها قمر14


الكوافيرة خلت شعر سارة سايب وزينته بسيط لان شعرها لانه اشقر مش محتاج غير انه يظهر بلمعته وطوله

سارة وسلمى خلصوا واتصلوا على مازن عشان يوصلهم لان الساعة كانت حوالى 7مازن اتصل على محمود والى كان مشغول جدا مع عاصم والده بيظبطوا كل حاجة وكانوا خلاص خلصوا تقريبا ومحمود رد على مازن وقاله انه قدامه ساعة وانه يجيب البنات وهو هيقابله فى مكان قريب من البيت وانه يتاخر وساله عن سلمى ومازن قاله انه فعلا مشافهاش محمود اتحايل على مازن يقوله لون فستان سلمى كان مفكر سلمى مخبية عليه هو بس لانه العريس مازن اكدله انه ميعرفش ووعده انه لمايشوفها هيبعت له رسالة وقفولا مع بعض ومازن اتصل على سارة كان تليفونها مشغول اتصل على سلمى ردت طلب منها انهم ينزلوا فنزلت سلمى لوحدها فسال عن رهف وسارة سلمى قالت ان رهف لسة مخلصتش وسارة هتستنى معاها مازن اتضايق لان كان نفسه يبقى لوحده مع رهف واخد سلمى للمكان الى اتفق عليه هو ومحمود
كفاية كدة بقه هكمل بعدين لما الاقى ردود كتير وتشجيع

مازن اتضايق لان كان نفسه يبقى لوحده مع رهف واخد سلمى للمكان الى اتفق عليه هو ومحمودوالى اتفاجات بيه جايب لها بوكيه ورد لون فستانها تعالوا بقه نشوف الرومانسية الى بجد
وصلت سلمى ونزلت لقت محمود واقف وايده وراء ضهره استغربت وفضلت واقفة مكانها محمود اتقدم منها بكل رقة وجنتلة وقدم لها الورد الى فرحت بيه اوى زى الطفلة فى فرحتها بلعبة جديدة لكن محمود اخد البوكيه من ايديها وحطه على العربية ومسك ايديها باسها وباسها من راسها وقالها انابحسد نفسي عليكى ربنا مايحرمنى منكى يارب سلمى فرحت اكتر وحضنته وهنا مازن قاطعهم احم احم نحن هنا سلمى اتكسفت ومحمود استاذنها ثوانى وجرى وراء مازن عشان رخامته وقعدوا يضحكوا مازن وصى محمود على سلمى ووصى سلمى كمان وهنا محمود اخدسلمى فى العربية بتاعته وبسرعة راح على البيت فرحان بعروسته دخلها لوالدته ووالدتها الى كانوا فرحانين بيها جدا جدا وكمان نسيوا سارة ورهف لكن مازن ركب ععربيته ورجع على شقته غير هدومه ولبس بدلة شيك جدا ورجع للبنات بسرعة مع انه كان نفسه يكون هو ورهف لوحدهم مازن اتصل على رهف والى ردت عليه وقالت له جدقيقتين وهكون عندك وسالها عن سارة رهف اتضايقت لكن مابينتش وقالت له ان سارة نزلت من حوالى نص ساعة مازن قالها راحت فين رهف ردت بعصبية اسالها هى
نيجى بقه لرهف الملاك رهف كانت لابسة فستان قصير لونه بينك مارسمتش حنة غير على كتفها وعلى ايدواحدة بس وكانت لابسة مجموعة اكسسوارات ناعمة جدا وشعرها كان سايب على كتف واحد بس الميك اب كان عبارة عن بلاشر بينك خفيف جدا ورسمة عيونها كانت جميلة جدا وبسيطة جدا لكنها كانت ظاهرة عينيها بطريقة فاتنة كانت عبارة عن ملاك فى كل حاجة مازن كان بيحاول يتصل بسارة وتيلفونها كان مش بيجمع لكنه وقع تليفونه لماشاف رهف نازلة من الصالون شاف برنسيسة قام بسرعة من مكانه وفتح لها الباب وهو منبهر بجمالها ولسانه مش عارف ينطق يقول ايه ركبت رهف وركب مازن وشغل العربية وهو سرحان فى مخيلته لكن رهف سالته مش هنستنى سارة مازن رد بتلقائية انانفسي اكون انا وانتى لوحدنا فى الدنياكلها مستكترة عليا الكام دقيقة دول رهف اتكسفت خدودها احمرت من الكسوف والى زادمن جمالها اكتر مازن وقف العربية واخد ايد رهف الرقيقة وباسها وقال لها انامعرفش انا غلطت فى حقك فى ايه لكن اتمنى انك تسامحينى على كل حاجة رهف مسكت نفسها بالعافية عشان الميك اب مش يبوظ ومسكت تليفونها وكانت بتلعب فيه مازن كان بيتخيل نفسه وحياته مع رهف وايه ممكن يحصله لو مكملش معاها حياته وبسرعة جدا وصلوا مازن نزل بسرعة وفتح لرهف الباب واخد ايدها وحطها فى ايده عشان يدخلها كان فرحان اوى وهى مأنجشاه لكن رامى اخو رهف شافها وراح لهم بسرعة وحضنها وقعد يمدح فيها ومازن ياكدعلى كلامه وده خلى رهف اتكسفت اكتر رامى سال عن سارة رهف قالت له جالها تليفون نزلت بسرعة رامى استغرب لكن مازن فهم هى راحت فين رامى قعديهزر مع مازن ويقوله انما انت مش لاحظ ياعم مازن انك مأنجش اختى وانا واقف مازن قاله طب هو انا ممكن اطلب ايد اختك عشان أنجشها براحتى رامى قاله ده بعينك ههههه على اساس ان مازن بيهزر لكن مازن كان قاصد الى بيقوله رامى اخد اخته دخلها والى محمود اول ماشافها راح حاضنها مازن قاله يابنى ادم انت مش مكفياك واحدة الكل ضحكوا لكن الغريب ان سلمى كمان قامت حضنت رهف وقعدت تغازل فيها مازن سابهم وطلع برة حس ان محدش هياخدباله لومشي لان الكل مندمجين مع رهف لكن رهف نفسها كانت واخدة بالها ريم دورت على مازن وخرجت لقيته ماسك الفون ومتعصب شدت التليفون لقيته بيكلم سارة وتليفونها مقفول بقه هى سارة بقه الى واخداك مننا طب ياسيدى ربنا يهنيكم مازن قاطعها وقالها سارة دى اختى واحدصاحبى يارهف فى حدبيحب واحدصاحبه يارهوفتى ريم ضحكت ضحكة هادية وقالت له بس انا مش رهوفة ياحبيبى مازن فاق وحضن اخته وقالها ايوة ياريم انا بحب رهف اوى ريم حضنته اوى وقالت له بلاش رهف يامازن رهف لسة صغيرة مازن اتضايق لكنه ماردش لان سارة كانت بتتصل بيه ردبسرعة وعصبية:ممكن اعرف انتى فين بسرعة
سارة :ههههههههه انا مع حبيبى مش انت كان نفسك تقابله يامازن تعالى ل برة امشي شوية بالعربية هتلاقينى
وبسرعة مازن ركب عربيته لكنه اتفاجأبرهف بتفتح الباب وبتقوله رايح فين
مازن ردعليها بعصبية معلش يارهف سيبينى دلوقتى رهف سابته ودخلت لان الليلة كانت ابتدت هى فكرت ان مازن متعصب عشان سارة وده ضايقها اكتر ياعينى عليك يامازن يابنى متاخدفى الرجلين دايما
هههههههه انتظرونى

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#312

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

مازن كلم رهف بعصبية وهى سابته ودخلت وهو راح عشان يشوف سارة وازاى سابت فرح اخوها عشان حبيبها مازن راح مكان ماسارة قالت له لكنه اتفاجأبيها هى لوحدها واتعصب عليها انها فى مكان زى ده لوحدها وبلبسها ده لكنه اتفاجأبرامى ايه ده بقه ايه الحكاية طب ماتيجو ندخل نشوف اكتر المشهد بنزينة على الطريق بعيدة قليلا عن منزل عاصم ومحمد سارة واقفة برة لوحدها مازن وصل لقاها لوحدها حصل بينهم الحوار التالى
مازن:انتى ايه موقفكى هنا
سارة مش انا قلت لك
مازن:قولتى ايه وهوفين ساعة البيه الغامض بسلامته
سارة :يامازن اهدا شوية عشان افهمك
وهنا قاطعه صوت رامى وهوبيقوله ايه ياجماعة فى ايه ايه يامازن جابك هنا فى ايه ياسارة
مازن اتصدم وفرح واستغرب وكان مذهول وبص لرامى وسارة انتم بتهزروا ولابتستعبطونى رام استغرب اكتر وبص لسارة فى ايه ياسارة ايه جاب مازن هنا ويقصد ايه
سارة :انت يارامى ايه جابك هنا
مازن:ههههههههه انامش فاهم حاجة لكن قاطعهم صوت مش غريب على مازن لكن سارة ورامى حافظينه كويس
مصطفى :انا هفهمك ياميزو وانت ياولا يارامى وانتى كمان ياسارسورتى
سارة اسبهلت ورامى جر على مصطفى وحضنه ومازن كان واقف مش مصد نفسه
هههههههههه حلو الجو ده هههههههههه
المهم مين مصطفى ده بقه
مصطفى:هو اخورامى ورهف الاكبرلكن مش من نفس الام عمره من عمر مازن ومحمود مسافر بقاله 15سنة مع جده والده مامته الله يرحمهااستراليا كان بيتعلم هناك واتولى شغل جده بعدوفاته بينزل مصر ف شغل لكنها بتبقى زيارات قصيرة اطولها 24ساعة كان بيقابل رام اخوه كتير رهف كلمته كتير وكانوا بيتواصلوا من على النت كتير لكنه مقابلهاش محمدعودهم انهم اخوات ويمكن رامى ورهف ميعرفوش ان مصطفى ليه ام متوفيه حنين بتحب مصطف جدا وكانت بتسافر له لانه ابن اختها الكبيرة سهام نرجع بقه مشهدنا
رامى جرى على مصطفى وحضنه
رامى: مصطفى حبيبي وحشتنى موت
مصطفى :انت ال وحشتنى اكتر ياروما والله ههههههه استنى بقه عشان الدنيا متخبطة
مازن:مصطفى محمد يااااااااااااااه عاش من شافك ياولا وحضن مصطفى
سارة كانت واقفة مستغربة ههههههههه ياعينى عليكى يابنتى
سارة:بس بس انت مين بالظبط وهماعرفوك منين ايه يامازن
مازن:هو ده بقه حبيبك
سارة:اه بس مش فاهمة حاجة
رامى مستغرب يابن الايه يامصطفى انت معرفتهاش انت مين
مصطفى :لايارامى هى ماديتنيش فرصة
مازن:انت نازل عشان الفرح ولاناويت تقعدمعانا
مصطفى :لاخلاص اناصفيت حساباتى هناك وجيت عشان خاطر حبيبتى
سارة :يعنى انت ابن عمى غريبة مشوفتكش قبل كدة
رام قالها خلاص ياسارة هحكى لكى بس بعدين يلابقه عشان كدة شكلنا وحش كلنا سبنا محمود فى ليلة زى دى يلابسرعة
مصطفى:رامى حاول تدخلنى من غير ماحديشوفنى عايز اظهرفجأة
رامى:اوك ياحبيبي يلا
مازن استريح لماعرف حبيب سارة لكنه متشوق يعرف ازاى وصلوا لبعض لكن رهف جات على باله وافتكر انه اتكلم معاها بعصبية فرجع بعربيته بسرعة عشان يظبط الجو عشان مصطفى وكمان يصالح رهف
الجو بقه
مازن دخل الكل سأل عن سارة قالهم جاية حالا مع رامى والى قاطعهم جينا يلا بقه كله على الفرح بعدين مودى يزعل الكل ضحك مازن خرج وقعد يدور على رهف والى لقاها واقفة مع ولدين وبنوتة جميلة لكن شكلهم اجانب وافتكر مكالمتها ومحمد الى جابت سيرته وراح لهم بسرعة عشان يعرف مين دول
مازن:رهوفة قلبى عاملة ايه
رهف:اهلا يامازن اعرفكم ياجماعة مازن وسكتت
مازن : اهلا ياجماعة انا مازن اخو ريم مرات اسلام
الجماعة الى مع رهف :اهلا يامازن
رهف :اعرفك يامازن محمد ويوسف وتوتة فاطمة ولاد خالى
مازن قلبه استريح فجأة وضحك اهلا وسهلا بيكم استاذنكم اخد رهف منكم ثوانى
واخدها وبعدشوية وقالها تعرفى انى كنت هموت من الغيرة لمالقيتك واقفة معاهم وغيرت اكتر لماقولتى محمد
رهف:دول ولاد خالى وانا سبق وقلت لك انا مش بعمل حاجة غلط
مازن:اوك ياروحى انا اسف على طريقتى معاك لكنى كنت مستعجل عشان فى مفاجأة هتعرفيها دلوقت رهف كانت لسة هترد لكنها شافت مصطفى وجريت عليه
مازن :استغربها وقعديضحك ويقول والله عال او كنت بغير من محمود دلوقت عندى العيلة كلها
رهف صاصا حبيبى وحشتنى موت
مصطفى:رهوفة قلبى وروحى وعمرى وحشتينى يابت ايه الحلاوة دى رهف اتكسفت
مازن كان جه وقالها ايه رايكى بقه
رهف من فرحتها وعدم وعيها جريت حضنت مازن وباسته من خده
مازن اسبهل وفرح وحمد ربنا ان محدش اخدباله لان الكل كان متجمع حوالين مصطفى
انتظروتنى بقه


مازن كان فرحان اوى لانه اتاكد ان رهف بتحبه وكان واقف سرحان لقى موبايله بيرن وجات له رسالة فتحها لقاها من رهف بتقوله بجد احلى مفاجأة وبالمناسبة انت النهاردة زى القمر مازن وشه احمر من الفرحة وكمان انه نسي يقول لرهف قد ايه هى جميلة وهنا لقى مصطفى بيضحك وبيقوله مالك ياميزو مازن اتلخبط وقاله مافيش يادرش وحط تليفونه فى جيبه مصطفى قال لمازن ان سارة قالت له ان مازن كان بيطمن عليها وعايز يقابل حبيبها مازن قاله يابنى ده الواجب مصطفى قاله انت طول عمرك يامازن وانت ابن حلال وهتبقى جامد لوقلت لسارة متجيبش سيرة لحد الا اما اجهز نفسي مازن قاله انت قديم اوى انا فعلا قلت لها مصطفى فرح وقال لمازن ايه يابنى مش ناوى تفرحنا بيك ولاايه
مازن قاله قريب اوى وكويس انك انت الى قلت انا عايز احكيلك على موضوع كدة مصطفى قاله اوك وهنا جات رهف واتعلقت فى رقبة اخوها مصطفى واخدته عشان تتصور معاه مازن كان مركز مع رهف اوى مصطفى اخدباله وضحك ووشوش اخته وبصوا لمازن الى كان بيكتب رسالة ومش مركز غير فى التليفون الكل كان فرحان جدا

مازن كان بيكتب رسالة ومش مركز غير فى التليفون الكل كان فرحان جدا لسلمى ومحمود وزادت فرحتهم بمصطفى اليوم خلص على خير مصطفى راح مع مازن عشان يبات عنده عشان كان كل الاهل فى بيت ام محمود عشان الفرح والى اعترضوا لكنه قالهم انه لازم يروح عشان كل حاجته هناك وفعلا روح مازن ومعاه مصطفى مازن كان بيفكر انه يقول لمصطفى لكنه مش عارف رد فعله ايه وكان سرحان وهنا مصطفى قاطع مازن وقاله انت قلت لى انى كويس انى انا الى فتحت الموضوع هو فى حاجة ولاايه ماتحكى مازن قاله طب استنى بس اشبع منك وبعدين اقرفك بمواضيعى مصطفى ضحك لكن مازن استاذنه عشان يصلى مصطفى استعجب لمازن وقاله يابنى العشاء كانت قبل الفرح انت ليه اخرتها مازن ضحك وقاله انا مش هصلى العشا لكنى هصلى شكر لربنا لانى النهاردة لقيت حياتى الى نقصانى مصطفى يمثل الغرور مكنتش اعرف انك بتحبنى ياميزو مازن سمع الدلع بتاعه الى محدش بينده له بيه غير رهف وسرح ومرة تانية مصطفى فوقه وقاله روح صلى مازن صلى ورجع لمصطفى وكان اتشجع بعدالصلاة ونوى انه يقول لمصطفى على حبه لرهف تعالوانشوف بقه حصل ايه
مازن:مصطفى ممكن نتكلم شوية بس اتمنى ان علاقتنا ماتتأثرش بالحوار ده
مصطفى:اكيد يامازن وانا هقصر عليك المسافة كتير
مازن:ازاى يعنى مش فاهم
مصطفى:انت ناوى على ايه مع رهف
مازن مسبهل :يعنى ايه
مصطفى ضاحكا من ملامح وجه مازن المتغيرة :هههههههه رهف حكت لى عن كل حاجة بس انا حابب اسمع منك انت
مازن:قالت لك ايه عنى
مصطفى :يابنى احكى انت الاول
مازن:انا بحب رهف يادرش ونفسي اكمل عمرى معاها لكنها متغيرة بقالها كام يوم ومكنتش واثق من حبها ليا غير النهاردة
مصطفى :ههههههههه انا عارف هى مالها
مازن بلهفة:مالها
مصطفى :تدفع كام واقولك
مازن ضحك وقاله :اقدر اقولك انى انا مفتاح سارة
مصطفى :ههههه احنا هنقضيها مصالح
مازن :هههههههه سارة دى طيبة اوى وعلى نياتها رغم ان الى يشوفها يقول انها مغرورة
مصطفى :وده الى خلانى مجنون بيها
مازن:يلا بقه قول رهف مالها
مصطفى :رهف زعلانة من علاقتك مع سارة
مازن:بتغير يعنى
مصطفى :مقدرش اسميها غيرة لانها مفكرة انك بتلعب بيها انك بتحب سارة وامابتزعلوا بتتسلى برهف
مازن:ياحبيبتى يارهف تلاقى لماجات لهارسالة من صاحب حبيبها وانا اتلهفت على سارة بس لهفتى دى كانت من دافع انى معرفش الى هى بتحبه انا كنت حاسس انه مجرد شاب منحط بيلعب بيها
مصطفى :احم احم
مازن:سورى يادرش انا مكنتش اعرف انك انت
مصطفى :انا عارف يامازن والله بس محبيتش انى اقول لرهف انى بحب سارة لانها كانت هتزعل من سارة عشان مخبية عليها وسارة كانت هتعرفنى على حقيقتى
مازن:وايه الغلط انها تعرفك على حقيقتك
مصطفى لانى كنت مفكرها مغرورة وكنت بختبرها وبشوفها تنفع زوجة ولالا
مازن :طب والعمل
مصطفى :حاول تلطف الجو مع رهف لكن ماتجيبش سيرتى مع سارة ونام بقه عشان اسرق تليفونك واكلم سارة
مازن ضحك وبالفعل دخل نام ومصطفى اخد التليفون وكلم سارة وعرفها القصة كلها وطلب منها انها متجيبش سيرة وسارة وافقت وجه يوم الفرح والكل كان فرحان والبنات كانوا كلهم عرايس العريس راح اخد عروسته من صالون التجميل سلمى استغربت ان الكل كانوا بعربيتهم واستغربت اكتر لما لقت مازن ماشي من طريق مختلف عن طريق البيت وسالت محمود
هو مفيش فرح ولاايه
محمود اصبرى وهتعرفى
مازن وصل بيهم المطار ومحمود طلب من سلمى انها تنزل من العربية سلمى استغربت ونزلت لقت امها بتبوسها وتقولها ترجعى لى بالسلامة سلمى قالت لها الله يسلمك ياماما ايه ده هو فى ايه الكل ضحك وقالوا لسلمى على المفاجأة
انتظرونى بجزء قريبا جدا



إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#313

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

الجزء الجديد
سلمى أتفاجأت ان امها بتبوسها وبتقولها ترجعى لى بالسلامة ياحبيبتى والكل بيهنيهم وبيتمنوا لهم رحلة سعيدة وبصت لمحمود والى كان فطسان على نفسه من كتر الضحك وراح حضنها وقالها دى بقه مفاجأة باباوماما عشان فرحنا سلمى جريت على سوسن وعاصم وحضنتهم وقالت لهم ربنا يخليكم ليا يااحلى اب وام فى الدنيا وراحت لوالدتها وباست ايديها وراسها وودعتها ومشيوا الكل راح على بيت عاصم ومحمد لانهم اصروا على كدة وكملوا الفرح اتعشوا وسهروا لحد ماااطمنوا ان العرسان وصلوا بالسلامة تعالوا نروح نقعد معاهم
فى بيت عاصم ومحمد كان الكل فرحانين اتجمعوا على العشا وسهروا يضحكوا وهما بيفتكروا الاحداث من ساعة ما رجع محمود وفرحانين برجوع مصطفى وهنا قام محمد ووقف جنب مصطفى وحضنه وباسه وقال للجميع ياجماعة انامبسوط جدا جدا لان ربنا بيحبنا وانعم علينا بفرحتين فرح محمود وفرحة رجوع ابنى حبيبى لحضنى واحب اعرف الى ميعرفش ان مصطفى ابنى الكبير جده الله يرحمه كان اخده وهو صغير عشان يعلمه ويخليه ياخد الجنسية الاسترالية زيه الكل بارك رجوع مصطفى بالسلامة لكن مصطفى كان نفسه يعرف الكل انه بيحب سارة لكنه حب ان يكون لهم فرحة خاصة لكن طلعه من تفكيره توتة وهى بتتعلق فى رقبته وبتقولى هتوحشنى كتير ياصاصا
مصطفى حضنها وقالها خلاص ياتوتة خليكى هنا ونفضى لهم هناك
سارة كانت هتموت من الغيرة واتضايقت وكانت هتخرج من البيت لكن ارتاحت وقعدت لمالقت توتة بتقوله لكن وخطيبى اجيبه هنا ازاى هنا رهف دخلت فى الكلام ياجبانة ومتقوليش رهف من نفس عمر توتة فاطمة يعنى ضحكت توتة وقالت لها والله حبيت اعملها مفاجأة وبعدين يابنتى فرح مودى جه سهوة لكن هنا قام يوسف واخد رهف من ايدها وخرجوا مازن كان هيموت من الغيرة وحب يخرج وراهم لكن مصطفى وقفه وقاله مازن عايزك شوية مازن راح هو ومصطفى لمكتب والده واتكلموا كتير كان كلامهم عن مصطفى وانه حابب يقعد مع مازن وكدة مازن حب الفكرة اوى وقاله انه هيونسه وكدة وعشان كدة مصطفى اقترح ان مامة سلمى تقعد فى البيت الكبير على طول عشان تتسلى معاهم لكن مازن استغرب لما مصطفى قاله على فكرة يوسف متجوز ومعاه طفلة ومحمد كمان بيحب واحدة يعنى ماتقلقش من ولاد خالى يامازن
مازن قاله انت بتقول كدة ليه
فمصطفى قاله ان شكله كان باين انه غيران وخرجوا واستاذنوا انهم يروحوا رهف طلبت من سارة انها تنام معاها عشان الضيوف ياخدوا راحتهم وكدة سارة كانت شايفة انها فرصة عشان تبين لرهف حبها لاخوها
ورهف كانت شايفة انها فرصة عشان تجس نبض سارة من ناحية مازن
تعالوا ندخل نشوف بقه ايه الحوار الى داربينهم
المشهد
غرفة رهف البنتان على السرير يستعدون للنوم
رهف :سارة ممكن اسالك سؤال
سارة مبتسمة:حست ان رهف حست وقالت بسرعة اه يارهف بحبه وهو بيحبنى موت
رهف وعيونها ممتلئة بالدموع :اذا لما يكذب على لما ياسارة هل لانى طفلة هل استحق ان يلعب بى وبمشاعرى
سارةمستغربة : انتى تقصدى ايه ومين الى بتكلمى عنه
رهف ببكاء:مازن ياسارة انااحبه جدا وقالى لى انه يحبنى لكنه يعتبرنى طفلة يتسلى بها لن أسامحه ابدا وهنا رن هاتف سارة والتقطته رهف لترى ان المتصل هو مازن فتسكت وتبكى فى صمت لكن سارة تفهمت الموضوع وردت بكل فرح اهلا حبيبى عامل ايه وحشتنى جداجدا
مصطفى انتى اكتر ياروحى انتى فين دلوقتى
سارة:انانايمة جنب رهف
مصطفى:بلهفة وهى عارفة انكى بتكلمينى دلوقتى
سارة لاطبعا
مصطفى :وطبعا عارفة ان مازن الى بيكلمك ياريت تقولى لها ياسارة على كل حاجة واديهانى اكلمها هتلاقيها منهارة
سارة :بس يامصطفى التفتت رهف لسارة رهف::مصطفى من مع من تتحدثين ياسارة
سارة:اتحدث مع حبيبى
رهف:لكن مادخل اخى بذلك
سارة :انتى نسيتى انه عند مازن
رهف :اهااوك تصبحى على خير
لكن سارة قاطعتها :انابحب مصطفى يارهف وبموت فيه كمان وهو بردو اناكان قصدى على مصطفى مش مازن على فكرة
رهف منتفضة من مكانها :ايه انتى بتكلمى جد
من امتى وكنتى تعرفيه من امته وحبيتوا بعض امته
سارة ضحكت لان رهف ضحكت بسرعة
واديتها التليفون لكنها لقت مازن الى بيقول ايه ياحبيبتى
فرمت التليفون وعرفت ان سارة بتضحك عليها هى كمان ونامت وهناسارة اخدت التليفون وخرجت وقالت لمازن الى حصل وطلبت من مصطفى يجى ياخدهم عشان يتفاهموا لكن هتحصل حاجة غريبة جداجدا
انتظرونى فى المساء

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#314

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

فى انتظار الباقى يا حبى
إظهار التوقيع
توقيع : ندى ام
#315

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

جزء كمان دلوقتى
نامت سارة ورهف ومصحيوش غير المغرب لما تليفون رهف رن كان المتصل مازن ورهف قالت لسارة ترد وقامت دخلت الحمام كان المتصل مصطفى بيطمن على اخته لكن سارة الى ردت وسالته هيجى امته عشان يخرجوا لكنه قالها انه جاى وتجهز نفسها هى ورهف وسالت عن مازن قالها انه هيكون مشغول فى المستشفى
قامت سارة وخرجت للحمام وقابلت رهف رايحة لغرفتها فقالت لها طلب اخوها
وجهزت رهف وسارة كمان ونزلوا تحت ينتظروا مصطفى وهنا انبهرت مامة سلمى بسارة وانها عروسة زى القمر وانها بتتمنى لوكان عندها عريس ليها
فرهف قاطعتهم وناولت ام سلمى الى عايزاه لماقالت لها ليه ياطنط ربنا يخلى مازن عريس زى القمر وهى عروسة زى القمر ودخل هنا مصطفى واخد سلمى فى حضنه وقالها انا اسف جدا ياطنط لكن نأبك على شونة سارة دى حبيبتى انا وانا الى هتجوزها رهف استغربت زى الكل تمام وقعدمصطفى جنب سارة يشرحوا للكل ازاى اتعرفوا ورهف زعلت واستاذنت وطلعت سارة فكرت انها زعلت لانها خبت عليها لكن مصطفى لانه فاهم اخته قالها رهف زعلت لانها ظنت سوء فى مازن سيبيها لوحدها دلوقتى رهف كانت زعلانة وبعتت رسالة لمازن تقوله انا اسفة لكن حبى ليك وغيرتى عامونى
فلقت مازن بيتصل عليها لكن المفاجأة ان واحدة هنى الى ردت عليها وكلمتها خلت رهف رمت التليفون ونزلت وقررت تندمج مع اخوها وخطيبته وتنسي نفسها شوية ونزلت بتضحك وفكر مصطفى انها اتصالحت مع مازن وفاتح عمه انه يكتب كتابه على سارة ويتجوزوا بسرعة سارة حبت انها تستنى اخوها محمود لحد مايرجع لكن هى اتفاجات باخوها بيقولها تكتب الكتاب وتروح لهم هناك ويقضوا شهر العسل مع بعضهم وافق محمد وعاصم وتمت الخطوبة فى نفس اليوم مصطفى كان مرتب كل حاجة هو ومازن واتفقوا الكل ان الفرح يكون بعدها بيومين لان هما مش هيجهزوا حاجة وتم الزواج بالفعل سريعا ولم يتبقى فى المنزل سوى رهف ورامى مر اسبوعين ورهف منتبهة جدا لدراستها مفتحتش موبايلها ولامرة دخلت عليها ريم وطلبت منها موبايلها لان موبايلها ضاع وبتدورعليه فتحت ريم الموبايل وفتحت كل الرسايل الى مازن باعتها لرهف والى ماقريتهاش وبعدين اديتها الموبايل وقفلته رهف تانى وكملت مذاكرتها لان امتحاناتها كانت قربت ماذن كان بيطمن عليهامن بعيد لبعيد وكان عايز يقابلها لكن الفرصة ماسمحتش هند قدرت تخلى مازن يكلمها تانى من كتر زنها
انترونى بقه اعمل الاكل عشان زوجى مايجيش يقتلنى

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#316

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

جميييييييييل يا قمر
بانتظار المزيد

إظهار التوقيع
توقيع : فلسطين
#317

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

يسلموووووو يا قمر
فى انتظارك

إظهار التوقيع
توقيع : قصرالاحلام
#318

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

جميل يا عسل
برافو عليكى متتاخريش علينا

#319

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

جميييييييل يا نورا فى انتظارك
متغيبيش علينا

#320

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

جمييييييييل جدا بأنتظارك
إظهار التوقيع
توقيع : الاعلامية لينا
#321

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

بانتظارك بالمسا ياروحى
تسلم أناملك الحلوة اللى خطت لينا بعد طول غياب

إظهار التوقيع
توقيع : مايا علي
#322

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

جميل يا نورة
بانتظار الباقى يا قمر

إظهار التوقيع
توقيع : اسيرة الحب
#323

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

تسلم أناملك الحلوة ياااااااا قمرررررر
إظهار التوقيع
توقيع : nesrinaaa
#324

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

جميييييييييل يا قمر
بانتظار المزيد

إظهار التوقيع
توقيع : امل عثمان
#325

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

يسلمو يا قمر
إظهار التوقيع
توقيع : ام هنا
#326

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

تحفه يا قمر
إظهار التوقيع
توقيع : حبى الوحيد
#327

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

روووووووووووعة حبيبتي
في انتظارك

#328

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

قصة حلووووة يسلمو
#329

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

يسلمو ياقمر
إظهار التوقيع
توقيع : الملكة نفرتيتي
#330

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

رائع حبيبي
الله يسعد ايامك

إظهار التوقيع
توقيع : غرام18
#331

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

يتصفح الموضوع حالياً :8 (2 عدلات و 6زائرة)
غرام18, ‏رائعة

إظهار التوقيع
توقيع : غرام18
#332

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

تمت الخطوبة فى نفس اليوم مصطفى كان مرتب كل حاجة هو ومازن واتفقوا الكل ان الفرح يكون بعدها بيومين لان هما مش هيجهزوا حاجة وتم الزواج بالفعل سريعا ولم يتبقى فى المنزل سوى رهف ورامى مر اسبوعين ورهف منتبهة جدا لدراستها مفتحتش موبايلها ولامرة دخلت عليها ريم وطلبت منها موبايلها لان موبايلها ضاع وبتدورعليه فتحت ريم الموبايل وفتحت كل الرسايل الى مازن باعتها لرهف والى ماقريتهاش وبعدين اديتها الموبايل وقفلته رهف تانى وكملت مذاكرتها لان امتحاناتها كانت قربت ماذن كان بيطمن عليهامن بعيد لبعيد وكان عايز يقابلها لكن الفرصة ماسمحتش هند قدرت تخلى مازن يكلمها تانى من كتر زنها
كان اول يوم فى امتحانات رهف طويل جدا كانت سهرانة طول الليل لتذاكر دروسها وذهبت الى الامتحان قلقة جدا جدا واخيرا فتحت هاتفها المحمول حتى لاتنشغل امها عليها لكنها ابقته على وضع الاهتزاز فى هذه الاثناء كان العرائس يتنقلون من بلد لبلد ويتمتعون بايامهم السعيدة وكانوا باحدى الدول الاجنبية لمدة يومين كانوا فرحين جدا لكونهم مع بعضهم البعض كانوا يتناولون الغداء وحدث الاتى

كان مصطفى وسارة ومحمود وسلمى يتناولون غدائهم عندما رن هاتف مصطفى كان المتصل هو مازن كان يطمئن عليهم لكنه لم يطول فى كلامه حتى لايساله مصطفى عن رهف واغلق الخط متفقا مع مصطفى ان يتحدثوا مساءا لانتهاء مازن من الترتيبات التى طلبها منه مصطفى
اقترحت سلمى على الجميع ان يذهبوا الى غرفتها هى ومحمود حتى يحتسوا الشاى ويكلموا مازن لانها اشتاقت له ولامها كثيرا
وبالفعل وافق مصطفى وفى الغرفة كان مصطفى يتصل بمازن لكنه تفاجأ بسيدة ترد عليه
فداربينهما الحديث كالاتى
مصطفى :السلام عليكم هل الدكتور مازن مشغول واين هو لما لم يرد على هاتفه
هند:اهلا اهلا يادرش اناهند حبيبة مازن مازن حكالى عنك كتير هو بياخد شاور
مصطفى بتهكم :شاور مين انتى ومازن فين اناعايز افهم
هند:لوسمحت اتكلم بادب اما يخرج هقوله انك اتصلت
لكن مصطفى اغلق الهاتف بوجهها لوقاحتها
وكان يحدث نفسه ونادا على محمود واخبره

مصطفى محمود تعالى عايزك
محمود:ايه يادرش فى ايه
مصطفى :البنات فين
محمود:بيتفرجوا على التلفزيون فى ايه
مصطفى :لقد هاتفت مازن لكن ردت علي بنت اسمها هند السافل بياخد شاور
وهنااتدخلت سارة والى كانت سمعت كلامهم
سارة:مستحيل ياحبيبى مازن يعمل كدة مستحيل
مصطفى :انتى هنا من امته وطى صوتك عشان سلمى

محمود:سلمى تعالى اسمعى مصطفى بيقول ايه
سلمى :خير ياجماعة في ايه
حكى مصطفى لسلمى بالتفصيل
فتلون وجهها وقالت بسرها هند تانى يامازن حرام عليك
فسمعتها سارة :مين هند دى ياست سلمى ان شاء الله
سلمى:بارتباك مفيش ياسارة مفيش
لكن سارة تعصبت على سلمى حتى حكت لها حكاية هند مع مازن
سارة: ياحبيبتى يارهف عشان كدة قافلة تليفونكى احنا لازم نرجع مصر حالا يامصطفى
سلمى:وهى مال رهف بمازن ياسارة
سارة بتعصب اكتر
رهف بتحب مازن ياسلمى عرفتى مالها وهى كان مفهمها انه بيحبها
اندهش محمود وسلمى لماتقوله سارة وقرر الجميع ان ينهوا هذا الاسبوع حتى تكون رهف قد انتهت من امتحاناتها لكن فى مصر الاجواء كانت مختلفة تماما
رامى ومازن كانوا بيجهزوا البيت بتاع مصطفى زى مااتفق معاهم لانه هيكون مفاجأة لسارة والى كانوا خلصوه تماما
رن هاتف رامى لكنه كان فى الحديقة بيظبط حاجات ونده عليه مازن لكنه ماردش عليه فاخد التليفون بسرعة ورد
مازن:الو السلام عليكم
رهف:فى حيرة انه مازن نعم انهاتعلم صوته جيدا هل ترد ام لا فردت سريعا وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته مين معايا مش ده تليفون رامى اخويا
مازن:رهف ياه صوتك اتغير اوى وحشتينى موت ونفسي اعرف الى حصل عشان ده كله يارهف
رهف: مازن اهلابك كيف احوالك نعم لقد صرت كبيرة الان وتعقلت فصار صوتى اكبر
كانت تقولها ودموعها على خديها
مازن:هتفضلى فى عين رهف القطة المغمضة البريئة
كادت رهف ان تجن وكانت سترد عليه لكن سمعت صوت اخوها رامى فطلبت من مازن ان تتحدث اليه
وبالفعل تحدثوا وعلم منها ان العرسان على وصول فانهوا كل شيئ سريعا وحرصوا ان تكون مفاجاة سارة جدا وجميلة للعرسان
رهف عرفت ان اخوها مصطفى هيوصل كمان نص ساعة فتشيكت لاول مرة بعد فرحه وحطيت زينة بسيطة جدا جعلتها كالملائكة واظهرت برائتها وظلت فى غرفتها تفاديا لرؤية مازن حتى وصل العرسان والى كان الكل فرحان برجوعهم بالسلامة دخل العرسان البيت واستقبلهم اهلهم بفرح وسعادة وبهجة وسأل الجميع فى أن واحد عن رهف والتى كانت تجرى الى احضان اخيها حبيبها مصطفى :حبيبتى وروح قلبى وحشتينى موت يارهوفتى واحتضنها مطولا حتى كادت تبكى لاشتياقها للحديث معه والبقاء بين ذراعيه
سارة: أحم احم نحن هنا
رهف :روحى انتى ياسارة وحشتينى موت يازوجة اخى هههههههه مودى ازيك ازيكى يالومة
محمود:من بعيد لبعيد كدة انا زعلان منكى
سلمى :ههههه تلاقيها خايفة لا ازعل منها لاياستى انازهقت منه خلاص بس تعالى سلمى علىا الاول
ضحك الجميع واستغربوا غياب رامى
لكن رهف اخبرتهم انه بانتظارهم بمكان ما واخذت العرسان فى سيارة مصطفى والذى كان يعرف وجهته لكنه تظاهر بعدم معرفة شيئ ونزلت رهف مسرعة الى البيت وكان الجميع متعجب ولحقوا بها لكن عندمادخلوا من باب البيت احتفل مازن ورامى بهما كان الجميع فرحين لكن متعجبين
محمود :يامجنونة فى ايه ايه يارامى مش ناوى تسلم علينا
مصطفى: ماتتقل ياعم محمود شوية لمانتغدى
محمود :غداء اوكى مع انى مش فاهم حاجة بس خلينا معاهم للاخر اتلم الشباب كلهم وكلوا وكان مازن كثير النظر لوجه رهف التى كانت سعيدة جدا باخواتها حتى انها لم تلاحظ وجوده
خلصوا الاكل وقعدوا فى الصالون
وهنا قامت رهف وقالت ياجماعة مصطفى عنده كلمة عايز يقولها
مصطفى: شكرا ياحبيبتى بما انناكلنا هنا دلوقتى اناحابب اننا نفضل متجمعين مع بعض دايما بنات وولاد زى مابابا وعمى عاشوا فى بيت واحد ولمونا فيه وربونا اننا اخوات
اناحابب ان ولادنا كمان يكونوا اخوات عشان كدة انا جهزت البيت ده عشان نقعد فيه ومفيش مجال للرفض يامحمود احنا كلنا واحد ولازم نفضل واحد
ورهف ان شاء الله بردو هى وعريسها هيعيشوا معانا الاسرة مستحيل تتعوض واحنا لازم اننا نحافظ على ترابطنا مع بعض
وهنا دخل الاهل فرحين باولادهم كثيرا لحبهم بعضهم البعض
وابتدت السهرة فى بيت الاولاد الجديد
لكن سارة وسلمى كانوا بيكلموا مع بعض وفجأة سارة سكتت الكل
ياترى ايه الى حصل استنونى


إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#333

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

رااائعة .. انا لسا في البداية .. بس ان شاء الله حقضي عليها النهار دة
إظهار التوقيع
توقيع : زوزو 24
#334

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

كانت سارة تتحدث مع سلمى بصوت خافت جدا ويبتسمون كان الجميع فرح فلم ينتبه لهم احد لكن سارة فجأة لفتت انتباه الكل بقولها دائما متجمعين معا فأمن الجميع عليها فنظرت الى سلمى واستدعتها لتقف بجوارها وقالت سوف نلعب لعبة نحن نمثل وانتم تقولون ماذا نقصد
وقفتا الفتاتان يمثلوا لكن الجميع ضحك منهم ومن تمثيلاهم لكن رهف كانت جدا منتبهة لهم ولأيماءاتهم فقالت مبرووووووووك لكما فاخذا يتنفسا الصعداء الله يبارك فيكى حبيبتى قالتها سارة كان نفسي ناس تانية الى تفهم تتكلم موجهة نظرها الى مصطفى فرح الجميع وباركوا للبنات وازواجهم لكن جاء موعد الذهاب فهم تعبين من السفر قرر الجميع الذهاب فودعهم مصطفى ومحمود وكان رامى ومازن فى طريقهم للخروج حتى يذهبوا لكن سلمى استوقفتهم قائلة مازن لوسمحت اريدك قليلا
فتركه رامى وذهب ليلحق بوالده وهنا بدا القلق على وجه مازن
فدخل ليجلس فوجد سارة ومحمود ومصطفى يجلسون حوله فاستعجب اكثر وقال ماذا هنالك ؟؟ هل من شيء لم يلقى استحسانكم فى البيت؟فقاطعته سلمى قائلة :لوسمحت يامازن ابتعد عن رهف فهى مازالت طفلة بريئة لاتكسر قلبها بافعالك ارجوك
مازن:ماذا؟رهف ؟انا؟وكيف اكسر قلبها وهى لاتحدثنى؟
مصطفى :يالغبائي لاحظت ذلك ولم أستفسر منها لابد ان عشيقتك تحدثت اليها كما تحدثت الى ؟
مازن؟عشيقتى!لاافهم عن ماذا تتحدث؟
سلمى وسارة فى صوت واحدهند
مازن:ماذا هى ليست بعشيقتى هى فقط صديقتى
محمود بعصبية؟يالسوء اخلاقك وماذا تفعل صديقتك ببيتك ولماتتحدث من هاتفك ولما كنت -----اه ياوقح صدقنى لن ارحمك اذا اقتربت من رهف
مازن:بحزن يكاد ينفجر بكاؤه:انالااعلم مابها لاتكلمنى ولاتفتح جوالهاحتى انها لاتنظر لى وهند مجرد انسانة واقحة تتدخل فى حياتى عنوة صدقونى انا لم اصحبها الى منزلى ابدا ولا اسمح لها بان تختلى بى غير فى وجود زملائي او والدتها
رق قلب سارة لكلام مازن فهى تعرف انه صادق فبكت فتقرب اليها اخيها وزوجها حتى يعرفوا مابها فقالت لهم:تذكرت نظرة الحب الاولى بينهم تذكرت صراعى بينى وبينها وغيرتها وحبها وهو ايضا لايكذب ففى عشقها هو مجنونا
مازن:اه حبيبتى اشعر بنار تحرق قلبى عندما اراها ولاتلتفت لى اريد ان اكون بجوارها ان اضمها لكن قدرى ان اكون انا القريب البعيد
مصطفى:سأتحدث اليها يامازن ولكن قبل ذلك يجب ان تقطع علاقتك بهذه البنت مااسمها؟
مازن:لاامل لى فى ذلك فقد تكلمت الى اختى وذهبت اليها فوجدتها تتحدث الى شخص ما وهى سعيدة وتصفحت جوالها متحججججججججججججة بان هاتفها قد فقدته فلم تجد من رسائلى اى شيئ لقد محتنى من حياتها ولااعلم هل انا المذنب ام المظلوم؟

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#335

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

ذهب مازن الى منزله وهويتألم لانه كان يظلم رهف لم يكن يدرى بان الوقحة هند قد تحدثت اليها
لكنه يحدث نفسه وقد صعب عليه حاله لما يارهف لما احببتى غيرى وانتى تعلمين اننى لا احب غيرك ولن احب غيرك
وبدل ملابسه وتوضأوصلى ثم نام
وفى الصباح فى منزل الاولاد الجديد كانت رهف قد ذهبت حتى تفطر معهم
فاستقبلها الجميع بكل حب وتناول الجميع فطورهم واجتمعوا فى الحديقة يتحدثوا لكن سارة كانت منشغلة بامر ما فى غرفتها لكنها اتمته ولحقت بهم
وهنا تحدث محمود الى رهف قائلا:لقد حزنت كثيرا وغضبت منكى
رهف بلهفة:لماحبيبى مودى ماذا فعلت انا لتغضب منى؟
سارة لقد علم بقصة حبك بمازن واستغرب وغضب منك ومن مازن كيف حالكم معايارهف الن تنوا ان تنخطبا قريبا!
رهف بضيق والدموع تكاد تخرج من اعينها ليس هناك قصة لقد كان فقط مجرد اعجاب لكن الايام اظهرت لى انه لايجب ان نؤمن بالحب فهو مجرد كذبة
وسكتت ولم تتفوه باى كلمه
فاخذها اخيها وذهب بها الى غرفته ليتحدث معاها ليعرف منها هل تحدثت اليها هند ام لا لكنها لم تقل له غير ان قصتهما معا لم يقدر لها الاستمرار
واجهها مصطفى بماقالته ريم بانها كانت تتحدث لشخص ما وانها حذفت كل رسائل مازنفردت رهف متعجبة
اى رسائل هو لم يبعث لى برسائل
وهنا دخل مازن عليهم
بلى يارهف لقد ارسلت الكثير والكثير لكنك لم تردى الى
رهف:منذ متى وانت هنا
مازن:اناهنا حبيبتى منذ ان جلست بالحديقة صدقينى يارهف انا بعثت الكثير وفتح هاتفه واراها الرسائل لكنها نفت انها رات اى رسالة له فقال لها ماقالته ريم فنفته وروت له ماحدث فاتصل باخته وحضرت وواجهها برهف لكن ريم قالت انها اختلقت ذلك خوفا على كليهما وذهبت وتركتهم سال مازن رهف لماغضبت منه فقالت له عن السبب
حاول مازن ان يصالحها لكنها ابت ذلك تعصب مازن كثيرا فاخذ سيارته متجها الى هند الى هدمت كل احلامه واضاعت حبه الوحيد رهف
لكن فى الطريق حدث شيئا لم يكن فى الحسبان

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#336

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

كان مازن يقود سيارته بتهور وسرعة جنونية يريد ان يذهب الى هذه الوقحة حتى يادبها لكنه اصطدم بسيارة نقل ادت الى دفع سيارته الى الرصيف ففقد الوعى فجاء اليه الكثير من الاشخاص يحاولون ان يعرفوا من هو وفعلا تمكن شخص ان يجلب هاتف مازن واتصل باخر رقم رقم اخته ريم وابلغها بالحادث فسقطت مغشيا عليها من هول الصدمة فاسرع اسلام اليها ليفهم ماذا حدث فافاقها فوجدت الجميع حولها فبكت وقالت لهم بشان المحادثة الهاتفية فسقطت رهف من هول الصدمة فاسرعت اليها ريم لتفيقها لكن سارة صحت بها دعيها واذهبى الى اخيك فردت رهف
لا لن اذهب حتى اطمئن عليها صرخ الجميع عليها فقالت لا لن اذهب فبكت حنين لان ابنتها لاترد عليهم وصاحت بالجميع ابنتى مريضة قلب قلبها مريض نسبة شفاءه مستحيلة هل تطلبوا لنا الاسعاف ذهل الجميع من ذلك وبكوا وبالفعل طلبوا الاسعاف وتم نقل رهف الى مستشفى وتم نقل مازن ايضا الى نفس المستشفى بعدما تحدث محمود الى الشخص الذى تحدث الى ريم واخبره باسم المستشفى كان الوضع جدا مؤلم وخطير فى المستشفى فهاهما الحبيبان بين الحياة والموت وكل منهما يعلم انه جرح الاخر تم نقلها الى العناية المركزة نظرا لسوء حالتهم الصحية لكن قلب رهف المريض توقف عن النبض لقد فارقت الحياة كانت كلمة الطبيب لاهلها كالصاعق عندما قال البقاء لله تحول المشفى الى مأتم الكل يبكى لكن والد رهف لم يتحمل الصدمة فسقط مغشيا عليه فنقلوه الى غرفة واعطوه مهدئات حتى يهدأاماحنين فلم تتفوه بكلمة غير بنتى ماتت ؟يارب رحمتك
كان الجو اسود كئيب فى المشفى ذلك اليوم
لان جثمان رهف لن يستلموه الى اليوم التالى فاخد مصطفى الجميع الى المنزل فأبت ريم ان تذهب معه حتى تظل مع اخيها فطلبت من الطبيب ان تجلس معه وفعلا جلست معه وجلست تقرا قران وتدعو الله ان تكون صدمة اخيها خفيفة فروحه وقلبه قد ذهبوا عنه وبينما هى تقرا القرأن سمعت اخيها يتكلم لكنها لم تفهم مايقوله فاقتربت منه فوجدته يتحدث الى رهف فبكت بحرقة عليه وعلى رهف فنزلت دموعها على يديه فتحرك فانتبهت له وتتحدث اليه فاستدعت الطبيب حتى يراه واتى الطبيب واخذ يحاوره لكن مازن لم ينطق غير اسم رهف فحدث الطبيب ريم اليست تلك الفتاة التى توفت هل كانوا سويا فى الحادثة وماان سمع مازن ماقاله الطبيب حتى فقد وعيه مجددا فجلست اخته بجواره تتحدث عن رهف وتبكى عليها وتترحم فافاق مازن مجددا لكنه استجمع قواه وقال لها انتى تكذبين حبيبتى كانت بجوار منذ قليل انتى كاذبة حبيبتى بخير وسكت لكن هذه المرة لم يكن فاقد الوعى لقد فارق الحياة كلها نعم توفى
هذه هى نهاية قصتى فهاهما الحبيبان الان تحت التراب وربما تلاقت ارواحهما معا فى الجنة

تمت بحمدالله

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#337

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

قصه جمييييييله ونهآآآيه حزينه
ابدعتي ..تسلم يمنآآك غاليتي ع رووعة طرحك
والله يعطيك العآآآفيه

#338

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

تسلمى حبيبتى نورتينى
إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#339

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

بجد هنخسر بعض يا نورا
حرام عليكى انام معيطة
كدة بردة

#340

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

كدة ياسمسمة يعنى نخسر بعض عشان رواية معلش ياحبى ماينفعش تبقى العيشة بمبى على طول ﻻزم واقع يصدمنا
نورتى ياحبى واسفة اتى نزلت دموعكى

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#341

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

فعلا يانورا الحياة مش دايما ماشية علي هوانا وزى ماحنا عايزينها وردية
تسلمي يانورا عالرواية الحلوة ولو انك اتأخرتى علينا قوى بنهايتها بس ربنا يعينك طبعا


إظهار التوقيع
توقيع : مايا علي
#342

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

تسلمى ياامانى على ردك الجميل بس الظروف مش كانت معايا دايما
نورتى حبيبتى الرواية جميلة بردودكم وتشجيعاتكم حبيبتى

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#343

افتراضي رد: قصة سارة ورهف


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عازفة على وتر الذكريات
كدة ياسمسمة يعنى نخسر بعض عشان رواية معلش ياحبى ماينفعش تبقى العيشة بمبى على طول ﻻزم واقع يصدمنا
نورتى ياحبى واسفة اتى نزلت دموعكى
لا يا نورا انتى حببتى
بس بجد كنت حزينة جدااااا ودموعى نزلت اصلك متعرفنيش ههههههه
تسلم ايدك يا عمرى

#344

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

معلش ياسمسمة انا عارفة ان مجرى القصة مكانش متوقع نورتى ياحبى وشكرا جدا لانك كنتى متابعة معايا من الاول ومازهقتيش
إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#345

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

حلوة يا قموورة
#346

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

نورتى ياقمر
إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#347

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

نهاية حزينة كتيير بس حلوة لان الحبيبين ماتوا ولن يعيش احدهما يتعذب بفراق الاخر
سلمت يداكى وبانتظار رواية جديدة إن شاء الله

إظهار التوقيع
توقيع : توتى 1
#348

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

تسلمى ياقمر نورتينى

ان شاء الله

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#349

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

إااابدااااع
إااابدااااع
إااابدااااع
إااابدااااع

في انتظار القادم
لك ودي ..

إظهار التوقيع
توقيع : أم زهير
#350

افتراضي رد: قصة سارة ورهف

نورتى ياقمرى
إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى


قد تكوني مهتمة بالمواضيع التالية ايضاً
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى
اشهر 20 قصة حب في التاريخ مختصرة البرنسيسة2000 قصص - حكايات - روايات
سارة والدمى الخشبية ،قصة قصيرة للأطفال ، سارة والدمى قصة للصغار حسناء حواديت وقصص الاطفال
يوميـات فتـاة تائبــة..القصة كاملة بسكوته بالشوكولا قصص - حكايات - روايات
[قصص طويلة] `~'*¤!||!¤*'~`((رواية همس الليل ))`~'*¤!||!¤*'~` على حلقات الامورة برى قصص - حكايات - روايات
قصة مصممة الأزياء العالمية: سارة بكر. رووية ورهوف قصص - حكايات - روايات


الساعة الآن 11:30 AM


جميع المشاركات تمثل وجهة نظر كاتبها وليس بالضرورة وجهة نظر الموقع


التسجيل بواسطة حسابك بمواقع التواصل